Φωτεινή Αθερίδου στο «Κ»: Ελεγα «σ’ αγαπώ», αλλά δεν ήξερα τι σημαίνει

Φωτεινή Αθερίδου στο «Κ»: Ελεγα «σ’ αγαπώ», αλλά δεν ήξερα τι σημαίνει

Η θεατρική συγγραφέας και ηθοποιός εξηγεί πώς ήταν να μεγαλώνει ως «η κόρη του Θοδωρή Αθερίδη», θυμάται τις φάσεις απέραντης αγάπης και κόντρας που πέρασε η σχέση τους και ξεκαθαρίζει ότι δεν είναι drama queen

3' 39" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Συνάντησα τη Φωτεινή Αθερίδου στη γειτονιά της μέσα στο καταπράσινο Άλσος Νέας Σμύρνης. Αυτή η φυσική όαση είναι το προσωπικό της καταφύγιο. Σχεδόν καθημερινά τη βρίσκεις εδώ, είτε με τα παιδιά της –τον πεντάχρονο Θοδωρή και τον 16 μηνών Ηρακλή– για παιχνίδι στις κούνιες, είτε μόνη της, να αναζητά γαλήνη μέσα από βόλτες, τρέξιμο και γυμναστική. «Έρχομαι εδώ για να αποσυμφορούμαι», μου λέει. Με δύο μικρά παιδιά στο σπίτι και μια φιλόδοξη θεατρική παραγωγή στα σκαριά, η ησυχία είναι μια σπάνια πολυτέλεια πλέον για τη Φωτεινή. «Το να είμαι μητέρα με έχει ολοκληρώσει», παραδέχεται. «Μέχρι να κάνω παιδιά, δεν καταλάβαινα τι είναι αγάπη. Έλεγα “σ’ αγαπώ”, αλλά δεν ήξερα τι σημαίνει πραγματικά. Τώρα η αγάπη γιγαντώνεται και μπορώ να τη μοιράζομαι απλόχερα».

Αυτή η αίσθηση της οικογένειας βρίσκεται και στο επίκεντρο του Μπα-Μπαμπά, ενός χιουμοριστικού μιούζικαλ που έγραψε και πρωταγωνιστεί η ίδια, δίπλα στον πατέρα της, Θοδωρή Αθερίδη. «Έγραψα ένα έργο για τα απωθημένα που έχουν τα παιδιά από τους γονείς τους, τις διαταραχές που τους έχουν δημιουργήσει και σέρνουν σε όλη τη ζωή τους, αλλά και για την ευθύνη που έχουμε ως ενήλικες να αφήσουμε πίσω όλα αυτά και να πάμε παρακάτω». Τη σκηνοθεσία έχει αναλάβει ο Γιάννης Κακλέας, ενώ την πρωτότυπη μουσική υπογράφει ο Θέμης Καραμουρατίδης. «Είμαι τυχερή που συνεργάζομαι με τόσο δημιουργική ομάδα! Ο Θέμης, με φοβερό ταλέντο και προθυμία, βούτηξε στη μούρλα του εγκεφάλου μου κι έγραψε μουσικές που θα ζήλευαν στο εξωτερικό. Ελπίζω να ξανασυνεργαστούμε, είναι απίστευτα γρήγορος – είχαμε τη μουσική έτοιμη πριν καν αρχίσουμε πρόβες. Ο Κακλέας είναι τρομερά συγκινητικός. Τον αγαπώ και τον θαυμάζω. Αντιμετώπισε εξαρχής το έργο μου όπως θα αντιμετώπιζε οποιοδήποτε κλασικό. Δεν έχω δει ξανά καλλιτέχνες της γενιάς του να είναι τόσο “νέοι” στη σκέψη και την αισθητική. Έφτιαξε μια παράσταση πιο όμορφη και από ό,τι την ονειρεύτηκα», λέει.

Διευκρινίζει ότι, παρότι τον ρόλο του «φταίχτη πατέρα» κρατάει ο Θοδωρής Αθερίδης, δεν είναι επ’ ουδενί εμπνευσμένο από τον ίδιο. Αναρωτιέμαι από τι στάδια έχει περάσει η προσωπική τους σχέση μέσα στα χρόνια. «Έχουμε περάσει από φάσεις απέραντης αγάπης μέχρι απέραντης κόντρας. Κάθε παιδί έχει έναν φυσιολογικό εγωκεντρισμό. Νιώθει ότι είναι αυτό το θέμα. Μεγάλωνα ως η “κόρη του Αθερίδη”. Αυτό ήταν δύσκολα διαχειρίσιμο στην ανώριμη ηλικία μου. Ήμουν, όμως, τυχερή γιατί και οι δυο μου γονείς είχαν το χάρισμα να επικοινωνούν με σαφήνεια τα συναισθήματά τους. Έτσι, κάπως μπόρεσα κι εγώ με καθαρότητα να μου εξηγήσω ό,τι με προβλημάτιζε και να πάω παρακάτω. Γενικώς, δεν είμαι drama queen. Σ’ αυτό μοιάζω πολύ στον πατέρα μου. Δεν θα με αφήσω να στενοχωρηθώ πολύ για κάτι. Θα παλέψω να βρω λύση, να φύγω απ’ τη θλίψη επειγόντως».

Η συγγραφή ήταν πάντα ένα ενεργό κομμάτι της καλλιτεχνικής της ταυτότητας, που συμβάδιζε με αυτό της ηθοποιού. «Μεγάλωσα σ’ ένα σπίτι όπου και οι δυο μου γονείς έγραφαν πολύ [σ.σ. η μητέρα της είναι η θεατρική σκηνοθέτις και συγγραφέας Ελένη Γκασούκα]. Η γραφή μού ήταν μια γνώριμη διαδικασία, κάτι πολύ φυσικό, που με διασκεδάζει πολύ και με απελευθερώνει. Αυτό είναι το δεύτερο θεατρικό που γράφω. Αν πάει καλά και με εμπιστευτούν οι άνθρωποι της δουλειάς, ιδανικά από δω και πέρα θα ήθελα να κάνω μόνο τα δικά μου πράγματα».

Εγγυάται ότι στο Μπα-Μπαμπά θα γελάσουμε πολύ και δεν θα βαρεθούμε δευτερόλεπτο. «Μπορεί να πεις “Δεν μου άρεσε”, αλλά σίγουρα δεν θα πεις “Βαρέθηκα”, κι αυτό γιατί ως άνθρωπος δεν μου αρέσει καθόλου να πλήττω. Σίγουρα είναι ένα πολύ αστείο θέαμα. Ξέρεις, μου αρέσει να εντοπίζω τη χιουμοριστική πλευρά, ακόμα και σε δραματικές καταστάσεις. Θα σαρκάσω πάντα τη δυσκολία», λέει, ενώ έχει σηκωθεί από την καρέκλα και μου αναπαριστά μια ηρωίδα σε απόγνωση από το νέο της έργο, που σατιρίζει μέσα από ένα ξεκαρδιστικό τραγούδι την ταραγμένη σεξουαλική της ζωή αφότου έγινε μητέρα.

«Ξέρεις, μου αρέσει να εντοπίζω τη χιουμοριστική πλευρά, ακόμα και σε δραματικές καταστάσεις. Θα σαρκάσω πάντα τη δυσκολία». 

Πριν την αποχαιρετήσω, της ζητώ έναν σύντομο απολογισμό για όσα την έχει διδάξει έως τώρα η ζωή. «Καθώς μεγαλώνεις, μαθαίνεις να αγαπάς περισσότερο τον εαυτό σου. Γίνεσαι πιο ήρεμος και αφήνεις πίσω την αυτοκαταστροφή. Αυτόν τον δρόμο θέλω να ακολουθώ», λέει με ένα χαμόγελο που λάμπει, ακριβώς όπως το όνομά της.

Μπα-Μπαμπά. Ένα μιούζικαλ-κωμωδία της Φ. Αθερίδου. Σκηνοθεσία: Γ. Κακλέας. Μουσική: Θ. Καραμουρατίδης. Παίζουν: Θ. Αθερίδης, Α. Κουτσαφτίκη, Π. Θωμόπουλος, Α. Μουστάκα, Κ. Μαγκλάρας, Χ. Τσάβος, Γ. Τριανταφύλλου, Φ. Αθερίδου. Από 3/10, Τετάρτη έως Κυριακή, στο θέατρο Ήβη (Σαρρή 27, Ψυρρή). Προπώληση: more.com & 211-1000365

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT