Η φιλοσοφία των συστημάτων των δύο μοντέλων είναι παραπλήσια, καθώς αποτελούνται από μικρούς τούρμπο βενζινοκινητήρες άμεσου ψεκασμού, όπου ο ηλεκτροκινητήρας έχει ενσωματωθεί στο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ενώ το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V συνοδεύεται από μία μικρή επαναφορτιζόμενη μπαταρία λιθίου.
Από εδώ και πέρα ξεκινούν οι (μικρές) διαφορές, με κυριότερη την απόδοση του ηλεκτροκινητήρα, που φτάνει τους 14 ίππους στην GLA και τους 29 ίππους στο «3008». Όπως και να έχει πάντως, η μικρή απόδοση και το μεγάλο βάρος αυτών των οχημάτων (1.570 κιλά για την GLA και 1.648 για το «3008») σημαίνουν ότι η δυνατότητα αμιγούς ηλεκτροκίνησης περιορίζεται μόνο σε συνθήκες χαμηλού φορτίου λειτουργίας με μικρές ταχύτητες, ενώ η κυριότερη αποστολή τους είναι να υποβοηθούν τον θερμικό κινητήρα κατά την εκκίνηση ή στο ταξίδι με σταθερή ταχύτητα. Η μόνη ίσως στιγμή που μπορεί κάποιος να αντιληφθεί την ύπαρξη του υβριδικού συστήματος είναι κατά τη φάση της επιβράδυνσης ή κατά το ρολάρισμα σε κατωφέρειες, οπότε γίνεται ανάκτηση ενέργειας φορτίζοντας την μπαταρία.
Η άλλη αξιοσημείωτη διαφορά έχει να κάνει με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, σε ό,τι αφορά όχι τόσο τον αριθμό των σχέσεων (7 για την GLA και 6 για το «3008»), όσο τη συνολικότερη λειτουργία. Θα περίμενε κανείς ότι η μετάβαση από το εξαιρετικό ΕΑΤ8 (με μετατροπέα ροπής) σε αυτό το 6άρι διπλού συμπλέκτη θα ήταν δύσκολη για την Peugeot, και για το «3008» ειδικότερα. Κάτι τέτοιο όμως δεν ισχύει, μιας και το νέο δημιούργημα του ομίλου Stellantis λειτουργεί αρκετά γλυκά, αν και ιδανικά θα θέλαμε να είχε και μια 7η σχέση. Αυτή η ομαλότητα στη λειτουργία γίνεται ακόμα πιο εμφανής απέναντι στο αντίστοιχο κιβώτιο της Mercedes, το οποίο είναι απότομο ακόμα και σε ήπια αστική χρήση.
Από εκεί και πέρα, το γερμανικό κινητήριο σύνολο, όπως είναι αναμενόμενο, δείχνει πιο γεμάτο σε όλο το φάσμα λειτουργίας, εξασφαλίζοντας κάπως καλύτερες επιδόσεις, κάτι που αντικατοπτρίζεται στο χρόνο της επιτάχυνσης από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ώρα (8,9 δλ. έναντι 10,2 δλ. του «3008»). Αυτή η μικρή ευχέρεια δύναμης επιτρέπει στην GLA 200 να τα καταφέρει λίγο καλύτερα κυρίως στην κατανάλωση στον ανοιχτό δόμο (7,3 έναντι 8 λτ./100 χλμ.), καθώς στην καθημερινή οδήγηση ενδείξεις άνω των 9 λτ./100 χλμ. είναι ο κοινός κανόνας, και θα χρειαστεί αρκετή εγκράτεια από τον οδηγό για να αξιοποιήσει σωστά τα υβριδικά χαρακτηριστικά προς όφελος της κατανάλωσης.
*Διαβάστε περισσότερα για τη Mercedes GLA 200 και το υβριδικό Peugeot 3008 στο τεύχος Σεπτεμβρίου του περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ.