Το όνειρο της μοντέρνας ζωής

Το όνειρο της μοντέρνας ζωής

1' 20" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε ηλικία 24 ετών, η Charlotte Perriand υπογράφει μια σειρά από μεταλλικά έπιπλα με καινοτόμο σχεδιασμό. Τα σχέδιά της προσελκύουν το ενδιαφέρον του Le Corbusier και του Pierre Jeanneret και έτσι κερδίζει μια θέση στο αρχιτεκτονικό γραφείο του πρώτου. Στη διάρκεια της συνεργασίας τους σχεδιάζει μια σειρά από καθίσματα, ανάμεσα στα οποία και τη διάσημη chaise longue basculante Β306 (1928). H έκθεση «Charlotte Perriand: Τhe Modern Life» στο Design Museum του Λονδίνου ανατρέχει στη ζωή και στην καριέρα της πρωτοπόρου σχεδιάστριας και αποκαθιστά τη φήμη μιας από τις ηγετικές φυσιογνωμίες του μοντέρνου κινήματος. Σκίτσα, φωτογραφίες, σημειωματάρια, αναπαραγωγές από υπέροχα εσωτερικά και ολοκληρωμένα κομμάτια ιχνηλατούν τη μοναδική της πορεία, αντανακλούν τη σημασία που είχαν για εκείνη το design, η αρχιτεκτονική και η τέχνη, καθώς και η μεταξύ τους αλληλεπίδραση, ενώ αφήνουν και κάποια παράθυρα ανοιχτά στον τρόπο που έζησε τη ζωή της – στην αγάπη της για τη φύση και τα ταξίδια.

Η έκθεση, διαρθρωμένη σε τρεις ενότητες, εκκινεί από τον σχεδιασμό του δικού της διαμερίσματος στο Saint-Sulpice στο Παρίσι, ενώ περιλαμβάνει και ανακατασκευές από τα εσωτερικά του Salon d’Automne του 1929 με την υπογραφή της Cassina, όπως και των γραφείων της Air France στο Λονδίνο, τα οποία η Γαλλίδα designer ολοκλήρωσε το 1957. Από την αισθητική της μηχανής και τις οργανικές φόρμες στη γοητεία του ξύλου και στην αυστηρή γεωμετρία. Όπως χαρακτηριστικά σχολιάζει ο επιμελητής, Justin McGuirk, «η ζωή της διατρέχει όλο τον 20ό αιώνα και η καριέρα της αντανακλά όλες τις διαδρομές και τις στροφές του μοντερνισμού». Η έκθεση πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Fondation Louis Vuitton και την οικογένεια της δημιουργού. 

*Από 19/06 έως 05/09/2021, www.designmuseum.org

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή