Tόπος στα νιάτα

Κάτι νέο κομίζει στην πόλη το Aiki Diounot της Χρυσάνθης Γκούρου, ένα brand που δίνει την ευκαιρία σε νέους σχεδιαστές να συστηθούν στην αγορά.

4' 58" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Φτάνω στο Aiki Diounot στο Παγκράτι ένα ζεστό μεσημέρι πριν έρθουν οι βροχές, αλλά βρίσκω ανακούφιση στη δροσιά που με περιμένει μέσα – όχι μόνο εξαιτίας του κλιματισμού, αλλά κυρίως λόγω της διάθεσης της Χρυσάνθης Γκούρου, ιδρύτριας του brand, και της φρεσκάδας των νέων σχεδιαστών που γεμίζουν με τα ρούχα και την αισιοδοξία τους τον χώρο. «Το όνομα Aiki Diounot βγαίνει από τη φράση “I kid you not” και το διάλεξα επειδή οι νέοι σχεδιαστές δεν αστειεύονται κι εμείς πιστεύουμε σε αυτούς. Τα παιδιά που σπουδάζουν μόδα κάνουν κάτι που απαιτεί πολύ θάρρος, γιατί το αποφασίζουν ενώ ξέρουν ότι οι πιθανότητες να κάνουν κάτι σχετικό επαγγελματικά είναι ελάχιστες», μου λέει η Χρυσάνθη. Η ίδια σπούδασε οικονομικά και εργαζόταν ως σύμβουλος επιχειρήσεων για τρία χρόνια, μέχρι που αποφάσισε να ακολουθήσει την επιθυμία της και να κάνει μεταπτυχιακό στο styling και στην επικοινωνία μόδας στο Μιλάνο.

Στη συνέχεια δούλεψε στο Maison Margiela για ένα διάστημα, συνέχισε την καριέρα της στη μόδα στο Λονδίνο και επέστρεψε στην Ελλάδα απασχολούμενη σε γνωστά brands, τόσο στην παραγωγή συλλογών όσο και στο κομμάτι του retail. Στο πίσω μέρος του μυαλού της, όμως, υπήρχε η ιδέα που προέκυψε ένα κυριακάτικο απόγευμα, όταν ένας φίλος την παρότρυνε να ιδρύσει ένα brand που θα συνεργαζόταν με νέους σχεδιαστές για limited συλλογές. «Τη δούλευα χρόνια στο μυαλό μου την ιδέα, αλλά μου φαινόταν μεγάλο project για να το καταφέρω μόνη μου», με ενημερώνει. «Μέχρι που ήρθε η πρώτη καραντίνα και σκέφτηκα: “Έτσι θα περνάει ο καιρός μου πια;”. Κάτι μου έλειπε. Έκανα λοιπόν ένα οικονομικό πλάνο και διαπίστωσα ότι σε μικρή κλίμακα ήταν εφικτό, οπότε ανέπτυξα τη στρατηγική και τον Σεπτέμβριο ξεκίνησα επαφές με σχολές μόδας. Αγαπώ τα ρούχα και μου αρέσει να νιώθω ότι προσφέρω κάτι σε κοινωνικό επίπεδο. Μου αρέσει που δουλεύω με νέα παιδιά, αντλώ ελπίδα, μπορώ να μοιραστώ τις γνώσεις μου και να βοηθάω. Ξεκίνησα επαφές με τις σχολές γιατί θέλω να ξέρουν οι σπουδαστές ότι, μόλις αποφοιτήσουν, θα έχουν τη δυνατότητα να σχεδιάσουν μια συλλογή για το Aiki Diounot και δεν θα χρειαστεί να ξεκινήσουν από το μηδέν.

»Γενικά, πάντως, δεν με ενδιαφέρει αν οι συνεργάτες μου έχουν τελειώσει μια σχολή ή απλώς σχεδιάζουν επειδή μπορούν – ο μόνος περιορισμός είναι να μην έχουν ήδη brand με το όνομά τους. Μπορεί οποιοσδήποτε να μου στείλει τις προτάσεις του, εγώ θα επιλέξω και μετά θα δώσω συμβουλές στον καθένα για να διαμορφώσουμε μαζί το τελικό αποτέλεσμα».  

Tόπος στα νιάτα-1
Φόρεμα από τη συλλογή Waves.

Με το Aiki Diounot, η Χρυσάνθη θέλει ένα 100% βιώσιμο brand, αλλά, γνωρίζοντας πόσο δύσκολο είναι στην Ελλάδα, μου λέει πως ακολουθεί τις δικές της αρχές για μια όσο το δυνατόν πιο ηθική μόδα. «Θέλω τα παιδιά να είναι ευχαριστημένα και να μη νιώθουν ότι κάποιος τους εκμεταλλεύεται. Αγοράζω τα σχέδιά τους και πληρώνονται πριν ακόμα αποκτήσουμε έσοδα από τις συλλογές τους. Συνεργάζομαι με μια οικογενειακή επιχείρηση στην Αθήνα για τα πατρόν και το ράψιμο των ρούχων, ενώ τα υφάσματα είναι φυσικά και οικολογικά. Όλα είναι μοναδικά κομμάτια και τα παιδιά έχουν σχεδιάσει στο χέρι τα δικά τους prints, τα οποία εκτυπώσαμε ψηφιακά – όπως στη συλλογή Waves, που ο Θανάσης ζωγράφισε σε ακουαρέλες πώς γυαλίζει η θάλασσα πάνω στα βότσαλα. Θέλω να κάνουμε όλη τη διαδικασία μαζί για να βλέπει κάθε παιδί πώς είναι συνολικά η παραγωγή και να αποκτά εμπειρία και γνωριμίες».

Για εκείνη, ιδανικό θα ήταν να γίνει το Aiki Diounot ένας προορισμός, όπου ο κόσμος θα μπαίνει για να ενημερωθεί, να δει όμορφα πράγματα, να ντυθεί τελείως διαφορετικά, με ρούχα που μπορεί να συνδυάζουν τα roaring ’20s με σπορ στοιχεία –όπως η συλλογή Gather Daze– ή έχουν χειροποίητα μοτίβα – όπως η Terrazzo. Ένας προορισμός για να δοθεί η ευκαιρία σε κάτι νέο: σε παιδιά που πανηγυρίζουν σαν δίχρονα μόλις βλέπουν τις δημιουργίες τους να παίρνουν μορφή και να τις φοράει κάποιος. Η Χρυσάνθη έχει ήδη βρει τους τέσσερις σχεδιαστές για τις χειμερινές της συλλογές, ενώ εγώ ζήτησα από τους αντίστοιχους της καλοκαιρινής να μου μιλήσουν για την εμπειρία τους με το Aiki Diounot και για τα όνειρά τους.

Tόπος στα νιάτα-2

ΗΘΙΚΗ ΜΟΔΑ. Ρούχα που μπορεί να συνδυάζουν τα roaring ’20s με σπορ στοιχεία –όπως η συλλογή Gather Daze– ή έχουν χειροποίητα μοτίβα – όπως η Terrazzo (φωτ.).

Έλενα Χρήστου – Sunday Morning Collection
«Αποκομίζεις πολλά όταν μοιράζεσαι τις ιδέες σου και αυτές γίνονται πραγματικότητα με τη βοήθεια ατόμων που έχουν όρεξη για δημιουργία, όπως στο Aiki Diounot. Έμαθα να δουλεύω σε πραγματικούς χρόνους, να τηρώ τα deadlines, να αποδέχομαι την κριτική με χαμόγελο, να συνεργάζομαι και να θαυμάζω. Μετά τη δεύτερη σεζόν με το Aiki Diounot, ξεκινάω το δικό μου brand, Make your Lemonade, με παιδικά και βρεφικά unisex ρούχα και αξεσουάρ από οργανικό βαμβάκι».

Μαρία Φέστα – Terrazzo Collection
«Το Aiki Diounot με γέμισε ενθουσιασμό. Είχα την ελευθερία να κρατήσω το προσωπικό μου στιλ, ενώ η παραγωγή έγινε με προσοχή και στόχο την ποιότητα των υλικών. Ήταν μια συνεργασία-όαση. Για τη συνέχεια επιθυμώ να ενταχθώ σε μια ομάδα επαγγελματιών, ώστε να μάθω περισσότερα για τη δημιουργία συλλογών με χαρακτήρα και φωνή».

Θανάσης Μπαμπάνης – Waves Collection
«Είμαι ευγνώμων που η πρώτη μου κολεξιόν δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τo Aiki Diounot, καθώς η δημιουργικότητά μου αγκαλιάστηκε και ενισχύθηκε, ενώ το κλίμα εμπιστοσύνης και καθοδήγησης ήταν κινητήριος δύναμη. Θα ήθελα να συνεχίσω τη συνεργασία μου με το brand και να δραστηριοποιηθώ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, αξιοποιώντας τις γνώσεις από τις σπουδές μου στο σχέδιο μόδας και στις καλές τέχνες».

Μαρία Βαρβάρα – Gather Daze Collection
«Το Aiki Diounot μάς έδωσε την ευκαιρία να υλοποιήσουμε ένα σχέδιό μας ανώδυνα και ομαλά και να συστηθούμε στον κόσμο της μόδας. Είδα τις δημιουργίες μου να έχουν απήχηση και κατανόησα τις ανάγκες, τις τάσεις και τις προτιμήσεις. Είναι ένα αισιόδοξο εγχείρημα και μια εποικοδομητική εμπειρία που με κινητοποίησε δημιουργικά αμέσως μετά το τέλος των σπουδών μου. Τη δεδομένη στιγμή, η κλίση μου σχεδιαστικά έχει επιρροές από την πορεία μου στον αθλητισμό και στόχος μου είναι μια επιχειρηματική προσπάθεια με σχέδια για τις ανάγκες μιας γυναίκας η οποία αθλείται και θέλει να συνδυάζει άνεση και κομψότητα».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή