Tο ηλεκτρικό Audi e-tron GT συναντά το πρώτο Audi quattro, αυτή την Κυριακή με την «Καθημερινή»

Tο ηλεκτρικό Audi e-tron GT συναντά το πρώτο Audi quattro, αυτή την Κυριακή με την «Καθημερινή»

1' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στη 40ετή πορεία που ακολούθησε την εμφάνιση του τετρακίνητου Audi quattro στη Γενεύη το 1980, κατά την ταπεινή μας άποψη, μόλις τρία μοντέλα τόλμησαν το ρηξικέλευθο – το ΤΤ, το Α7 και το R8. Και τολμάμε να πούμε ότι σήμερα το e-tron GT που έχουμε στα χέρια μας ενσωματώνει στοιχεία χαρακτήρα και από τα τρία, παραμένοντας κοντά στην «turismo» φιλοσοφία του Α7, αλλά με δικό του, μοντέρνο και μοναδικό τρόπο.

Το μακρύ, φαρδύ και χαμηλό αυτό gran turismo είναι φυσικά αμιγώς ηλεκτρικό, με την κορυφαία έκδοση RS να θεωρείται από τους ίδιους τους Γερμανούς η αιχμή του δόρατος της γκάμας τους. Η ειδοποιός διαφορά, ωστόσο, σε σχέση με τα quattro του πρόσφατου παρελθόντος αφορά τη μετάδοση της κίνησης, και είναι ασφαλές να θεωρούμε ότι τα διαφορικά ανήκουν πια στο παρελθόν. Οι πιο παλιοί σίγουρα θα θυμούνται το… roast που δέχθηκαν οι υλοποιήσεις συνεκτικού συμπλέκτη, όταν το γκρουπ VW τόλμησε να τους χρησιμοποιήσει στη θέση του κεντρικού διαφορικού – συχνά δικαιολογημένη οργή, απέναντι σε ένα σύστημα που ενίοτε αργούσε να κλειδώσει τους δύο άξονες.

Στο εξηλεκτρισμένο παρόν, όλα αυτά θυμίζουν ασπρόμαυρες φωτογραφίες, αφού στο e-tron GT το κάθε άκρο του αμαξώματος έχει τον δικό του κινητήρα και η τετρακίνηση υλοποιείται χωρίς καμία μηχανική σύνδεση ανάμεσα στους δύο άξονες – με πλήρη ηλεκτρονική παρακολούθηση, φυσικά, ώστε να επιτυγχάνεται η βέλτιστη κατανομή της ροπής ανάλογα με τις συνθήκες. Ονομαστικά, ο εμπρός κινητήρας αποδίδει 238 ίππους και ο πίσω 435. Αθροιστικά, οι δύο κινητήρες αποδίδουν πολύ περισσότερη ισχύ από τη συνδυαστική ανακοινώσιμη των 476 ίππων, κάτι που σημαίνει ότι κρατούν εφεδρεία ισχύος για κάποιες ακραίες οδηγικές συνθήκες, με την επίτευξη της ιδανικής κατανομής ανά πάσα στιγμή να είναι το ζητούμενο.

*Διαβάστε περισσότερα για το Audi etron GT στο τεύχος Ιουλίου του περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή