ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ «Κ»

144 τυχεροί μαθητές!

_dsc4801
_dsc4945
_dsc5170

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; text-align: justify; line-height: 25.0px; font: 23.0px ‘HG FreightGreekDisp’}
span.s1 {letter-spacing: 0.7px}

«Είναι ένα σχολείο που αξίζει να έχουν όλοι οι μαθητές, καθαρό, περιποιημένο, με χώρους, ένα σχολείο στις διαστάσεις του ανθρώπου, όπου δεν στριμώχνονται τα παιδιά. Έχει αίθουσες, κλειστούς χώρους όπου μπορούν να μένουν οι μαθητές σε περίπτωση κακοκαιρίας, γυμναστήριο. Έτσι θα έπρεπε να είναι όλα τα σχολικά κτίρια και είμαστε τυχεροί που είμαστε σε αυτό το σχολείο», μας λέει με εμφανή ικανοποίηση η κυρία Ελένη Ζευκιλή, διευθύντρια του 2ου Δημοτικού Σχολείου Πεντέλης.

Το σχολικό συγκρότημα που αποτελείται από το 2ο Δημοτικό και το 2ο Νηπιαγωγείο συμπλήρωσε πριν από λίγες εβδομάδες τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του. Κατασκευάστηκε σε έναν χώρο έκτασης 13,5 στρεμμάτων που παραχώρησε ο δήμος στην Καλλιθέα Πεντέλης ως μέρος ενός προγράμματος ανέγερσης σχολικών κτιρίων μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). «Ήταν ένα όνειρο και στοίχημα ζωής για μένα», μας είπε ο δήμαρχος Πεντέλης Δημήτρης Στεργίου, ο οποίος εργάστηκε άοκνα για την υλοποίησή του περισσότερο από μία δεκαετία και έχει την ικανοποίηση να βλέπει τα εγγόνια του να φοιτούν σε αυτό το σχολείο.

Τη φετινή χρονιά στις αίθουσές του παρακολουθούν μαθήματα 144 παιδιά, ενώ η εκτίμηση είναι ότι κάθε χρόνο θα αυξάνονται οι αιτήσεις εγγραφής από οικογένειες που κατοικούν σε Καλλιθέα και Νταού Πεντέλης και Ντράφι. Η αλήθεια είναι ότι πρόκειται πράγματι για ένα εντυπωσιακό σχολείο, με δώδεκα αίθουσες διδασκαλίας και δύο ξένων γλωσσών, αίθουσα πληροφορικής πλήρως εξοπλισμένη, που διαθέτει ακόμα και τρισδιάστατο εκτυπωτή -έγινε με χορηγία της Εθνικής Τράπεζας-, αίθουσα αισθητικής καλλιέργειας, εργαστήριο φυσικοχημείας, βιβλιοθήκη, τραπεζαρία με ξεχωριστή κουζίνα, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, δύο γραφεία δασκάλων, γραφείο διευθυντή, αρχείο/φωτοτυπείο, γραφείο συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, αναρρωτήριο και γραφείο ψυχολόγου. Η αίθουσα πολλαπλών χρήσεων χρησιμοποιείται για γιορτές και εκδηλώσεις, διαθέτει συστήματα βιντεοπροβολής με δυνατότητες τεχνολογίας ΙΤ μέσω control room, ηχητική εγκατάσταση, ηχοαπορροφητικές οροφές και γυψοσανίδες, ώστε να μη φτάνει ο ήχος στους άλλους χώρους όπου γίνεται μάθημα. Πρόβλεψη για ηχομόνωση υπάρχει επίσης στις πόρτες των αιθουσών -διαθέτουν ηχοφραγές και είναι κατασκευασμένες από υλικό με υψηλή αντοχή στα ντεσιμπέλ- και στα εξωτερικά κουφώματα, ώστε να μη μεταφέρεται ο θόρυβος από το προαύλιο ή τους διαδρόμους μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας. Τέλος, τα κλιμακοστάσια είναι πλωτά, δηλαδή κάτω από την κατασκευή έχει τοποθετηθεί μια ειδική ηχοαπορροφητική μεμβράνη, ώστε να μη μεταφέρεται ο κτυπογενής θόρυβος.

144-tycheroi-mathites0

Φιλικό στους εκπαιδευτικούς

 Η δασκάλα της Ε΄ Δημοτικού Ισμήνη Αναστασοπούλου μάς μεταφέρει την άποψη των εκπαιδευτικών, για τους οποίους είναι επίσης σημαντικό να ασκούν το λειτούργημά τους σε ένα πρότυπο σχολείο: «Πρόκειται για ένα κτίριο που μας προδιαθέτει θετικά να έρθουμε και να εργαστούμε κάθε μέρα. Οι αίθουσες είναι περιποιημένες, καθαρές και φωτεινές, διαθέτουν υπολογιστή και ενσύρματο δίκτυο, έχουμε έναν όμορφο κήπο, ελάχιστους τραυματισμούς».

«Πρόκειται επίσης για ένα πολύ ασφαλές σχολείο», προσθέτει η κυρία Γέντη Χρήστου, μητέρα τριών μαθητών που φοιτούν εκεί. «Πέρυσι σχεδόν δεν χρειάστηκε να ανανεωθούν οι προμήθειες του φαρμακείου». Μας δείχνει την προστασία δαχτύλων στις πόρτες, αλλά και τους μηχανισμούς συγκράτησης που διαθέτουν οι εξωτερικές θύρες που οδηγούν στον αύλειο χώρο. Κάνοντας μια βόλτα στο προαύλιο, μπορεί κανείς να διαπιστώσει ότι έχει τάπητα ασφαλείας και καλύμματα στις μπασκέτες. Οι διάδρομοι και οι σκάλες έχουν σχεδιαστεί ώστε να είναι ευρύχωρες, για να κινούνται τα παιδιά με ασφάλεια, ενώ οι πόρτες που χωρίζουν τους διαδρόμους έχουν μαγνήτες συγκράτησης που τις κρατούν ανοιχτές στη διάρκεια των διαλειμμάτων, για να μη χτυπήσουν κάποιο παιδί, και κλείνουν όταν γίνεται μάθημα, για να συγκρατούν και τη ζέστη.

144-tycheroi-mathites2

Εξοικονόμηση ενέργειας

Στο πνεύμα της εξοικονόμησης ενέργειας, το σχολείο λειτουργεί με το σύστημα BMS (Building Management System), μέσω το οποίου παρακολουθούνται και ελέγχονται ο φωτισμός, η θερμοκρασία και η συγκέντρωση διοξειδίου του άνθρακα στις αίθουσες. Αν για παράδειγμα η θερμοκρασία, που έχει ρυθμιστεί να είναι περίπου στους 23 βαθμούς Κελσίου, πέσει, τότε αυτόματα ενεργοποιείται η θέρμανση ή, αν αυξηθούν τα επίπεδα του διοξειδίου του άνθρακα στη διάρκεια του μαθήματος, ενεργοποιείται ο εξαερισμός. Επίσης, αν κάποιος ξεχάσει ανοιχτό παράθυρο την ώρα που λειτουργεί η θέρμανση, δίνεται εντολή να κλείσει η θέρμανση, για να μη σπαταλάται ενέργεια και ταυτόχρονα ειδοποιείται ο τεχνικός ότι στην τάδε αίθουσα το παράθυρο είναι ανοιχτό. Στο δώμα του κτιρίου έχουν εγκατασταθεί φωτοβολταϊκά πάνελ, υπάρχουν φυτεμένες ταράτσες, αλλά και δεξαμενή ομβρίων στο αντλιοστάσιο, όπου συγκεντρώνεται το βρόχινο νερό και χρησιμοποιείται για πότισμα και τις τουαλέτες.

Υπεύθυνη για την επίλυση των όποιων προβλημάτων ή τις απαραίτητες επισκευές και τον καθαρισμό για διάστημα δύο δεκαετιών θα είναι η ανάδοχος εταιρεία ΑΤΕΣΕ. «Τα παιδιά μου είναι χαρούμενα που έρχονται σε ένα τέτοιο σχολείο. Είναι ένα στολίδι για την περιοχή μας και έχουμε και εμείς ευθύνη να το διατηρήσουμε», τονίζει καθώς μας αποχαιρετά η κυρία Βίκυ Στεργίου, μαμά και αυτή μαθητών του σχολείου. ■