Στους 4Τροχούς Οκτωβρίου, κατασκευαστές οχημάτων όπως η Smart και η Mini που κατάφεραν να αναδειχθούν και εν συνεχεία να καταξιώσουν το όνομά τους ανά τον κόσμο στον τομέα της κατασκευής μικρών αυτοκινήτων, επαναπροσδιορίζουν την ταυτότητά τους! Οι σύγχρονες γενιές μοντέλων των δύο εταιρειών έχουν αλλάξει ρότα, φλερτάροντας ανοιχτά και δίχως… τύψεις με τα ανώτερα και πιο κερδοφόρα κλιμάκια μεγέθους της σύγχρονης αυτοκινητικής σκακιέρας – στο πλαίσιο της οποίας μάλιστα τα πάσης λογής SUV διεκδικούν πρωταγωνιστικό ρόλο μεταξύ των προτάσεων των δύο κατασκευαστών. Και αν σήμερα ο Sir Άλεκ Ισιγόνης δικαίως θα απορούσε (sic) με το πόσο μεγάλο είναι πλέον ένα σύγχρονο Μini, όπως για παράδειγμα το 5θυρο και ηλεκτρικό για την περίσταση Countryman των σχεδόν 4,5 μ., το ίδιο ξαφνιασμένοι θα μείνουν πλέον και οι παραδοσιακοί φίλοι της Smart. Μιας εταιρείας που από τα λιλιπούτεια Fortwo που πάρκαραν με τη… σκέψη στους στενούς δρόμους των πόλεων και το δόγμα «Reduce to the Max» των περασμένων δύο δεκαετιών όσον αφορά το μέγεθος, έφτασε σήμερα να παράγει και να προσφέρει κατ’ αποκλειστικότητα μεγάλα (και ηλεκτρικά για την περίσταση) SUV. Όπως το νέο Smart #3. Συνεχίζοντας να κλείνει το μάτι στα «μεγάλα» οχήματα «ελεύθερου χρόνου», η Volvo ακολούθησε για την περίσταση τον αντίστροφο δρόμο, σε μια προφανή προσπάθεια των Σουηδών να προσελκύσουν στις εκθέσεις τους ένα διαφορετικό και πρωτίστως πιο νεανικό αγοραστικό κοινό. Έτσι, αποφάσισαν (σοφά, κατά την άποψή μας) να κατέβουν για πρώτη φορά από τα ψηλά στα χαμηλά, φέρνοντας στο προσκήνιο το «μικρό» και ηλεκτρικό επίσης EX30. Το ερώτημα που μένει να απαντηθεί είναι το πώς τα καταφέρνει το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό Smart #3 σ’ αυτήν τη δύσκολη και αμείλικτη από πλευράς ανταγωνισμού αρένα, προτάσσοντας μια ιδιαίτερη εμφάνιση, που όσο κι αν αφήνει πίσω της εκείνη που το καθιέρωσε, έχει τον τρόπο να τραβά το βλέμμα, σε συνδυασμό με ένα καλοφτιαγμένο και ευρύχωρο για τους επιβάτες εσωτερικό, στο οποίο χαίρεσαι να «ζεις».
Αφήνοντας για λίγο στην άκρη τις οδηγικές αντιπαραθέσεις, ταξιδεύουμε στον υψηλότερα ασφαλτοστρωμένο δρόμο της Ελλάδας (1.900 μέτρα), που φέρει την κωδική ονομασία «το Πέρασμα του Μπάρου» (Baros Pass), και σε πανέμορφες γωνιές της Ηπείρου και της Θεσσαλίας, με το νέο crossover Audi A3 allstreet. Σπάνια σχεδιάζουμε ανάλογα οδοιπορικά στην Ελλάδα, για τον πολύ απλό λόγο ότι δε διαθέτουμε… υψηλής οδηγικής απόλαυσης «περάσματα». Κι όμως. Ιδού ίσως το μοναδικό ελληνικό πάσο, το οποίο από τη στιγμή που ασφαλτοστρώθηκε -πριν από περίπου δέκα χρόνια- έγινε πόλος έλξης για τους απανταχού φαν της οδήγησης αυτοκινήτου, μοτοσυκλέτας και ποδηλάτου, αλλά και για κάθε ταξιδιώτη, αφού ουσιαστικά ενώνει μερικά από τα ωραιότερα μέρη της χώρας μας σε Ήπειρο και Θεσσαλία. Παρέα μας σε αυτή την… αλπική εξόρμηση σε ύψος 1.900 μέτρων η ολοκαίνουργια premium crossover εκδοχή του ανανεωμένου Audi Α3, το allstreet, που απέχει από το έδαφος 30 χλστ. περισσότερο σε σχέση με τα «απλά» Α3. Επί του παρόντος στη διάθεσή μας έχουμε την έκδοση 1.5 TFSI των 150 ίππων με το ήπια υβριδικό σύστημα των 48V και το ημιαυτόματο κιβώτιο S tronic των 7 σχέσεων. Αυτή η crossover υλοποίηση, που ονομάζεται «allstreet», έρχεται να σταθεί δίπλα στις sportback και sedan στην ανανεωμένη γενιά του μοντέλου, στο οποίο γενικότερα το εργοστάσιο αναβάθμισε τα υλικά κατασκευής και τον στάνταρντ εξοπλισμό. Ως allstreet, το Α3 αποτελεί μια premium πρόταση στην κατηγορία C, με χαρακτηριστικά όπως είναι η ευελιξία ενός χάτσμπακ και κάποιες -λίγες έστω- από τις δυνατότητες ενός SUV.
Σε χαμηλότερα υψόμετρα… ο ωκεανός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποκτά και νέο μέλος. Πρόκειται για το Dolphin, το μικρότερο μοντέλο στην γκάμα της κινεζικής BYD· μιας αυτοκινητοβιομηχανίας που ήρθε στην Ευρώπη πρόσφατα και μετρά ακόμα λιγότερο χρόνο δραστηριότητας επί ελληνικού εδάφους. Ωστόσο, σε παγκόσμιο επίπεδο έχει χτίσει ένα ισχυρό όνομα με σημαντικές πωλήσεις, που δεν επιδέχονται οποιασδήποτε -υποκειμενικής- αμφισβήτησης· είτε από το κοινό είτε από τον ανταγωνισμό. Και αν έως τώρα τα σημαντικότερα μοντέλα της BYD ήταν εκείνα… των ανώτερων στρωμάτων -αναφορικά με τις διαστάσεις-, το Dolphin, με σαφώς πιο συμπαγές μέγεθος, τοποθετείται απέναντι σε διαφορετικό ανταγωνισμό. Το Dolphin πήρε το όνομά του από τη σχεδιαστική προσέγγιση που ακολούθησαν οι Κινέζοι και η οποία υπόκειται στη νέα φιλοσοφία «Ocean Aesthetic». Στόχος ήταν το αποτέλεσμα να παραπέμπει σε δελφίνι που βγαίνει από το νερό. Μοιάζει να το πέτυχαν, χάρη σε μια ανάλαφρη αισθητική, «παιχνιδιάρικη», με ωραίο τελείωμα, γλυκό προφίλ, ενώ θα μπορούσε να είναι ακόμα καλύτερο αν τα εμπρός φώτα είχαν μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ τους και ήταν πιο κοντά στα φτερά. Υποκειμενικό βέβαια το αισθητικό κομμάτι. Εδώ τα έχουν να κάνουν και με το σημαντικό τιμολογιακό ατού, αφού, συνυπολογίζοντας την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ», το κόστος της βασικής του έκδοσης δεν ξεπερνάει το ψυχολογικό φράγμα των 20.000 ευρώ. Αμιγώς ηλεκτρικό, με αφθονία χώρων, πρακτικό και με εμφανώς ποιοτικά υλικά, σαφώς έρχεται να δείξει ότι οι Κινέζοι δεν υπολείπονται σε τίποτα του ευρωπαϊκού ανταγωνισμού.
Οι «4 Τροχοί» Οκτωβρίου κυκλοφορούν την Κυριακή 6 Οκτωβρίου με την «Καθημερινή».