Die Arkitekt: Ένα μουσικό φλερτ με το φως & το σκοτάδι

Die Arkitekt: Ένα μουσικό φλερτ με το φως & το σκοτάδι

Μια κουβέντα με τον καλλιτέχνη με τη μυστική ταυτότητα, που εξερευνά ασταμάτητα τους ήχους και διατηρεί την αισιοδοξία του για την ανοδική πορεία της ηλεκτρονικής μουσικής στην Ελλάδα.

3' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Είχα ακούσει τη μετασύνθεσή του Die Arkitekt πάνω στο Ναός ιωνικού ρυθμού της Λένας Πλάτωνος, στην κοινή τους εμφάνιση τον περασμένο Μάιο στο Athens Digital Arts Festival. Ο ήχος του τσέλου, η αρμονική ενσωμάτωση της φωνής της Πλάτωνος στον ήχο του και η ύπαρξη μιας κεντρικής ιδέας πίσω από το ρεμίξ του Έλληνα παραγωγού ηλεκτρονικής μουσικής διεύρυναν τους ακουστικούς ορίζοντες. Αφετηρία για τη μουσική του αποτελούν τα ακούσματα του σπιτιού του και η ανακάλυψη του δίσκου Το ’62 του Μάνου Χατζιδάκι, στον οποίο η Λένα Πλάτωνος έδωσε ηλεκτρονικό ήχο, με τη φωνή της Σαβίνας Γιαννάτου. «Μεγάλωσα ακούγοντας τα τραγούδια του με παραδοσιακές ενορχηστρώσεις, αλλά ήταν τόσο διαφορετική η μορφή που έδωσε σε αυτά η Πλάτωνος, που αποτέλεσε έναν σημαντικό παράγοντα για να ασχοληθώ με την ηλεκτρονική μουσική», λέει πίσω από τη μάσκα του (επηρεασμένη από τις δημιουργίες του Βέλγου σχεδιαστή Μαρτέν Μαρζελά). «Eκτός από fashion statement, η μάσκα νιώθω ότι δίνει τη δυνατότητα στον ακροατή να αποστασιοποιηθεί από το πρόσωπο του δημιουργού και ίσως να μείνει λίγο παραπάνω στη μουσική. Εκτός αυτού μου αρέσει η τέχνη να είναι οπτικοακουστική και η μάσκα, ειδικά πάνω στη σκηνή, δίνει αυτή τη διάσταση».

Σπουδάζοντας μουσική στο Λονδίνο, εμπνεύστηκε και το σκοτεινό και μυστηριακό Julian, ένα από τα πιο ξεχωριστά «αρχιτεκτονήματα» της δισκογραφίας του. Η Λένα Πλάτωνος ερμήνευσε τους στίχους στην ελληνική εκδοχή του (υπάρχει και ισπανική), ενώ τον Νοέμβριο κυκλοφόρησε ένα ΕP με τρεις παραγωγούς (τους Wax Wings από το Ηνωμένο Βασίλειο, Haezer από τη Νότια Αφρική και Byron Alvarado από την Κόστα Ρίκα) που πειραματίστηκαν με τον ήχο του. «Είναι σύνηθες να γίνονται ρεμίξ σε αυτό το είδος. Πολλές φορές αυτό πηγάζει και από τον ίδιο τον καλλιτέχνη, ως μια ανάγκη να δώσει στο κομμάτι μια άλλη οπτική ή να κάνει μια υπενθύμιση του τραγουδιού με έναν τρόπο που βάζει κι άλλους καλλιτέχνες στο παιχνίδι. Παίζεις με τον ήχο και εξερευνάς πόσους ακόμα θα μπορούσε να έχει. Το πιο ενδιαφέρον είναι πως, ενώ δεν είχα πει σε κανέναν να ρεμιξάρει κάποιο συγκεκριμένο κομμάτι, όλοι τους επέλεξαν το Julian και κάπως έτσι οδηγήθηκα να κάνω ένα ΕP με τρία ρεμίξ».

Το Julian περιλαμβάνεται και στο πρώτο του άλμπουμ, Dark Colors, το οποίο κυκλοφόρησε τον περασμένο Μάιο. Εκτός από την Πλάτωνος, συμμετέχει η Τάμτα, η VASSIŁINA, η Kid Moxie και η Αγγλίδα drag queen Charity Kase. Ακούγοντας το άλμπουμ, εκτός από τις βουλγαρικές και γεωργιανές μουσικές επιρροές, αντιλαμβάνομαι το φλερτ του Die Arkitekt με το σκοτάδι και το φως. «Αν και είμαι φαν των συνεργασιών, θεωρώ πως η συγγραφή είναι μια μοναχική διαδικασία. Νιώθω πως ξεκινάει από ένα σκοτεινό δωμάτιο μέσα στο οποίο λέω: “Υπάρχει ένα παράθυρο που θα ανοίξω για να φωτιστεί η τάδε πλευρά”. Ανάλογα με το πού πέφτει το φως, βλέπεις και κάτι διαφορετικό».

Το περασμένο Σάββατο έκανε το πρώτο του λάιβ στη Θεσσαλονίκη, μια πόλη όπου η τέκνο και η ηλεκτρονική μουσική είναι δημοφιλείς. Δεν θα πρέπει όμως αυτό να θεωρείται δεδομένο ή κεκτημένο λέει. «Είναι αποτέλεσμα ζήτησης. Όσο γαλουχείται μια γενιά που έχει μάθει να ζητάει και να ψάχνει ηλεκτρονική μουσική, τόσο θα υπάρχουν ραδιόφωνα που την παίζουν. Υπάρχουν παραγωγοί στην Ελλάδα, όπως ο Autow Nite Superstore και ο Sworr., που δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από αντίστοιχους του εξωτερικού. Αυτό που βλέπω, όμως, είναι πως εκκολάπτεται μια ολοένα αυξανόμενη μερίδα κόσμου και όλο και περισσότεροι γίνονται φαν αυτής της μουσικής». Για την ώρα, ο Die Arkitekt αναζητά το ερέθισμα που θα του τραβήξει την προσοχή και θα τον κρατήσει μέχρι τέλους στη σύνθεση και στην εξέλιξη μιας ιδέας. «Δεν είμαι τόσο πολυγραφότατος», παραδέχεται. Αναγνωρίζουμε, όμως, πως χρειάζεται χρόνος και υπομονή για να είναι στιβαρά τα θεμέλια ενός μουσικού αρχιτεκτονήματος.

INFO
Η μάσκα του Die Arkitekt είναι εμπνευσμένη από τις δημιουργίες του Βέλγου σχεδιαστή Μαρσέν Μαρζελά. Τον περασμένο Μάιο κυκλοφόρησε το πρώτο άλμπουμ του, Dark Colors.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή