«Ανάσα» στην αγορά από τον ΟΠΑΠ

«Ανάσα» στην αγορά από τον ΟΠΑΠ

1' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σημαντική θεωρείται η «ανάσα» που προσφέρει στην αγορά εμπορικών ακινήτων ο σχεδιασμός νέου δικτύου καταστημάτων, των λεγόμενων αιθουσών παιχνιδιών (Gaming Halls) οι οποίες θα υποδεχθούν τα περίπου 16.500 «φρουτάκια» (VLTs), που αποτελούν τη νέα μορφή τυχερού παιχνιδιού που λανσάρει στην αγορά ο ΟΠΑΠ. Βάσει σχετικής προκήρυξης, ο ΟΠΑΠ αναζητεί εκατοντάδες κατάλληλους χώρους ανά την επικράτεια και ήδη έχουν συγκεντρωθεί αρκετές αιτήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος από ιδιοκτήτες κενών και μη εμπορικών καταστημάτων.

Σύμφωνα με το επιχειρηματικό σχέδιο, ο ΟΠΑΠ αναζητεί καταστήματα της τάξεως των 130-180 τ.μ., εκ των οποίων τα 75 τ.μ. θα αφορούν τον χώρο εγκατάστασης των VLTs. Κάθε κατάστημα θα έχει έως 25 παιγνιομηχανήματα (VLTs), όπως επίσης μηχανήματα αυτόματης πώλησης φαγητού και ποτού, αλλά και μπαρ. Πάντως, όσοι διαθέτουν κενά ημιυπόγεια ή καταστήματα σε μη εμπορικά σημεία και σε υποβαθμισμένες περιοχές συγκεντρώνουν λιγοστές πιθανότητες να ενταχθούν στο δίκτυο του ΟΠΑΠ, καθώς πρόθεση του Οργανισμού είναι η εύρεση όσο το δυνατόν περισσότερων «φιλέτων», που να εξυπηρετούν τις σχετικές ανάγκες.

Αλλωστε, ελέω κρίσης, κάτι τέτοιο δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο, καθώς τα κενά καταστήματα είναι πολυάριθμα. Μόνο στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας υπολογίζεται ότι το 30% των εμπορικών ακινήτων είναι άδεια, ενώ ανάλογα με την οδό, το ποσοστό αυτό είναι ακόμη μεγαλύτερο. Από την άλλη πλευρά, όσοι ιδιοκτήτες επιδιώκουν την εξασφάλιση υψηλού ενοικίου, ή τουλάχιστον υψηλότερου σε σχέση με πριν από λίγους μήνες, μάλλον θα απογοητευθούν, καθώς στόχος είναι μεν η εξασφάλιση ακινήτων σε «καλά» σημεία, αλλά όχι με οποιοδήποτε κόστος.

Αξίζει να σημειωθεί βέβαια ότι από την αρχή της οικονομικής κρίσης μέχρι σήμερα, τα ενοίκια των εμπορικών καταστημάτων έχουν υποχωρήσει 40% κατά μέσο όρο, ενώ σε πολλές περιπτώσεις η πτώση αγγίζει ή και ξεπερνάει το 50%, οπότε η παρούσα συγκυρία είναι η ευνοϊκότερη των τελευταίων ετών, για όσες αλυσίδες επιχειρούν να αναπτύξουν νέα δίκτυα ή να διευρύνουν τα υφιστάμενα σημεία πώλησης. Ανάλογη είναι και η πτώση των τιμών πώλησης, κάτι που ευνοεί ακόμα και την αγορά, εφόσον κάτι τέτοιο εντάσσεται στη στρατηγική του εκάστοτε ομίλου. Πάντως, όπως αναφέρουν στελέχη εταιρειών παροχής υπηρεσιών ακινήτων, είναι τέτοιο το μέγεθος της πτώσης, που το τελευταίο διάστημα αρκετές εμπορικές αλυσίδες μισθώνουν νέα καταστήματα έναντι συμβολικού τιμήματος, με την αμοιβή του ιδιοκτήτη να προκύπτει μέσω παραχώρησης ποσοστού επί του τζίρου του καταστήματος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή