Φουτουριστικό βλέμμα

1' 14" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο Πιερ Καρντέν το 1967, στο απόγειο της δημιουργικότητάς του. 

Τον Ιανουάριο του 1967, ο Πιερ Καρντέν παρατηρεί κάποιες μικρές λεπτομέρειες σε ένα από τα λουκ της τελευταίας του συλλογής, λίγο πριν από την αποκάλυψή της. Το γεωμετρικό σύνολο με τη φαρδιά ζώνη περιλαμβάνει και τα ήδη γνωστά διεθνώς αρχικά του. Η δεκαετία του ’60 είναι ιδιαίτερα παραγωγική για τον Γάλλο σχεδιαστή, ο οποίος απολαμβάνει πλήρη δημιουργική ελευθερία, την οποία χρησιμοποιεί για να προβάλλει τη φουτουριστική του ταυτότητα.

«Εμπνεόμουν από τους δορυφόρους. Από τα λέιζερ. Από το φεγγάρι. Κοιτάω προς το μέλλον. Ποτέ δεν με ενέπνευσε το γυναικείο σώμα. Τα φορέματά μου είναι σαν γλυπτά. Τους δίνω σχήμα και μετά βάζω τις γυναίκες μέσα σε αυτά. Ήταν πιο πολύ αρχιτεκτονική και τέχνη», θα έλεγε χρόνια αργότερα, σε συνέντευξή του στην καθημερινή εφημερίδα της βιομηχανίας της μόδας «Women’s Wear Daily». Το 1969, η συνεργασία του Καρντέν με το Printemps αλλάζει τα δεδομένα και χαρακτηρίζεται επαναστατική. Ουσιαστικά, η συλλογή του για το γαλλικό πολυκατάστημα ανοίγει τον δρόμο για το ντιζάινερ πρετ-α-πορτέ, μια καθημερινή μόδα με υπογραφή, προσβάσιμη σε όλους. Την ίδια χρονιά, ο δημιουργός υπογράφει και τις νέες στολές πληρωμάτων της Ολυμπιακής Αεροπορίας.

Όμως, στα 70 χρόνια καριέρας, η μεγάλη δύναμη του σχεδιαστή παρέμεινε η επιχειρηματική του διάσταση και διορατικότητα, μέσα από την ανάπτυξη ενός παγκόσμιου δικτύου licensing, το οποίο ανέδειξε το όνομά του ως παγκόσμιο λογότυπο σε εκατοντάδες προϊόντα. Ο πρωτοποριακός Πιερ Καρντέν πέθανε την Τρίτη 29 Δεκεμβρίου, στο Αμερικανικό Νοσοκομείο στο Παρίσι. Ήταν 98 ετών. ■

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή