Ρομπέρτο Φουνάρι: «Οι Havaianas αντιπροσωπεύουν την ελευθερία»

Ρομπέρτο Φουνάρι: «Οι Havaianas αντιπροσωπεύουν την ελευθερία»

4' 26" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σηματοδοτεί την άρση των «σκληρών» στιλιστικών μέτρων και την άφιξη της ενδυματολογικής ξεγνοιασιάς· σαγιονάρα ίσον καλοκαίρι, όχι όμως απαραίτητα και απόρριψη του στιλ, και οι βραζιλιάνες Havaianas έχουν τεράστιο μερίδιο «ευθύνης» γι’ αυτό. Στον κόσμο της βραζιλιάνικης μάρκας πάντα είναι κάπου καλοκαίρι, όμως φέτος όλα είναι λίγο διαφορετικά. Αν και νωρίς για να προβλέψει κανείς με τι θα μοιάζει η βιομηχανία της μόδας σε μια εποχή μετά την πανδημία, υπάρχουν ήδη κάποιες ενδείξεις.

«Η μεγαλύτερη αλλαγή που σημειώθηκε τελευταία ήταν η σημαντική αύξηση χρηστών στα ψηφιακά κανάλια επικοινωνίας. Δεν υπάρχει πισωγύρισμα από αυτό το ψηφιακό μπαμ που έγινε λόγω της Covid-19», εξηγεί στο «Κ» ο Ρομπέρτο Φουνάρι, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Alpargatas, στον οποίο ανήκει η Havaianas. «Ακόμα και πριν από την πανδημία, είχαμε αναπτύξει νέες στρατηγικές για να προσφέρουμε στους χρήστες των Havaianas πολυκαναλικές λύσεις».

Με πάνω από 30 χρόνια εμπειρίας σε διοικητικές θέσεις εταιρειών με διεθνή οπτική, ο Φουνάρι ανέλαβε τα ηνία της εισηγμένης στο βραζιλιάνικο χρηματιστήριο Alpargatas τον Ιανουάριο του ’19. Το τελευταίο διάστημα παρακολουθεί τις εξελίξεις στον χώρο που έδειξε μια ίσως αναπάντεχη ενότητα απέναντι στην παγκόσμια υγειονομική μάχη. «Έχει πολύ ενδιαφέρον το γεγονός ότι η βιομηχανία, αν και τόσο ανταγωνιστική, μπορεί να δουλέψει ενωμένα. Είναι απαραίτητο να χτίσουμε ένα οικοσύστημα το οποίο θα βοηθήσει την κοινωνία να επανέλθει από αυτή την ανθρωπιστική κρίση», σημειώνει ο ίδιος.

 

Ρομπέρτο Φουνάρι: «Οι Havaianas αντιπροσωπεύουν την ελευθερία»-1

 

Στον ρυθμό της πανδημίας

Στις 17 Ιουλίου, τα κρούσματα της πανδημίας στη Βραζιλία άγγιξαν τα δύο εκατομμύρια, συμπεριλαμβανομένου και του προέδρου της χώρας, Ζαΐρ Μπολσονάρο. Σύμφωνα με τον Φουνάρι, η Alpargatas (βραζιλιάνικη λέξη για εσπαντρίγιες) λαμβάνει καθημερινές οδηγίες πρόληψης από τις τοπικές αρχές των περιοχών όπου έχει παρουσία. Όταν ξέσπασε η πανδημία, τα αντανακλαστικά του ομίλου λειτούργησαν άμεσα. Μια υπόσχεση για κατεπείγουσα παραγωγή χιλιάδων μασκών κατέληξε εντέλει στην παραγωγή εκατομμυρίων. Συγχρόνως, το ινστιτούτο Alpargatas –ίδρυμα που γεννήθηκε το 2003 με σκοπό την περαιτέρω εκπαίδευση παιδιών και νέων μέσω αθλητικών και πολιτιστικών προγραμμάτων– συγκέντρωσε πάνω από 40 εκατομμύρια βραζιλιάνικα ρεάλ για την ενίσχυση ευάλωτων πολιτών, αλλά και ιατρικού προσωπικού.

Παράλληλα, η Alpargatas συνεχίζει να επενδύει στη νέα τεχνολογία και στον αναπτυσσόμενο τομέα της βιωσιμότητας. Ένα δεκαετές «πράσινο» πρόγραμμα έχει ήδη πάρει το αντίστοιχο πράσινο φως και αναμένεται να αποκαλυφθεί επισήμως τους επόμενους μήνες. Το πρόγραμμα εστιάζει στην ανάπτυξη πιο βιώσιμων προϊόντων, σε δράσεις για το κλίμα και σε μια πιο υπεύθυνη παραγωγή. Στόχος επίσης είναι η εκπαίδευση των καταναλωτών προς μια πιο βιώσιμη καθημερινότητα.

Στο μεταξύ, η ντιζάιν έμφαση στη σαγιονάρα τα τελευταία χρόνια θυμίζει την αλματώδη σχεδιαστική άποψη του αθλητικού παπουτσιού – ένα καθημερινό υπόδημα που μετατρέπεται σε fashion item. «Οι Havaianas έχουν μια συναισθηματική σύνδεση με τους πελάτες τους», τονίζει ο Φουνάρι. «Μας αρέσει να βλέπουμε ανθρώπους να κυκλοφορούν σε αστικές περιοχές φορώντας τα προϊόντα μας με το ίδιο στιλ με το οποίο φορούν τα αθλητικά. Έχουμε αναπτύξει μια καμπάνια που λέγεται “Havaianas Friendly”, η οποία έχει σκοπό να δείξει ότι τα Havaianas είναι το τέλειο παπούτσι για κάθε μέρος και κάθε περίσταση».

 

Ρομπέρτο Φουνάρι: «Οι Havaianas αντιπροσωπεύουν την ελευθερία»-2

 

Οι «δημοκρατικές» σαγιονάρες

Η έννοια της πρακτικότητας παραμένει στην καρδιά των Havaianas, οι οποίες γεννήθηκαν το 1962, με σχεδιαστική βάση τη σιλουέτα του γιαπωνέζικου σανδαλιού «zori». Δύο χρόνια μετά, οι Βραζιλιάνοι εργάτες προμηθεύονταν το άνετο υπόδημα από τους πωλητές της εταιρείας που ταξίδευαν σε όλη τη χώρα. Το 1966, το βασικό σχέδιο της Havaianas κατατέθηκε. Και από τότε, οι συλλογές εμπλουτίζονται με νέα χρώματα, φόρμες, υλικά και μοτίβα, ενώ μεγάλο χώρο καταλαμβάνουν οι ειδικές συνεργασίες, όπως μια πρόσφατη με τη Mastermind Japan. Είναι «δημοκρατικές» οι Havaianas; «Πάρα πολύ», τονίζει ο Φουνάρι. «Δημιουργηθήκαμε το 1962 με σκοπό να γίνουμε ένα παπούτσι που όλοι θα είχαν τη δυνατότητα να αγοράσουν. Είμαστε υπερήφανοι για το γεγονός ότι παραμένουμε πιστοί στις ρίζες μας, σεμνοί στην καταγωγή, γνωρίζοντας όμως ότι το προϊόν μας έχει ποιότητα και αγάπη. Κάθε χρόνο έχουμε 400 μοντέλα, κάτι για όλους, από μωρά μέχρι υψηλού επιπέδου συνεργασίες».

Η μάρκα εξελίσσεται, όμως διατηρεί μια αναγνωρίσιμη ταυτότητα σε μια παγκόσμια αγορά όπου ο ανταγωνισμός προέρχεται από βραζιλιάνικα και μη brand. «Οι Havaianas αντιπροσωπεύουν την ελευθερία, τη χαρά, το πνεύμα του καλοκαιριού, και όλα αυτά είναι οικουμενικά συναισθήματα. Είναι επίσης η πιο γνωστή βραζιλιάνικη μάρκα παγκοσμίως. Και αυτό έχει να κάνει με το γεγονός ότι συνοδεύει αγαπημένες στιγμές, διακοπές, φίλους, απλές απολαύσεις. Πράγματα με διαφορετική μορφή για τον καθένα από μας, όπου όμως το συναίσθημα παραμένει το ίδιο».

 

Ρομπέρτο Φουνάρι: «Οι Havaianas αντιπροσωπεύουν την ελευθερία»-3

 

Γυναικείες και αντρικές συλλογές μαζί

Την ίδια στιγμή, οι Havaianas οδηγούν και ακολουθούν σήμερα κάποια στιλιστικά ρεύματα. Όπως το «seasonless», εκείνο που δεν ορίζεται από μια συγκεκριμένη εποχή, αλλά και του «gender-neutral», που σηματοδοτεί έναν «άφυλο» σχεδιασμό. Το επόμενο διάστημα, η εταιρεία θα παρουσιάσει μεγαλύτερα μεγέθη κάποιων μοντέλων τα οποία ανήκαν στη γυναικεία κατηγορία – στις ευρωπαϊκές αγορές, τα νέα μεγέθη αναμένεται να παρουσιαστούν του χρόνου. Στο μεταξύ, στα σημεία πώλησής τους, οι Havaianas δεν χωρίζονται σε γυναικείες και αντρικές συλλογές, ενώ το 2021 ένας νέος τρόπος αγορών θα αφαιρεί και από το ψηφιακό περιβάλλον την έννοια του φύλου.

Για την εταιρεία που έδωσε φρέσκια πνοή στην αγορά της σαγιονάρας παγκοσμίως, η καθημερινότητα μπορεί να γίνει πολύ ξεχωριστή. Το καλοκαίρι του ’19, για παράδειγμα, δύο μοντέλα Havaianas είχαν μυκονιάτικες εικόνες, μέσα από μια συνεργασία με την Ελληνίδα φωτογράφο Μαρίνα Βερνίκου. Και οι ιστορίες συνεχίζονται. «Δουλεύουμε πάνω σε κάποια εξαιρετικά προϊόντα και ιστορίες για το 2021», καταλήγει ο Φουνάρι. «Όμως, δεν μπορούμε να αποκαλύψουμε κάτι περισσότερο τώρα. Αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι η Havaianas θα συνεχίσει να παράγει προϊόντα για κάθε νέα περίσταση, μέσα από νέες φόρμες και cool συνεργασίες». ■

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή