Στην Αθήνα της Αλαμπάμα

1' 19" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Λιτότητα, μοντερνισμός και γνώριμες αρχιτεκτονικές γραμμές. Οι κατάλευκοι εξωτερικοί χώροι της οικίας Wallace στην Αθήνα της Αλαμπάμα «συλλαμβάνουν» τον δυνατό ήλιο της νότιας αμερικανικής πολιτείας το 1964. Είναι η χρονιά που τελειώνει η κατασκευή της έπαυλης –δημιούργημα του Αμερικανού αρχιτέκτονα Πολ Ρούντολφ–, η οποία είχε ξεκινήσει το 1961. 

Ο σχεδιασμός της επιβλητικής κατοικίας έχει ως αφετηρία το κίνημα της ελληνικής αναβίωσης, γνωστό ως «Greek Revival», ενός αρχιτεκτονικού ρυθμού που έγινε ιδιαίτερα δημοφιλής τον 18ο και τον 19ο αιώνα στις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά και στη Μεγάλη Βρετανία και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Στον αρχικό «χαρακτήρα» του σχεδίου προστίθεται και ο μοντερνιστικός δημιουργικός χαρακτήρας του δημιουργού του. Ο Ρούντολφ (1918-1997) είχε σπουδάσει, μεταξύ άλλων, στο Χάρβαρντ, ενώ αργότερα είχε διδάξει αρχιτεκτονική στο Πανεπιστήμιο Γέιλ. 

«Πριν από πολλά χρόνια σχεδίασα ένα σπίτι στην Αλαμπάμα βασισμένο στην ελληνική αναβίωση στον Νότο. Μεγάλωσα σ’ εκείνη την περιοχή, τη γνώρισα καλά, και οι πρώτες μου αναμνήσεις από την αρχιτεκτονική ήταν από κτίρια ελληνικής αναβίωσης της περιοχής, αλλά και από τα αγροτόσπιτα των μισθωτών καλλιεργητών – και τα δύο με συνάρπαζαν», έλεγε αργότερα ο ίδιος ο Ρούντολφ.

Το πρότζεκτ της οικίας Wallace ξεκίνησε όταν ο αρχιτέκτονας έλαβε μια επιστολή από το ζεύγος John W. και Frances Garth Wallace – ο Ρούντολφ γνώριζε τη Frances από το σχολείο. Στο γράμμα τους, οι Wallace εξηγούσαν ότι επιθυμούσαν μια οικία που θα ακολουθούσε το στιλ της ελληνικής αναβίωσης και συγχρόνως θα ήταν ένα κατοικήσιμο έργο τέχνης. Ο στόχος επιτεύχθηκε: το 1965 το περιοδικό «Life» φιλοξενούσε την οικία φωτογραφημένη από τον γνωστό φωτορεπόρτερ Τζον Ντόμινις. Η οικία Wallace πουλήθηκε το 2015, με αντίτιμο 499.000 δολάρια. ■

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή