ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ «Κ»

Stars & cars

stars-amp-038-cars-2387057

Οι περισσότεροι έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε τον Τζον Γουέιν να καλπάζει πάνω σε αδάμαστα άλογα στα θρυλικά αμερικανικά γουέστερν, τη Σοφία Λόρεν να μαγνητίζει τα βλέμματα με το αισθαντικό της βάδισμα, τον Έλβις Πρίσλεϊ να δονεί τη σκηνή και να συνεπαίρνει τους φαν με τις χορευτικές του κινήσεις. Όμως τα αστέρια της κινηματογραφικής και μουσικής βιομηχανίας απόλαυσαν την «ωραία ζωή» των δεκαετιών μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο πάνω σε τέσσερις τροχούς, πίσω από το τιμόνι ή στη θέση του συνοδηγού πολυτελών αυτοκινήτων, που συμβόλιζαν και αντικατόπτριζαν ταυτόχρονα την επιτυχία, τη δόξα και ενίοτε τα υψηλά κασέ τους. 

Όταν το 1945 η αμερικανική βιομηχανία αυτοκινήτων έλαβε από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση το «πράσινο φως» για να ξεκινήσει και πάλι την παραγωγή εμπορικών μοντέλων -καθ’ όλη τη διάρκεια του πολέμου, τα εργοστάσια είχαν αναλάβει την κατασκευή πολεμικού υλικού-, η αγορά και οι καταναλωτές ήταν πανέτοιμοι να… επιβιβαστούν. Έως τα μέσα της δεκαετίας του 1950, περισσότερα από 67 εκατ. αυτοκίνητα κυκλοφορούσαν στους ολοκαίνουργιους διαπολιτειακούς αυτοκινητόδρομους των ΗΠΑ. Είχαν περάσει πια περίπου τριάντα χρόνια από τη διάσημη δήλωση του Χένρι Φορντ ότι θα κατάφερνε να φτιάξει ένα αυτοκίνητο τόσο προσιτό ώστε όσοι είχαν έναν αξιοπρεπή μισθό να μπορούν να κατέχουν ένα και πια τα γκαράζ των νεόδμητων κατοικιών στα αμερικανικά προάστια είχαν γεμίσει με αστραφτερά μοντέλα. Ήταν τότε που το αυτοκίνητο έγινε, εκτός από μέσο μεταφοράς, σύμβολο ευημερίας και συνώνυμο του αμερικανικού ονείρου. Ήταν τότε που τα «χρυσά» παιδιά του κόσμου του θεάματος ταύτισαν την επιτυχία με μια έπαυλη στους λόφους του Χόλιγουντ, ένα διαμέρισμα στο κέντρο του Μανχάταν και ένα, συνήθως πολυτελές, ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο. 

Το «κατσαριδάκι» του Τζακ

Το 1967, το περιοδικό LIFE δημοσίευσε ένα αφιέρωμα στον Τζακ Νίκολσον στο νέο του σπίτι στη Mulholland Drive, το οποίο ακόμη κατέχει. Η φωτογραφία, που τον δείχνει να οδηγεί ενθουσιασμένος ένα υπέροχο άσπρο κάμπριο «κατσαριδάκι», τραβήχτηκε από τον Άρθουρ Σατζ στο πλαίσιο αυτού του αφιερώματος. Το Volkswagen Beetle του Νίκολσον χρησιμοποιήθηκε λίγα χρόνια μετά στην ταινία «Up in Smoke» που σκηνοθέτησε ο καλός φίλος του ηθοποιού Λου Άντλερ. Το 2013 πουλήθηκε σε δημοπρασία προς κάτι παραπάνω από 5.000 δολάρια. Ο Νίκολσον βέβαια είχε ήδη αντικαταστήσει το «κατσαριδάκι» με μια Mercedes-Benz 600, ένα αυτοκίνητο που οδήγησε στην ταινία «Οι μάγισσες του Ίστγουικ». 

stars-amp-038-cars0
© REPORTERS ASSOCIES via Getty Images/ Ideal Image

Το χαμόγελο της Σοφίας

Η Ιταλίδα σταρ ήταν ανέκαθεν λάτρις των ακριβών κλασικών αυτοκινήτων. Κατά καιρούς τα κομψά χέρια της έσφιξαν το τιμόνι μιας Alfa Romeo Giulietta, μιας Ferrari 275 GTS, της «ζόρικης» Ferrari Daytona, της Mercedes-Benz 280SL, της Rolls Royce Silver Cloud II, μιας Mercedes-Benz 450SEL 6.9, μιας Mercedes-Benz 300SL που έλαβε ως δώρο από τον σύζυγό της Κάρλο Πόντι. To 1960 το ευτυχισμένο ζευγάρι χαιρετά τους θαυμαστές της εκθαμβωτικής ηθοποιού από τις πίσω θέσεις μιας Ford Thunderbird. Οι δυο τους είχαν ήδη παντρευτεί τον Σεπτέμβριο του 1957, αναγκάστηκαν όμως να ακυρώσουν τον γάμο τους πέντε χρόνια αργότερα, καθώς ο Πόντι δεν είχε χωρίσει νόμιμα με την πρώτη σύζυγό του και κινδύνευε να διωχθεί για διγαμία. 

stars-amp-038-cars2
© Bettmann via Getty Images/ Ideal Image

Το πικνίκ του μέλιτος

Η Μέριλιν Μονρόε και ο Άρθουρ Μίλερ γνωρίστηκαν στις αρχές της δεκαετίας του 1950 μέσω του Ελία Καζάν ενόσω εκείνη ήταν σε διαδικασία διαζυγίου με τον σύζυγό της Τζο ΝτιΜάτζιο και έβγαινε περιστασιακά με τον Μάρλον Μπράντο. Η σχέση τους σοβάρεψε στα τέλη του 1955, παρά την πίεση της 20th Century Fox να απομακρυνθεί από αυτόν καθώς ήταν αντικείμενο έρευνας από το FBI με την κατηγορία του κομμουνιστή. Στις 29 Ιουνίου 1956, οι δυο τους παντρεύτηκαν στη Νέα Υόρκη, μια ένωση που εκείνη την εποχή χαρακτηρίστηκε «παράταιρη» από τον Τύπο. Στη φωτογραφία βέβαια οι νεόνυμφοι φαίνονται ευτυχείς, καθώς αφήνουν το σπίτι τους στο Ρόξμπερι του Κονέκτικατ για ένα «πικνίκ του μέλιτος» μόλις μία ημέρα μετά τον γάμο τους. 

stars-amp-038-cars4
©GRAGNON Francois/ Paris Match via Getty Images/ Ideal Image

Στον ήλιο πριν από την καταιγίδα

Είχαν μόλις ενάμιση χρόνο διαφορά. Ταλαντούχες, όμορφες, έκαναν την εμφάνισή τους στον κινηματογράφο με πολύ λίγα χρόνια διαφορά και με την ίδια επιτυχία. Η Κατρίν Ντενέβ (αριστερά) και η μεγαλύτερη αδερφή της Φρανσουάζ Ντορλεάκ (δεξιά) συναντήθηκαν και στη μεγάλη οθόνη, στο μιούζικαλ «Οι νεαρές κυρίες του Ροσφόρ» το 1967. Από τη φωτογραφία λείπει η μικρότερη αδερφή τους, Σιλβί Ντορλεάκ, η οποία επίσης ασχολήθηκε με την υποκριτική. 

Το επίθετο Ντενέβ ήταν το πατρικό της μητέρας τους και η γνωστή ηθοποιός το επέλεξε για να μπορεί να ξεχωρίζει από τις αδερφές της. Δυστυχώς, βέβαια, η Φρανσουάζ έχασε τη ζωή της σε ηλικία 25 ετών, σε ένα τροχαίο έξω από τη Νίκαια. 

Η εικόνα έτσι αποκτά μια δραματική διάσταση, θυμίζοντάς μας πόσο παροδική μπορεί να είναι η ανεμελιά, ακόμα και αν κάποιες φορές κάτω από τον ζεστό, καλοκαιρινό ήλιο μοιάζει ικανή να κρατήσει για πάντα.

stars-amp-038-cars6
© REPORTERS ASSOCIES via Getty Images/ Ideal Image

Ο Τζόνι πήρε… τη Lamborghini του

Η αγάπη του Τζόνι Χαλιντέι για την ταχύτητα υπήρξε θρυλική. Ο Γάλλος Έλβις Πρίσλεϊ, όπως τον έλεγαν, με τους εκατομμύρια θαυμαστές στην πατρίδα του, έζησε τη ζωή ενός ροκ σταρ, αν και χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από τη Μέκκα του θεάματος, καθώς δεν κατόρθωσε ποτέ να κατακτήσει την αμερικανική αγορά. Έζησε έντονα. Όμορφες γυναίκες, ναρκωτικά, απόπειρες αυτοκτονίας, γρήγορα αυτοκίνητα και μηχανές, μερικά τρομακτικά ατυχήματα και με τα δύο. Στη φωτογραφία, που τραβήχτηκε στη Γαλλική Ριβιέρα τον Αύγουστο του 1967, ποζάρει δίπλα στην εμβληματική Lamborghini Miura, το διθέσιο αμάξι-σημαία της εταιρείας από το 1966 έως το 1973. Ο εκρηκτικός ροκ σταρ είχε αδυναμία στα συγκεκριμένα ιταλικά αυτοκίνητα, αν και κατά καιρούς είχε στην ιδιοκτησία του μοντέλα όλων των μεγάλων κατασκευαστών.