ΤΑΞΙΔΙΑ

Kώστας Παναγάκης: Iδρυτής της Travelworks Public Relations

kostas-panagakis-idrytis-tis-travelworks-public-relations-2289071

Μετά από πέντε χρόνια επιτυχημένης παρουσίας στην ελληνική τουριστική αγορά και έχοντας να επιδείξει «δυνατές» συνεργασίες που έχουν αποσπάσει θετικές κριτικές εντός και εκτός συνόρων, η Travelworks Public Relations αποκτά παρουσία και στη Μεγάλη Βρετανία. Ο ιδρυτής της, Κώστας Παναγάκης, μιλάει για τις νέες προτεραιότητες και τις προκλήσεις που φέρνει μαζί του το φιλόδοξο εγχείρημα, αλλά και για τους παράγοντες που ισχυροποιούν το portfolio της εταιρείας του.    

Τι σας ώθησε, έπειτα από πέντε χρόνια αποκλειστικής ενασχόλησης με την ελληνική τουριστική αγορά, να προχωρήσετε στη λειτουργία γραφείου της εταιρείας σας στην Αγγλία;

Η απόφασή μας να αποκτήσουμε παρουσία και στη Μεγάλη Βρετανία ήρθε ως φυσική εξέλιξη των δραστηριοτήτων μας στον χώρο της επικοινωνίας ξενοδοχείων. Στον τομέα του Hospitality Marketing & PR είναι δύσκολο να περιοριστεί κανείς σε μία γεωγραφική αγορά, καθώς οι ανάγκες επικοινωνίας ενός ξενοδοχείου είναι ίδιες, ανεξάρτητα από τη χώρα και την τοποθεσία στην οποία βρίσκεται. Tαυτόχρονα, λόγω της φύσης του αντικειμένου, οι ξενοδόχοι είναι εξοικειωμένοι με διεθνείς συνεργασίες ακόμη και για τα πιο μικρά tasks, από τις απαντήσεις στα TripAdvisor reviews και τη διαχείριση των social media μέχρι την προετοιμασία των εταιρικών τους παρουσιάσεων.

Πώς θα πραγματοποιηθεί η στελέχωση του νέου γραφείου στην Αγγλία;

Στην Travelworks απασχολούνται full time εδώ και κάποια χρόνια στο γραφείο της Αθήνας δύο στελέχη από τη Μεγάλη Βρετανία, γεγονός που αποτελεί για εμάς μοναδικό πλεονέκτημα, καθώς η διαχείριση του νέου γραφείου θα γίνει από account manager που ήδη εργάζεται μαζί μας, γνωρίζει τον τρόπο με τον οποίο δουλεύουμε και το πελατολόγιό μας και έχει τα εχέγγυα να προσδώσει ουσιαστική προστιθέμενη αξία στην εταιρεία μέσα από αυτό το relocation.

Τα πλεονεκτήματα της παρουσίας μας στην αγορά της Μεγάλης Βρετανίας είναι πολλά και αναμένεται να αποδώσουν καρπούς σε πολλά επίπεδα. Πλέον είμαστε πιο κοντά στη διεθνή δημοσιογραφική κοινότητα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εκπροσώπηση των πελατών μας σε μερικούς από τους πιο δημοφιλείς τίτλους ταξιδιωτικών εντύπων. Ταυτόχρονα έχουμε πρόσβαση σε ένα πολύ μεγαλύτερο talent pool και μπορούμε να εντάσσουμε στην ομάδα μας πιο εύκολα account managers και copywriters που έχουν άμεση σχέση με τις αγορές και τις χώρες στις οποίες απευθυνόμαστε εκτός Ελλάδος.

Σε ποιες αγορές στοχεύετε στο εξής; Αλλάζει το κέντρο βάρους;

Η παρουσία μας στη Μ. Βρετανία μόνο θετικά μπορεί να λειτουργήσει, τόσο για τους εντός όσο και για τους εκτός Ελλάδος πελάτες μας. Πλέον η ομάδα που παράγει το content μας θα έχει ως βάση την Αγγλία, ώστε να προσφέρει ακόμη καλύτερες υπηρεσίες, καθώς θα έχει άμεση πρόσβαση σε εξειδικευμένα στελέχη για κάθε χώρα στην οποία έχουμε πελάτες. Αν όλα κυλήσουν με βάση τον προγραμματισμό, θα είμαστε μέχρι το τέλος του 2019 το μοναδικό agency που κάνει service σε ξενοδοχεία, έχοντας στην ομάδα του κειμενογράφους πλήρους απασχόλησης οι οποίοι είναι native speakers, για κάθε αγορά στην οποία δραστηριοποιείται.

Σε επίπεδο νέων αγορών, προτεραιότητα αποτελούν για εμάς οι γεωγραφικές περιοχές της βόρειας Ιταλίας και της νότιας Γαλλίας, ενώ κοιτάζουμε και κάποια επιλεγμένα properties σε νότια Ιταλία και Κύπρο.

Ποιες οι διαφορές του ελληνικού από το διεθνές περιβάλλον στο οποίο καλείστε να κινηθείτε;

Δεν υπάρχουν ουσιαστικές διαφορές. Οι απαιτήσεις των ξενοδόχων που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα είναι ίδιες και υψηλότερες σε σχέση με εκείνων του εξωτερικού. Η ομάδα μου δουλεύει με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, είτε πρόκειται για ένα ξενοδοχείο στο Sorrento της Ιταλίας είτε για ένα ξενοδοχείο στην Κρήτη. Οι πελάτες μας, εντός και εκτός Ελλάδος, είναι απόλυτα εξοικειωμένοι με τη συνεργασία με διεθνείς προμηθευτές και αυτό κάνει πάντοτε τα πράγματα ευκολότερα για όλους. Αρκετές φορές μάλιστα είναι πιο εύκολο και αποδοτικό να επισκεφτούμε έναν υποψήφιο πελάτη στη βόρεια Ιταλία από το να κάνουμε ένα αντίστοιχο field trip στη Σαντορίνη και στη Μύκονο.

Ποια συνεργασία από το portfolio σας θα μπορούσε να λειτουργήσει ως «διαβατήριο» για την ξένη αγορά;

Στα πέντε χρόνια παρουσίας της στην ελληνική αγορά, η Travelworks μετράει σημαντικές συνεργασίες με διεθνή brands, οι οποίες ενδυναμώνουν ουσιαστικά το portfolio μας και βοηθούν να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των μελλοντικών πελατών μας.

Εάν έπρεπε να ξεχωρίσω κάποια συγκεκριμένη διεθνή συνεργασία, θα επέλεγα μια πρόσφατη, που πραγματοποιήθηκε στο δεύτερο εξάμηνο του 2018, όταν η Travelworks λειτούργησε ως hospitality organizer σε ένα από τα μεγαλύτερα διεθνή PR Events που διοργανώθηκαν στην Ελλάδα για λογαριασμό πολυεθνικής εταιρείας με έδρα στις Βρυξέλλες. Το event πραγματοποιήθηκε σε τέσσερα διαφορετικά locations –Αθήνα, Μύκονο, Πάρο και Αντίπαρο–, με τη συμμετοχή 300 δημοσιογράφων και επαγγελματιών από 13 χώρες. Τα logistics ήταν τόσο απαιτητικά, που χρειάστηκαν περισσότεροι από 6 μήνες προετοιμασίας και μια καλοκουρδισμένη ομάδα 10 στελεχών, η οποία εργάστηκε για να φέρει σε πέρας τις δράσεις, που κράτησαν πάνω από μία εβδομάδα.

Επιπρόσθετα, θα ήταν παράλειψη να μην αναφέρω μία από τις πιο πρόσφατες συνεργασίες μας, στο πλαίσιο της οποίας έχουμε την τιμή να παρέχουμε από τις αρχές του φθινοπώρου υπηρεσίες επικοινωνίας και δημιουργικού περιεχομένου στο ελληνικό γραφείο των Sotheby’s International Realty. Ταυτόχρονα, καθώς μπαίνουμε στον έκτο χρόνο που η οικογένεια Βορδώνη μάς τιμά με την εμπιστοσύνη της στην επικοινωνία του εμβληματικού Poseidonion Grand Hotel, θα ήταν σκόπιμο να συμπεριλάβουμε και τα αναρίθμητα hospitality activations στις Σπέτσες σε συνεργασία με brands του εξωτερικού όπως η Riva, η Bulgari, κ.λπ.

Τι φέρνετε πίσω στις αποσκευές σας μετά την WTM London;

H World Travel Market του Λονδίνου αποτελεί παραδοσιακά για εμάς αφετηρία νέων συνεργασιών. Φέτος συμμετείχαμε με δικό μας περίπτερο στο Agency Pavilion, που δημιουργήθηκε για πρώτη φορά, παρουσιάζοντας τις υπηρεσίες μας σε ξενοδόχους από όλο τον κόσμο.

Η εμπειρία υπήρξε καταλυτική για την ομάδα μας, καθώς είδαμε στην πράξη την εφαρμογή των υπηρεσιών μας σε ένα μεγάλο εύρος αναγκών. Μιλήσαμε με ξενοδόχους από κάθε γωνιά της Ευρώπης και συζητήσαμε από τις ανάγκες για social media content κάποιων resorts στην Πορτογαλία μέχρι ειδικά hospitality events σε ξενοδοχείο φτιαγμένο εξ ολοκλήρου από πάγο στην Τρανσυλβανία. Ανεξάρτητα από την έκβαση αυτών των πρώτων επαφών, η οπτική με την οποία αντιμετωπίζουμε τις υπηρεσίες μας άλλαξε συνολικά. Η ανταλλαγή απόψεων σε ένα τόσο διεθνοποιημένο περιβάλλον μάς έκανε ακόμη πιο εξωστρεφείς και μας έδωσε μια εικόνα των πραγματικών προοπτικών ανάπτυξης εκτός Ελλάδας.

Ταυτόχρονα, είχαμε τη χαρά να είμαστε μαζί με το Poseidonion Grand Hotel στις 8 επικρατέστερες υποψηφιότητες από όλο τον κόσμο στα International Travel & Tourism Awards, που διοργάνωσε η WTM για την καλύτερη PR καμπάνια στον κλάδο του τουρισμού για το 2017. Για ένα τόσο εξειδικευμένο agency όπως το δικό μας ήταν ιδιαίτερη τιμή να βρισκόμαστε στην ίδια ομάδα υποψηφιοτήτων δίπλα σε μεγαθήρια όπως η AIG Travel και οργανισμούς όπως το Visit Orlando, η The Puerto Rico Tourism Company και η BBDΟ.