Ποδήλατο: ό,τι καλύτερο… μετά τα πόδια

Ποδήλατο: ό,τι καλύτερο… μετά τα πόδια

2' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το ποδήλατο είναι oικονοµικό, δεν επιβαρύνει την ατµόσφαιρα, 
ενώ είναι και σπουδαίος σύµµαχος για την υγεία µας. Αγοράζοντας ένα µεταχειρισµένο ποδήλατο, συµβάλλoυµε στην ανακύκλωση, 
αλλά γλιτώνουµε και αρκετά χρήµατα. Κι αν το προσέξουµε, 
θα µας συντροφεύει στις βόλτες µας για πολλά χρόνια.

Ξεκινάµε την αναζήτησή µας από το κατάστηµα ποδηλάτων της γειτονιάς µας – µε την προϋπόθεση 
ότι είναι αξιόπιστο. Μπορεί να βρούµε ποδήλατα που έχουν 
υποστεί βελτιώσεις ή µετατροπές και είναι πανέτοιµα για εξορµήσεις. Εναλλακτικά, αναζητάµε ποδήλατο από φανατικούς ποδηλάτες, οι οποίοι διαρκώς θέλουν να… αναβαθµίζονται, 
οπότε πωλούν το προηγούµενο όχηµά τους.

 

Αφού εντοπίσουµε το ποδήλατο που µας ενδιαφέρει, ελέγχουµε πρώτα το σκελετό του. Οι µικρές γρατζουνιές είναι αναπόφευκτες – αφήστε που προσδίδουν οµορφιά και… προσωπικότητα. Όµως αποφεύγουµε τα «στραβώµατα» στα µεταλλικά µέρη. Ελέγχουµε προσεκτικά τις ενώσεις στο σκελετό. Αν δούµε κάτι σπασµένο, καλύτερα να το απορρίψουµε. Το ίδιο ισχύει και για τα σηµεία όπου οι ρόδες ενώνονται µε το σκελετό. Εκεί πρέπει ακόµη να προσέξουµε να µην «παίζει» η ρόδα. Οι µικρο-σκουριές είναι περισσότερο θέµα αισθητικής.

 

Το τιµόνι 
πρέπει να είναι 
σωστά στη θέση του, 
σταθερό και ακριβώς στη µέση, «κοιτάζοντας» στην ευθεία της µπροστινής ρόδας. 
Το ίδιο και στα αγωνιστικά ποδήλατα, όπου προσέχουµε 
το κάτω µέρος που γυρίζει προς τα µέσα να είναι ακριβώς παράλληλο µε το έδαφος. Τα χερούλια, όπως και η σέλα, µπορούν να αντικατασταθούν χωρίς πρόβληµα – ειδικά αν είναι σχισµένα ή φθαρµένα. Η σέλα πρέπει επίσης να είναι παράλληλη προς το έδαφος, ενώ για να ελέγξουµε το ύψος, 
θα πρέπει το πόδι µας να είναι ελαφρώς λυγισµένο όταν 
το πετάλι είναι στην κάτω θέση, κοντά στο έδαφος.

 

Σπασµένοι
 ή λυγισµένοι 
µοχλοί στα φρένα 
πρέπει να αποφεύγονται. 
Τα «παπουτσάκια» των φρένων αντικαθίστανται εύκολα.

 

«Νιώθουµε» το ποδήλατο σταθερό όταν ανεβαίνουµε. ∆εν πρέπει να «παίζει» δεξιά-αριστερά. Το ίδιο ισχύει και για τα πετάλια. Ίσως χρειαστεί 
να αντικαταστήσουµε την αλυσίδα. Σηκώνοντας την πίσω ρόδα και γυρίζοντας τα πετάλια, πρέπει να δούµε ότι τα «δοντάκια» της αλυσίδας κουµπώνουν σωστά στα γρανάζια. Πρέπει ακόµη να ελέγξουµε ότι, αλλάζοντας τις ταχύτητες, η αλυσίδα δεν «πηδάει» ή δε φεύγει από τη θέση της.

 

Περνάµε το 
χέρι µας πάνω 
από κάθε λάστιχο για να διαπιστώσουµε ότι 
σε ολόκληρη την επιφάνεια 
οι µικρές προεξοχές είναι ίδιες. Οι ακτίνες πρέπει να βρίσκονται στη θέση τους. Συνεχίζουµε 
τον έλεγχο, πιέζοντας γύρω-γύρω το λάστιχο, για να αισθαν-θούµε ότι η σαµπρέλα είναι «σωστή» σε 
όλα τα σηµεία. Γυρνάµε γρήγορα τα πετάλια και 
πατάµε φρένο, για να δούµε 
αν η ρόδα γυρνάει οµαλά -–είπαµε, δεν πρέπει να «παίζει»– και το φρένο την ακινητοποιεί.

 

Όσο για την τιµή, θα κάνουµε έρευνα αγοράς για να διαπιστώσουµε πόσο κοστίζει το συγκεκριµένο µοντέλο καινούργιο και παράλληλα θα ρωτήσουµε το κόστος της επιδιόρθωσης. Συνήθως η τελική τιµή δεν πρέπει να ξεπερνάει το µισό της τιµής πώλησης.

Καλό ψάξιµο και καλές βόλτες!

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή