Κάποτε στις Κάννες

1' 1" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η πιο χαρακτηριστική φωτογραφία των Καννών τον Μάιο του 1974 δεν εικονίζει ημίγυμνες στάρλετ να ποζάρουν με ηδυπάθεια στο κόκκινο χαλί. Το κόκκινο χαλί άλλωστε είναι μεταγενέστερη προσθήκη, εμφανίστηκε στην είσοδο του Palais το 1987. Η θρυλική αυτή φωτογραφία δεν εικονίζει καν τον μεγάλο νικητή του 27ου Διεθνούς Κινηματογραφικού Φεστιβάλ, τον Φράνσις Φορντ Κόπολα, που με τη «Συνομιλία» του σάρωσε τα βραβεία εκείνη τη χρονιά.

Είναι ένα φωτογραφικό κλικ-ύμνος στα χίπικα ’70s και στη γενιά που έβγαινε από τη βαριά σκιά του Βιετνάμ και πρωτοστατούσε στον Μάη του ’68 στο Παρίσι. Καθόλου τυχαία, το αρχετυπικό ζευγάρι της αντισυμβατικής, μποέμ ζωής μαγνητίζει τα βλέμματα του πλήθους στην Κρουαζέτ.

Η 28χρονη τότε Τζέιν Μπίρκιν, η αγαπημένη «petite Anglaise» των Γάλλων, παραδομένη στην αγκαλιά του 46χρονου εραστή της, Σερζ Γκενσμπούρ, προσωποποίηση του «κακού παιδιού» της γαλλικής ποπ σκηνής, είναι η ενσάρκωση όλων όσα πρεσβεύει το Φεστιβάλ των Καννών (που φέτος έπεσε κι αυτό θύμα της πανδημίας και ακυρώθηκε): την ανάγκη για ταινίες που αφουγκράζονται την εποχή τους, έρωτες που γράφουν ιστορία και λαμπερά σκανδαλώδη πάρτι για πρωτοσέλιδα περιοδικών. Ο φετινός απρόσκλητος επισκέπτης της έρημης Κρουαζέτ, της παραλιακής λεωφόρου των Καννών, ήταν ένα αγριογούρουνο. Παραδόξως, πήρε τα δικά του δεκαπέντε λεπτά διασημότητας στα τοπικά πρωτοσέλιδα και όχι μόνο.■

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή