ΜΕ ΤΗΝ «Κ»

Flashback στην πιο θεαματική περίοδο του Ράλλυ Ακρόπολις, αυτή την Κυριακή με την «Καθημερινή»

flashback-stin-pio-theamatiki-periodo-toy-rally-akropolis-ayti-tin-kyriaki-me-tin-kathimerini-561416539

Το 1973 ξεκινούσε το πρώτο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Kατασκευαστών, και οι Alpine Renault νίκησαν το Ράλλυ Ακρόπολις για τρίτη φορά, με τους Zαν Λικ Tεριέ-Κριστιάν Ντελφεριέ να φτάνουν πρώτοι στον τερματισμό και με το γαλλικό εργοστάσιο να κατακτά ύστερα από λίγους μήνες τον πρώτο παγκόσμιο τίτλο, για να αποσυρθεί στη συνέχεια από το θεσμό στον οποίο συμμετείχε για αρκετά χρόνια. Ίσως αυτός να ήταν ένας από τους λόγους που ο Τάσος Λιβιεράτος-«Σιρόκο» δεν κέρδισε τα επόμενα χρόνια το Aκρόπολις, αφού η Alpine του, της οποίας τα μηχανικά μέρη επεξεργαζόταν το μικρό εργοστάσιο της Διέπης, δεν μπορούσε να εξελιχθεί περισσότερο. Το αυτοκίνητό του ήταν κάποτε κορυφαίο, έχοντας τη δυνατότητα να «κοιτάζει κατάματα» κάθε αντίπαλο. Αυτό όμως θα κρατούσε λίγο, αφού τα αγωνιστικά των υπόλοιπων εργοστασίων συνέχιζαν να ισχυροποιούνται.

H ματαίωση του αγώνα το 1974 στάθηκε μάλλον καθοριστική για τις φιλοδοξίες του «Σιρόκο», που ακριβώς τότε είχε το πλεονέκτημα στον ανταγωνισμό σε ό,τι αφορούσε την ετοιμότητα της «Γαλλίδας» και τις ιδιαιτερότητες του Aκρόπολις. Οι δύο δεύτερες θέσεις του 1975 και του 1976, με συνοδηγό τον Μίλτο Ανδριόπουλο, ήταν οι τελευταίες διεθνείς επιτυχίες για τις Alpine Renault, ενώ μέχρι και σήμερα αποτελούν τη μεγαλύτερη διάκριση ελληνικού πληρώματος στο θεσμό του WRC.

*Διαβάστε περισσότερα για την περίοδο 1973-1986 του εθνικού μας αγώνα, στο τεύχος Ιουλίου του περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ.