Την προηγούμενη χρονιά πουλήθηκαν παγκοσμίως 10 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα και μπορεί αυτό το νούμερο να μοιάζει μικρό, καθώς αποτελεί μόλις το 14% της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων, η τάση όμως δείχνει ότι βρισκόμαστε μπροστά σε ένα εκθετικό φαινόμενο. Σύμφωνα με ασφαλείς προβλέψεις του International Energy Agency, έως το τέλος του 2023 θα έχουν πουληθεί 14 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ ήδη γνωρίζουμε ότι από το 2035 –βάσει του πρόσφατου νόμου της Ευρωπαϊκής Ένωσης– δεν θα πωλείται κανένα μη ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Πρέπει να το χωνέψουμε: την επόμενη δεκαετία ο κινητήρας εσωτερικής καύσης θα συνιστά ένα ολοένα και πιο σπάνιο φαινόμενο στους δρόμους μας.
Το μέλλον μάς επιφυλάσσει πολλές εκπλήξεις, αλλά κάποια πράγματα μπορούμε να τα προβλέψουμε από σήμερα, με σχετική ασφάλεια. Γνωρίζουμε, για παράδειγμα, ότι μέσα στα πολλά που θα αλλάξουν την επόμενη δεκαετία λόγω της ηλεκτροκίνησης θα είναι ο ήχος της πόλης. Σταδιακά μπαίνουμε σε μια καινούργια εποχή στις οδικές μεταφορές, κυρίως λόγω της πράσινης στροφής προς τις πιο καθαρές μετακινήσεις, και μία από τις πρώτες επιπτώσεις της μετάβασης αυτής θα είναι ο μετασχηματισμός του ακουστικού περιβάλλοντος των δρόμων. Τι ήχους θα ακούμε στο κέντρο, στις μεγάλες οδικές αρτηρίες και στα προάστια, όταν οι θορυβώδεις κινητήρες μας θα αντικατασταθούν με μπαταρίες;
Αναγκασμένες για λόγους οδικής ασφάλειας να δημιουργήσουν έναν ήχο για τα ηλεκτρικά τους μοντέλα, οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες βρέθηκαν αντιμέτωπες με μια πρωτόγνωρη πρόκληση. Στο πλευρό τους, ετοιμάζοντας το σάουντρακ της πόλης του μέλλοντος, βρίσκονται κάποιοι από τους σπουδαιότερους σύγχρονους συνθέτες.
Διαβάστε περισσότερα στο νέο τεύχος του «Κ» που κυκλοφορεί την Κυριακή 24 Σεπτεμβρίου με την «Καθημερινή».