Βαρκελώνη – Αθήνα με Cupra Tavascan VZ, την Κυριακή 1 Σεπτεμβρίου με την «Καθημερινή»

Βαρκελώνη – Αθήνα με Cupra Tavascan VZ, την Κυριακή 1 Σεπτεμβρίου με την «Καθημερινή»

1' 56" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κωδικός ταξιδιού «Cupra Tavascan» και για χάρη αυτού του μοντέλου φύγαμε άρον άρον για τον ευρωπαϊκό Νότο, με αφετηρία τη Βαρκελώνη. Προγραμματίζουμε στο Navi, που προβάλλεται από μια 15άρα οθόνη, πώς από τη Βαρκελώνη θα επιστρέψουμε στην Αθήνα, όχι με πέρασμα από τα Βαλκάνια, αλλά εν πλω από την Ανκόνα για Πάτρα. Η διαδρομή ξεπερνάει τα 2.000 χλμ., όμως το Tavascan δείχνει πολλά υποσχόμενο. Οι σπορ αναλογίες είναι άμεσα διακριτές στις πλευρικές επιφάνειες του μήκους 4,6 μέτρων αμαξώματος με τους μυώδεις ξακρισμένους θόλους.

Όσον αφορά το εσωτερικό, η εικόνα είναι αυτή μιας πολύ μοντέρνας και φιλόξενης από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα καμπίνας, με αποκορύφωμα τη στήριξη και την άνεση που παρέχουν τα μονοκόμματα μπάκετ καθίσματα. Highlight αποτελεί η οθόνη infotainment των 15 ιντσών, που δείχνει να αιωρείται εμπρός από τους λεπτούς αεραγωγούς του συμπαγούς ταμπλό. Από πλευράς χώρων, οδηγός και συνοδηγός νιώθουν «άρχοντες».

Το Tavascan διατίθεται σε δύο εκδοχές, την πισωκίνητη Endurance των 286 ίππων (210 kW) και την τετρακίνητη VZ με ισχύ 340 ίππους (250 kW), όπως αυτό που φέρνουμε στη χώρα μας. Στον πίσω άξονα εφοδιάζονται με τον ίδιο ηλεκτροκινητήρα (210 kW), με την ισχυρότερη έκδοση να φέρει ακόμα έναν εμπρός, με ισχύ 80 kW. Από πλευράς μπαταρίας, υπάρχει η εξής μία, ιόντων λιθίου, με πρισματικές κυψέλες και για τα δύο Tavascan. Με ωφέλιμη χωρητικότητα 77 kWh, θεωρητικά μπορεί να εξασφαλίσει αυτονομία της τάξης των 568 χλμ. στη δικίνητη και 522 χλμ. στην τετρακίνητη έκδοση, ενώ, όντας τοποθετημένη στο κέντρο του δαπέδου, συμβάλλει στην ιδανική αναλογία βάρους (49:51) του μοντέλου, την οποία αντιλαμβάνεσαι ακόμα και σε πατημένες καμπές αυτοκινητοδρόμων που διασχίζουμε από το πρωί.

Το τετρακίνητο VZ κινείται κατά βάση με τον πίσω ηλεκτροκινητήρα, με τη συμμετοχή του εμπρός να πραγματοποιείται ακαριαία και χωρίς να γίνεται αισθητό σε συνθήκες απώλειας πρόσφυσης. Σημειώστε ότι σε κάθε περίπτωση το -μονής σχέσης- κιβώτιο ποτέ δε θα στείλει παραπάνω από το 30% της ροπής στους εμπρός τροχούς. Η μαγική ανάρτηση-χαλί που μας έχει ταξιδέψει ως εδώ (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) προσαρμόζεται υποδειγματικά και στην «ώρα της μάχης» στο βουνό. Συγκριτικά με άλλα μοντέλα που βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα, το Tavascan είναι κατά 15 χλστ. πιο χαμηλό εμπρός και κατά 10 πίσω, αλλά ουδέποτε προβληματίζει με αναταράξεις της ανάρτησης, παρά και τους μεγάλους τροχούς.

*Διαβάστε περισσότερα για το Cupra Tavascan VΖ στο τεύχος Σεπτεμβρίου του περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT