Έναν μύθο θα σας πει

1' 2" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Mπορεί να μην είναι όλα τα ‘‘Ξενία’’ ίδια, αλλά στην πλειονότητά τους συνιστούν μια ενότητα αρχιτεκτονικής δημιουργίας και ήθους που σπάνια γνώρισε αυτός ο τόπος». Τα λόγια του καθηγητή της Σχολής Αρχιτεκτόνων του ΕΜΠ Παναγιώτη Τουρνικιώτη απηχούν το κοινό αίσθημα για μια μοναδική στιγμή στην ιστορία του ελληνικού τουρισμού, όπου κράτος και αρχιτέκτονες συνεργάστηκαν για να παραδώσουν στη χώρα ένα αξεπέραστο σύνολο τουριστικών καταλυμάτων.

Όλα αυτά τα ωραία συνέβησαν τις δύο πρώτες μεταπολεμικές δεκαετίες. Δυστυχώς, οι επίγονοι αποδειχθήκαμε κακοί διαχειριστές αυτής της σπάνιας κληρονομιάς. Ελάχιστα «Ξενία» επαναλειτούργησαν στο πνεύμα εκείνης της εποχής. Άλλα κατεδαφίστηκαν, άλλα ρημάζουν. Φαίνεται όμως ότι συνεχίζουν να εμπνέουν. 

Ο Νίκος Γεωργόπουλος είναι γραφίστας και art director με έδρα το Λονδίνο. Μελετώντας την οπτική και γραφιστική γλώσσα που χρησιμοποιήθηκε από τα «Ξενία» το διάστημα 1951-1974 (σήμανση κτιρίων, διαφημιστικά φυλλάδια κ.ο.κ.), συνεργάστηκε με την αναγνωρισμένη φωτογράφο Polly Brown και παρουσιάζουν ένα ολιστικό branding των εμβληματικών καταλυμάτων. Η φαντασιακή λογοτύπηση εφαρμόζεται σε χρηστικά αντικείμενα, που θα μπορούσαν να έχουν υπάρξει σε ένα πλασματικό παρελθόν το οποίο αποτυπώνεται σε μια σειρά νοσταλγικών φωτογραφιών που παίζει με τα ρευστά όρια ανάμεσα στο χθες και σε μια πιο σημερινή γραφιστική γλώσσα. Η πρώτη επίσημη παρουσίαση  του πρότζεκτ πραγματοποιήθηκε στο Διεθνές Συνέδριο Τυπογραφίας και Οπτικής Επικοινωνίας στην Πάτρα στις 19 Ιουνίου.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT