Γιουν Για-Τζιανγκ: Μια γυναίκα με υπομονή

Γιουν Για-Τζιανγκ: Μια γυναίκα με υπομονή

Η Νοτιοκορεάτισσα ηθοποιός που έκλεψε την παράσταση στα Όσκαρ.

1' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μόλις ο Μπραντ Πιτ πρόφερε λανθασμένα το όνομά της, η ίδια δεν πίστευε ότι είχε κερδίσει το Όσκαρ για την ερμηνεία της στο «Μινάρι». Σταμάτησε μια στιγμή και κοίταξε με θαυμασμό την Γκλεν Κλόουζ, που τη χειροκροτούσε ασταμάτητα. Ύστερα, ανέβηκε βιαστικά στη σκηνή και διόρθωσε όσους προφέρουν λάθος το όνομά της, αλλά δεν την ένοιαζε καθόλου. Ήταν μια επιζήσασα της σκληρής βιομηχανίας του θεάματος και αυτή ήταν η δικαίωσή της.

Πριν από 50 χρόνια στη Σεούλ, έκανε το ντεμπούτο της στο άκρως επιτυχημένο «Woman of Fire», που της χάρισε δόξα, χρήματα και ένα βραβείο. Η ίδια δεν ήξερε τι σημαίνει ηθοποιός. «Προσπαθούσα να απομνημονεύσω την ατάκα και να κάνω ό,τι μου ζητούσαν. Την ίδια ώρα, δεν ήξερα αν το απολάμβανα ή αν το απεχθανόμουν», δήλωσε στους New York Times. 

Στο ζενίθ της καριέρας της, μετανάστευσε στη Φλόριντα. O άντρας της σπούδαζε, εκείνη μεγάλωνε τα παιδιά της, μέχρι που χώρισαν. Επέστρεψε πίσω σε μια Νότια Κορέα γεμάτη σεξιστικά στερεότυπα, κλειστές πόρτες και μικρούς τηλεοπτικούς ρόλους. Μόλις τα παιδιά της ολοκλήρωσαν τις σπουδές, αποφάσισε να επενδύσει στον εαυτό της. Ήταν κοντά στα 60, όταν έπαιξε στην «Υπηρέτρια» και στη «Γεύση του χρήματος» του Ιμ Σανγκ-Σο. Το όνομά της συζητούνταν ξανά, έγινε περιζήτητη, μέχρι που ήρθε η στιγμή του «Μινάρι». Στο ημι-αυτοβιογραφικό φιλμ του Λι Άιζακ Τσάνγκ κλέβει την παράσταση. Η ακομπλεξάριστη ενέργειά της, η βαθιά μελαγχολία και η έντονη, σκανδαλιάρικη παιδικότητα που μεταδίδει επιβεβαιώνουν πως τα γλωσσικά όρια δεν σημαίνουν τίποτα, αν υπάρχει συναίσθημα· αυτό είναι που μένει μετά το τέλος της ταινίας. Η Γιουν Για-Τζιανγκ το αποδεικνύει περίτρανα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή