Δημήτρης Παπαμιχαήλ: CEO Goldair Handling

Δημήτρης Παπαμιχαήλ: CEO Goldair Handling

3' 5" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ξεκίνησε την καριέρα του το 1986 στην Goldair SA, διετέλεσε διευθυντής της Goldair Handling στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» και από το 2010 βρίσκεται στο τιμόνι της εταιρείας, από τις κορυφαίες στον τομέα της επίγειας εξυπηρέτησης επιβατών, αεροσκαφών και εμπορευμάτων στη νοτιοανατολική Ευρώπη. Ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ μάς μιλάει για τις υπηρεσίες που παρέχει η εταιρεία σε αεροδρόμια, εντός και εκτός Ελλάδος, και για τις επενδύσεις που έχει προγραμματίσει, μεταξύ των οποίων ο σχεδιασμός νέων lounges αεροπορικών εταιρειών.

Πόσες αεροπορικές εταιρείες εξυπηρετείτε και σε ποια αεροδρόμια δραστηριοποιείστε;

Η εταιρεία διατηρεί περισσότερα από 160 συμβόλαια με αεροπορικές εταιρείες, καλύπτοντας όλο το προφίλ των εταιρειών, όπως πτήσεις charter, τακτικές, εμπορευματικές, επιχειρηματικές, αεροπλοΐας και γενικής αεροπορίας, στρατιωτικές, αρχηγών κρατών. Σε ετήσια βάση εξυπηρετούμε 130.000 πτήσεις και 10 εκατομμύρια επιβάτες, συμβάλλοντας ενεργά στην ομαλή λειτουργία των αεροδρομίων όπου δραστηριοποιούμαστε. Πρόκειται για τα 26 μεγαλύτερα ελληνικά αεροδρόμια, τρία της Βουλγαρίας, δύο της Κύπρου, όπως αεροδρόμια και σε δύο αναδυόμενες αγορές της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής, στην Αιθιοπία και στο Ομάν, όπου παρέχουμε συμβουλευτικές υπηρεσίες.

Μπορείτε να αναφέρετε μία από τις καινοτομίες του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» στην οποία επενδύσατε;

Οι εξελίξεις, είτε σε επίπεδο υπηρεσιών είτε σε επίπεδο τεχνολογίας και καινοτομίας, είναι συνεχείς στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, όπου λειτουργούμε τη μεγαλύτερη βάση μας. Κατεύθυνσή μας είναι πάντα η βελτίωση της ασφάλειας και της ταξιδιωτικής εμπειρίας. Μία από τις τελευταίες επενδύσεις μας βασίζεται στην παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου, πολυτέλειας, άνεσης και γαστρονομίας: πρόκειται για το νέο lounge στην περιοχή Extra Schengen του αεροδρομίου της Αθήνας. Σε επίπεδο καινοτομίας, πρόσφατα εισαγάγαμε τη δορυφορική παρακολούθηση των οχημάτων και εφοδίων πίστας, μια εφαρμογή που μας τροφοδοτεί με χρήσιμες πληροφορίες όσον αφορά τις συνθήκες στην κίνηση του επίγειου εξοπλισμού σε πραγματικό χρόνο.    

Ποιες είναι οι τελευταίες τάσεις στον τομέα της επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών;

Η επίγεια εξυπηρέτηση αεροσκαφών είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την αεροπορική βιομηχανία και, ως εκ τούτου, χαρακτηρίζεται αναπόφευκτα από την ταχύτητα των εξελίξεων και τη χρήση αυτοματισμών και υψηλής τεχνολογίας. Οι διαδικασίες, για παράδειγμα, του check-in επιβατών έχουν αυτοματοποιηθεί πλήρως και σύντομα θα δούμε σε πλήρη εφαρμογή και την αυτοματοποίηση στο check-in των αποσκευών, από τους ίδιους τους επιβάτες. Στον έλεγχο των διαβατηρίων λειτουργούν πλέον e-passport gates δίχως τον παραδοσιακό φυσικό έλεγχο, ενώ στο άμεσο μέλλον οι έλεγχοι θα είναι βιομετρικοί. Αντίστοιχα στην εξυπηρέτηση των αεροσκαφών, η χρήση ασύρματων τερματικών PDA και ασύρματων εφαρμογών είναι διαδεδομένη, ενώ ήδη είναι σε παραγωγή τηλεκατευθυνόμενα εφόδια πίστας με αισθητήρες, όπως για παράδειγμα σκάλες επιβατών ή ακόμα και οχήματα έλξης αεροσκαφών.  

Τι λαμβάνετε υπόψη σας σχεδιάζοντας ένα lounge;  Έχει αλλάξει η έννοια της πολυτέλειας στη σύγχρονη εποχή;

Την αναβάθμιση της ταξιδιωτικής εμπειρίας. Τα lounges δεν είναι τίποτε άλλο από την παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου σε premium πελάτες ή σε επιβάτες που επιλέγουν να αγοράσουν την υπηρεσία αυτή έναντι προσιτού τιμήματος. Απευθύνεται σε αυτούς που επιλέγουν τη μοναδικότητα, την άνεση, έναν πλήρως ενημερωμένο μπουφέ και μια premium λίστα ποτών και οίνου. Περιλαμβάνει ακόμα και την παροχή χώρου προσευχής για επιβάτες άλλης θρησκείας. Και επειδή οι ανάγκες των επιβατών συνεχώς εμπλουτίζονται, σύντομα θα παρουσιάσουμε νέες υπηρεσίες και παροχές.

Στα σχέδια που σκοπεύετε να υλοποιήσετε τα επόμενα δύο χρόνια συμπεριλαμβάνονται και επενδύσεις σε περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας;

Τα περιφερειακά αεροδρόμια διαχείρισης Fraport Greece είναι σε στάδιο αναβάθμισης, η οποία θα διαρκέσει από δύο έως τέσσερα χρόνια. Όταν ολοκληρωθούν τα έργα, σίγουρα θα μιλάμε για καλύτερες υποδομές, στις οποίες προφανώς θα παρέχονται και καλύτερες υπηρεσίες. Στο πλαίσιο αυτό έχουμε ήδη εκφράσει το ενδιαφέρον μας για σχετικές επενδύσεις –για παράδειγμα σε lounges–, όμως παράλληλα υλοποιούμε ήδη επενδύσεις για την αναβάθμιση του επίγειου εξοπλισμού μας με «πράσινες» λύσεις. Στα σχέδιά μας είναι η παρουσία της εταιρείας σε ακόμα μία χώρα στην ευρύτερη περιοχή της Βαλκανικής χερσονήσου και εκτιμώ ότι σύντομα θα είμαστε σε θέση να κάνουμε σχετικές ανακοινώσεις.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή