Ο ελληνικός κόσμος της K-ΠΟΠ

Ο ελληνικός κόσμος της K-ΠΟΠ

3' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Χιλιάδες έφηβοι έχουν γοητευτεί από το «κύμα» της κορεατικής ποπ, συμμετέχοντας σε μουσικοχορευτικά φεστιβάλ και ακολουθώντας τους κανόνες μιας μακρινής κουλτούρας.

Φορώντας τα κοστούμια τους και έντονα μακιγιαρισμένοι, οι πρώτοι διαγωνιζόμενοι εμφανίστηκαν στη σκηνή του Pierce Theater λίγο μετά το μεσημέρι. Η κορεατική ποπ κουλτούρα μετράει μερικές χιλιάδες φανατικούς υποστηρικτές στη χώρα μας, που συγκεντρώνονται κάθε χρόνο σε ένα φεστιβάλ γεμάτο ρυθμό και χρώμα. Το K-POP World Festival πραγματοποιείται υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Κορέας, με τη συμμετοχή παιδιών απ’ όλη την Ελλάδα, που διαγωνίζονται στον χορό και το τραγούδι, με στόχο το χρυσό εισιτήριο για τον λαμπερό τελικό στην Άπω Ανατολή.

Όλες οι ομάδες είχαν προετοιμαστεί δεόντως για τη βραδιά των ελληνικών τελικών: εντυπωσιακά κοστούμια, θεατρικό μακιγιάζ, χορογραφίες και μελωδίες βγαλμένες από κάποιο κορεατικό παραμύθι, με πρωταγωνιστές αληθινούς ήρωες μάνγκα, ελληνικής, όμως, καταγωγής. Οι πρόβες δεν είχαν τελειωμό, ενώ όσο πλησίαζε η ώρα για τη σκηνή, ανέβαιναν και οι παλμοί. Οι μεγάλοι νικητές της βραδιάς ήταν η ομάδα O.cyan και η Ειρήνη Τσίγκα, γνωστή και ως PixelAngel.

ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΗΣ ΚΟΡΕΑΤΙΚΗΣ ΠΟΠ

Μέσα σε μία μόλις δεκαετία η K-POP, αυτό το ανερχόμενο μουσικό είδος, έχει σπάσει τα κοντέρ στο διαδίκτυο, χτίζοντας μια ισχυρή βάση φανατικών οπαδών και στις πέντε ηπείρους, αποφέροντας κέρδη δισεκατομμυρίων. Η επιτυχία της κορεατικής μουσικής και η μαζική αποδοχή της από τη νεολαία έγκειται στο ότι χρησιμοποιεί εθιστικές μελωδίες, φανταχτερά κοστούμια, εντυπωσιακά μουσικά βίντεο και απολύτως συγχρονισμένες χορογραφίες. Το κορεατικό αυτό παραλήρημα εξαπλώθηκε και στην Ελλάδα. Η ομάδα K-Wave Greece μεταγγίζει με δημιουργικό τρόπο στην ελληνική κοινωνία παραδόσεις και συνήθειες της Κορέας. Τα μέλη της συμμετέχουν στη διοργάνωση του K-POP World Festival, ενώ κάθε μήνα ετοιμάζουν workshops και εκδηλώσεις για τους λάτρεις της κορεατικής κουλτούρας.

«Το K-Wave Greece δημιουργήθηκε τον Απρίλιο του 2013 από Έλληνες φαν που είχαν σκοπό να προωθήσουν την κορεατική κουλτούρα στην Ελλάδα, λεγόμενη αλλιώς και “Hallyu Wave”», όπως μου εξήγησε η πρόεδρος της ομάδας, Γκόλντι Χατζηθεοδώρου. «Η ομάδα είναι εγκεκριμένη από την Πρεσβεία της Κορέας και με τη στήριξή της έχει σκοπό να λειτουργήσει ως γέφυρα ανάμεσα σε εκείνη και την ελληνική κοινότητα».

Ο ελληνικός κόσμος της K-ΠΟΠ-1

Μαθητές από όλη την Ελλάδα συμμετέχουν κάθε χρόνο στο K-POP World Festival.

Το K-POP World Festival είναι η πιο φημισμένη σχετική εκδήλωση που γίνεται στη χώρα μας, και οι ομάδες που καταφέρνουν να προκριθούν ταξιδεύουν στην πόλη Τσανγκγουόν της Κορέας, συνήθως κάθε Οκτώβριο, για να πάρουν μέρος στον τελικό. «Στην Ελλάδα το φεστιβάλ ξεκίνησε δειλά το 2013 με περίπου 200 θεατές και ήταν και η πρώτη φορά που μια ελληνική συμμετοχή (R2E το όνομα της ομάδας) πέρασε στους τελικούς στην Κορέα», είπε η κ. Χατζηθεοδώρου. «Κάθε χρόνο η απήχηση μεγαλώνει, πληθαίνουν οι θεατές, αυξάνονται οι αιτήσεις συμμετοχών και βελτιώνεται το επίπεδό τους. Σκοπός είναι να βιώσουν μια αξέχαστη εμπειρία στην Κορέα και να έρθουν κοντά σε αγαπημένους καλλιτέχνες».

ΤΟ ΚΥΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗ

Η κορεατική κουλτούρα είναι πολυδιάστατη. Εκτός από την K-POP μουσική, περιλαμβάνει τις K-Drama σειρές και ταινίες, φαγητό, μόδα, ακόμη και προϊόντα ομορφιάς. Με την πάροδο του χρόνου ολοένα και περισσότερες κορεατικές ταινίες προβάλλονται στο Netflix και συμμετέχουν σε φεστιβάλ ταινιών. Ήδη στο ελληνικό ραδιόφωνο παίζονται δημοφιλή κορεατικά τραγούδια, και πολλές ταινίες, όπως τα «Train to Busan» και «BTS: Burn the Stage», έχουν προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες.

Ο ελληνικός κόσμος της K-ΠΟΠ-2

Οι απόλυτα συγχρονισμένες χορογραφίες είναι αναπόσπαστο κομμάτι στην ερμηνεία της κορεατικής ποπ.

Η αλήθεια είναι πως το «Hallyu Wave» χτίζεται εδώ και δύο δεκαετίες, αλλά η K-POP ήταν αυτή που απέκτησε σχετικά γρήγορα μεγάλο κοινό. Μάλιστα, οι καλλιτέχνες της Νότιας Κορέας έχουν σταθερή παρουσία στο Billboard Hot 100, μετά την πρώτη εμφάνιση των Wonder Girls στη λίστα το 2009, με το τραγούδι «Nobody», που μεταφράστηκε σε τέσσερις  γλώσσες. Έκτοτε, η κορεατική μουσική βιομηχανία γνώρισε πρωτόγνωρη ανάπτυξη. Η αξία της σήμερα αποτιμάται σε 5 δισ. δολάρια! Σημαντική ήταν και η διοργάνωση των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων 2018, σε μια χρονική στιγμή με γεωπολιτικές εντάσεις, όπου η Κορέα διαφήμισε την K-POP μουσική, προσδίδοντάς της έτσι νέα κοινωνικοπολιτική σημασία.

Κάπως απροσδόκητα αυτό το κορεατικό κύμα έφτασε και στη χώρα μας. Πριν από λίγο καιρό μια κοπέλα διαγωνίστηκε σε talent show της ελληνικής τηλεόρασης, ερμηνεύοντας στα κορεατικά, ενώ τα διδασκαλεία ξένων γλωσσών στα πανεπιστήμια Αθηνών και Θεσσαλονίκης έχουν γεμάτα έδρανα, με ολοένα και περισσότερο κόσμο να επιθυμεί να μάθει τη γλώσσα. Ίσως όλη αυτή η μανία για τη σύγχρονη κορεατική κουλτούρα να έχει ημερομηνία λήξης, ή μπορεί και να είναι προάγγελος μιας τάσης που θα γίνει συνήθεια, κληροδότημα της mainstream αγοράς. Κι όπως λένε και οι Κορεάτες, την πρώτη φορά είναι χάρη, τη δεύτερη, κανόνας!  

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή