Πρώτο βήμα για την επένδυση των 8 δισ.

Πρώτο βήμα για την επένδυση των 8 δισ.

1' 59" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η υπογραφή του μνημονίου κατανόησης μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και της ομάδας επενδυτών υπό τη Lamda Development για την ανάπτυξη της έκτασης των 6.200 στρεμμάτων του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού εντός της εβδομάδας αποτέλεσε ένα πρώτο βήμα για την έναρξη της επένδυσης των 8 δισ. ευρώ.

Ωστόσο δεν παύει να είναι μόνο ένα πρώτο βήμα έως ότου υπογραφεί η τελική συμφωνία, καθώς αυτή προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε περίπου πέντε μήνες από σήμερα, όταν και, βάσει του χρονοδιαγράμματος που έχει τεθεί, θα πρέπει να έχει υπογραφεί το τελικό κείμενο και η σύμβαση να έχει κατατεθεί και ψηφιστεί από την ελληνική Βουλή. Στη συνέχεια θα πρέπει να ακολουθήσει η κατάρτιση σχεδίου ολοκληρωμένης ανάπτυξης (ΣΟΑ) και να εγκριθεί με Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο θα πρέπει να τύχει και της έγκρισης του Συμβουλίου της Επικρατείας. Προφανώς, προαπαιτούμενα είναι επίσης η έκδοση των σχετικών οικοδομικών αδειών, αλλά και η διενέργεια διεθνούς διαγωνισμού για τη χορήγηση άδειας καζίνο. Παράλληλα, μέχρι το φθινόπωρο θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί οριστικά η απομάκρυνση κρατικών και άλλων υπηρεσιών από τον χώρο. Πρόκειται για διαδικασίες, που υπό τους γνωστούς, «ράθυμους» ρυθμούς του ελληνικού Δημοσίου και των υπηρεσιών του, απαιτούν κατά κανόνα πολλαπλάσιο χρόνο, τουλάχιστον αν ληφθεί υπόψη η μέχρι σήμερα εμπειρία.

Για παράδειγμα, σε σαφώς λιγότερο σύνθετα έργα, όπως η αξιοποίηση της έκτασης στην Αφάντου της Ρόδου, ή το ακίνητο της Κασσιόπης στην Κέρκυρα, αλλά και η επέκταση του Golden Hall στο όμορο ακίνητο του Διεθνούς Ραδιοτηλεοπτικού Κέντρου (IBC) στη Λ. Κηφισίας, ακόμα δεν έχουν εκδοθεί οι απαιτούμενες άδειες.

Ως εκ τούτου, η εκτίμηση ότι τα έργα θα μπορούν να ξεκινήσουν σε ένα χρόνο από σήμερα, δηλαδή το καλοκαίρι του 2017, προϋποθέτει ότι το ελληνικό Δημόσιο θα λειτουργήσει με ρυθμούς πρωτόγνωρους.

Σε κάθε περίπτωση, έχει κάθε συμφέρον να το πράξει, αν ληφθεί υπόψη ότι υπολογίζεται ότι μόλις ξεκινήσουν τα έργα θα δημιουργηθούν άμεσα 10.000 νέες θέσεις εργασίας, οι οποίες θα αφορούν το κατασκευαστικό σκέλος. Σύμφωνα με σχετική μελέτη του ΙΟΒΕ μετά το πέρας της κατασκευής και κατά τη λειτουργία του έργου, θα συντηρούνται περίπου 70.000 θέσεις εργασίας, με προοπτική μόνιμης διατήρησής τους. Επιπλέον, λαμβάνοντας υπόψη τις πολλαπλασιαστικές επιδράσεις της επένδυσης σε ζώνες επιρροής, οι θέσεις εργασίας αναμένεται να ξεπεράσουν συνολικά τις 100.000. Συνολικά η αναμενόμενη συμβολή του έργου στο ΑΕΠ της χώρας θα είναι της τάξεως του 2,3%, ενώ τα έσοδα για το ελληνικό Δημόσιο κατά την 25ετή επενδυτική δραστηριότητα του έργου υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσουν τα 13,5 δισ. ευρώ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή