Μέλλον made in Greece

3' 38" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση 25 εκατ. δολαρίων, το 95% των πελατών της να έχουν έδρα στο εξωτερικό και πρωτοπόρα προϊόντα, η Softomotive φιλοδοξεί να κυριαρχήσει στην αγορά της ρομποτικής αυτοματοποίησης διεργασιών.

Οκτώ δισεκατομμύρια δολάρια θα φτάσει σε μέγεθος η αγορά της ρομποτικής αυτοματοποίησης διεργασιών (RPA – robotic process automation) μέσα στην επόμενη τριετία. Πολλές εταιρείες παγκοσμίως θα διεκδικήσουν ένα κομμάτι αυτής της τεράστιας πίτας, ανάμεσά τους και η ελληνική Softomotive, πρωτοπόρος στον τομέα εδώ και περισσότερο από μία δεκαετία. Το RPA αναφέρεται σε λογισμικό που χρησιμοποιείται για να αυτοματοποιήσει διεργασίες που θα εκτελούσε κάποιος χρήστης/εργαζόμενος στον υπολογιστή, για παράδειγμα αυτοματοποιημένες απαντήσεις σε emails, υποβολή των εγγράφων που απαιτούνται για την πρόσληψη ενός εργαζομένου κ.λπ. Πρόκειται πρακτικά για εργασίες επαναλαμβανόμενες, που δεν απαιτούν ανθρώπινη κρίση ή δημιουργικότητα ή επικοινωνιακές δεξιότητες. Στις μεγάλες εταιρείες μπορεί να είναι δεκάδες ή εκατοντάδες αυτές οι επαναλαμβανόμενες διεργασίες και μέσω του RPA οι επιχειρήσεις εξοικονομούν εργατοώρες, μειώνουν το κόστος, αυξάνουν την αποτελεσματικότητα και την ακρίβεια των εργασιών, απελευθερώνουν τους εργαζομένους από μηχανική δουλειά, ώστε να αξιοποιούν την ώρα τους με πιο δημιουργικό τρόπο.

Την εταιρεία ίδρυσε το 2005 ο Μάριος Σταυρόπουλος, διαβλέποντας τις επιχειρηματικές δυνατότητες που άνοιγε η ολοένα και αυξανόμενη διάδοση του RPA. Το 2014 ένωσαν τις δυνάμεις και το όραμά τους με τον παλιό του συμφοιτητή Αργύρη Κανινή. «Το PRA είναι πια εξαιρετικά δημοφιλές σε μεγάλες εταιρείες και υιοθετείται ολοένα και περισσότερο από επιχειρήσεις μεσαίου και μικρότερου μεγέθους», λέει ο Μάριος Σταυρόπουλος. «Εκτός από τις διεργασίες που αυτοματοποιούνται σε επίπεδο επιχείρησης, χρησιμοποιείται πλέον σε εργασίες μεμονωμένες, σε επίπεδο χρηστών. Γίνεται δηλαδή βοηθός του εργαζομένου, ώστε να εξαλείψει από την καθημερινότητά του μικρές επαναλαμβανόμενες υποχρεώσεις, να επικεντρώσει την ενέργειά του σε σημαντικές εργασίες και να γίνει πιο αποδοτικός». Εκεί είναι επικεντρωμένη και η φιλοσοφία τους, με την ονομασία People First Approach for RPA.

«Έλληνας επιχειρηματίας»: τα συν και τα πλην

Το πρώτο προϊόν της Softomotive, το WinAutomation, κυκλοφόρησε το 2007, ενώ από το 2016 διατίθεται στην αγορά το Process Robot. Εκείνη την περίοδο η εταιρεία επεκτάθηκε γεωγραφικά με γραφεία στο Λονδίνο, στη Νέα Υόρκη και στην Μπανγκαλόρ της Ινδίας. Το 2018 υπήρξε χρονιά-σταθμός για την πορεία της, όταν έλαβε χρηματοδότηση ύψους 25 εκατ. δολαρίων από την Grafton capital – από τις υψηλότερες που έχει λάβει ποτέ ελληνική startup. Εν έτει 2019, διαθέτει περισσότερους από 9.000 πελάτες παγκοσμίως, στην πλειονότητά τους εταιρείες από τις ΗΠΑ, την Ευρώπη και την Ασία. «Στον χώρο του software και του ίντερνετ που κινούμαστε εμείς, δεν υπάρχει σαφής διαχωρισμός ανάμεσα στην τοπική αγορά και στη διεθνή, επομένως όλη η εταιρεία στήθηκε από την αρχή για να προσεγγίσει τη διεθνή αγορά», διευκρινίζει ο Μάριος Σταυρόπουλος. Πόσο εύκολο όμως είναι για έναν Έλληνα επιχειρηματία να πάρει ένα κομμάτι της «πίτας»; «Είναι εύκολο να απευθυνθείς στη διεθνή αγορά, κυρίως επειδή στο ίντερνετ δεν υπάρχουν σύνορα. Το δύσκολο είναι ότι προέρχεσαι από μια χώρα που δεν φημίζεται για την παραγωγή τεχνολογίας και έχεις να ανταγωνιστείς εταιρείες από χώρες που πρωτοπορούν στην τεχνολογία και έχουν τα μέσα να αναπτυχθούν με μεγαλύτερη ευκολία», απαντά ο Αργύρης Κανινής. Γι’ αυτό και η ανάπτυξη της εταιρείας, παραδέχεται ο Μάριος Σταυρόπουλος, έμοιαζε συχνά με ένα «τρενάκι του τρόμου». «Αυτό που μας γέμιζε αυτοπεποίθηση ήταν ότι είχαμε δει την επιτυχία αυτού που προσφέραμε», παίρνει τον λόγο ο Αργύρης Κανινής. Υπήρξαν όμως εταιρείες που τους αντιμετώπισαν με έκπληξη και άλλες που παραδέχτηκαν ότι, αν δεν προέρχονταν από την Ελλάδα, θα τους είχαν εμπιστευτεί μεγαλύτερα συμβόλαια.

Δικτύωση μέσω Endeavor

«Παράθυρο» στις διεθνείς αγορές ανοίγει και η πρόσφατη ένταξη της εταιρείας στον μη κερδοσκοπικό οργανισμό Endeavor. «Ήταν το κατάλληλο τάιμινγκ, στη φάση που η εταιρεία μετασχηματίστηκε ώστε να προσφέρει τα προϊόντα της σε μεγάλους πελάτες, σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη. Σε αυτή την προσπάθεια η Endeavor προσφέρει το μέντορινγκ, τη δικτύωση – είναι σημαντικό να ξέρεις ότι, όταν θα πάρεις το αεροπλάνο και θα πας σε μια άλλη περιοχή, υπάρχει κάποιος να σε υποστηρίξει και να σου γνωρίσει τους ανθρώπους που θα σε βοηθήσουν να αναπτυχθείς, να καταλάβεις καλύτερα την τοπική αγορά και να αποφύγεις λάθη που θα έκανες αν πήγαινες κάπου μόνος σου. Παρέχει επίσης εξαιρετικά πολύτιμη πρόσβαση σε κεφάλαιο».

Πιστοί στην απόφασή τους στη Softomotive να έχουν προτεραιότητα οι άνθρωποι, στα επόμενα σχέδια των Μάριου Σταυρόπουλου και Αργύρη Κανινή είναι, εκτός από τους εμπορικούς στόχους τους, να επιτύχουν να γίνει η εταιρεία ένας εργασιακός χώρος όπου θα χαίρεται να βρίσκεται κανείς και θα αξιοποιείται η δημιουργικότητά του.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή