H Ζαν Μορό στην Ελλάδα

1' 5" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η Ζαν Μορό –που άφησε τον κόσμο ετούτο την περασμένη Δευτέρα σε ηλικία 89 ετών– ποζάρει στα γυρίσματα της ταινίας του Ζοζέ Πινέιρο «La femme fardée», βασισμένης στο ομότιτλο μυθιστόρημα της διασήμου τότε, αλλ’ εσαεί ασημάντου συγγραφέως, Φρανσουάζ Σαγκάν. Η Μορό, ως «ψιμυθιωμένη γυναίκα», ντυμένη στο κόκκινο του κόσμου της γαλλικής μπουρζουαζίας της Σαγκάν, κρατάει ένα κατακόκκινο λουλούδι, σύμβολο του ερωτικού πάθους που διακατέχει την ηρωίδα της ταινίας. Πιο πέρα, ο γάτος δείχνει να αδιαφορεί απολαμβάνοντας τη θέρμη της λιακάδας.

Δεν ήταν η πρώτη φορά που η σπουδαία Γαλλίδα ηθοποιός βρέθηκε στην Ελλάδα. Η εφήμερη σχέση της με τον ηθοποιό Θόδωρο Ρουμπάνη, στα γυρίσματα της ταινίας «Ο ναύτης του Γιβραλτάρ» το 1965, άφησε ίχνη στο εθνικό υποσυνείδητο για την αξία των greek lovers. Μέσω μιας τρίτης –πολύ σημαντικής αυτή τη φορά– ταινίας είναι συνδεδεμένη η Μορό με την Ελλάδα. Πρόκειται για «Το μετέωρο βήμα του πελαργού» του Θόδωρου Αγγελόπουλου, όπου πρωταγωνίστησε με τον Μαρτσέλο Μαστρογιάνι. 

Η Ζαν Μορό παλαιόθεν γοήτευε και τους Έλληνες, όπως και τους άλλους Ευρωπαίους. Με όψη λέαινας, στόμα αυστηρό και φιλήδονο, προκαλούσε φαντασιώσεις. Γι’ αυτό δεν ήταν αδικαιολόγητο το δίστιχο που ένας, υπερεβδομηκοντούτης σήμερα, Αθηναίος απήγγειλε εσχάτως ονειρωδώς και με στεναγμό: «Εκοιμόμουν σαν μωρό / στην αγκαλιά της Ζαν Μορό». Ήτανε μνήμη παλαιά, γλυκιά κι αστοχισμένη ή μήπως έκφραση, δυνητική, της επιθυμίας;  ■

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή