Επενδύσεις 39 δισ. ευρώ σε εμπορικά ακίνητα στην Ευρώπη το εννεάμηνο

Επενδύσεις 39 δισ. ευρώ σε εμπορικά ακίνητα στην Ευρώπη το εννεάμηνο

2' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Συνολικά κεφάλαια 39 δισ. ευρώ προσΕΊλκυσε ο κλάδος των εμπορικών ακινήτων κατά τη διάρκεια του φετινού εννεαμήνου στην Ευρώπη, ποσό που συνιστά πτώση της τάξεως του 23% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Ωστόσο, όπως σημειώνει σε σχετική έρευνά της η BNP Paribas Real Estate, είναι ανάλογο του μέσου όρου των τελευταίων πέντε ετών, καθώς το 2015 αποτέλεσε έτος ρεκόρ για το σύνολο των επενδύσεων, όχι μόνο στην ευρωπαϊκή, αλλά και την παγκόσμια αγορά ακινήτων.

Σύμφωνα με την ανάλυση της εταιρείας, κατά τη διάρκεια του 2015 επενδύθηκαν σχεδόν 70 δισ. ευρώ για την απόκτηση εμπορικών κέντρων και καταστημάτων στην Ευρώπη, μέγεθος που δύσκολα θα επαναλαμβανόταν και φέτος. Σημειωτέον ότι ο κλάδος των εμπορικών ακινήτων αντιπροσωπεύει το 25% των συνολικών επενδύσεων στην αγορά ακινήτων, ενώ πάνω από το 50% των επενδύσεων αφορά τις τρεις μεγάλες αγορές, της Βρετανίας, της Γαλλίας και της Γερμανίας.

Ωστόσο, δεδομένης της πραγματοποίησης ορισμένων συμφωνιών εμπορικών κέντρων μεγάλης κλίμακας, σημαντική δραστηριότητα καταγράφεται φέτος στην αγορά της Ιρλανδίας, όπου η αξία των συναλλαγών έχει τριπλασιαστεί σε ετήσια βάση, αλλά και της Πολωνίας, όπου οι αγοραπωλησίες διπλασιάστηκαν σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους. Μάλιστα, σύμφωνα με τους αναλυτές, οι χαμηλές αποδόσεις που προσφέρονται στις σημαντικότερες αγορές της Ευρώπης ωθούν τους επενδυτές σε δευτερεύουσες αγορές, οι οποίες σύντομα αναμένεται να καταγράψουν αύξηση των επενδύσεων. Είναι χαρακτηριστικό ότι στη Βρετανία οι αποδόσεις υποχώρησαν κάτω από το 2% για πρώτη φορά από το 2014, ενώ πτώση σημειώθηκε για πρώτη φορά από το 2014 και στην αγορά της Ισπανίας, η οποία προσέφερε υψηλές αποδόσεις επί σειρά ετών.

Κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας, τα ενοίκια εμπορικών καταστημάτων στο Λονδίνο έχουν τετραπλασιαστεί, ενώ στο Παρίσι διπλασιάστηκαν. Στον αντίποδα, οι αλυσίδες μπορούν να βρουν φθηνότερες εναλλακτικές τοποθεσίες σε άλλες μεγάλες αγορές της Ευρώπης, όπως η Ζυρίχη και το Βερολίνο.

Οπως επισημαίνουν οι αναλυτές της BNP Paribas Real Estate, οι αλυσίδες επανεξετάζουν τη στρατηγική τους αναφορικά με τις πωλήσεις μέσω Διαδικτύου, αποδίδοντας εκ νέου μεγαλύτερη σημασία και προσοχή στα φυσικά τους καταστήματα. Μάλιστα, αυτό που παρατηρείται είναι η κίνηση όλο και περισσότερων μεγάλων online καταστημάτων να ενισχύουν τη φυσική τους παρουσία, αναπτύσσοντας και δίκτυο φυσικών σημείων πώλησης. Εταιρείες όπως η Warby Parker, η Amazon, η Nasty Gal και η Ever Lane, οι οποίες καθιερώθηκαν διαδικτυακά, επενδύουν πλέον σε νέα εμπορικά καταστήματα στις μεγαλύτερες εμπορικές αγορές, επιχειρώντας στην ουσία να «παντρέψουν» την online εμπειρία του καταναλωτή με τη φυσική παρουσία, εμπειρία κρίσιμη για την τόνωση των πωλήσεων, ιδίως σε περιπτώσεις καταστημάτων ειδών ένδυσης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή