Θάνος Πασχάλης: Διευθύνων σύμβουλος Ellinair

Θάνος Πασχάλης: Διευθύνων σύμβουλος Ellinair

3' 58" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Πρέπει να προωθήσουμε αποτελεσματικά τα ταξίδια και τα city breaks καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και να παρέχουμε στους ταξιδιώτες όλα τα απαραίτητα εχέγγυα υπηρεσιών υψηλών προδιαγραφών, καθώς τα ταξίδια και οι διακοπές στην Ελλάδα ξεκινούν με μια πτήση», αναφέρει, μεταξύ άλλων, ο Θάνος Πασχάλης, ο νέος διευθύνων σύμβουλος της βορειοελλαδίτικης αεροπορικής εταιρείας Ellinair, που ξεκίνησε να λειτουργεί το 2013 με σκοπό να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του tour operator Mouzenidis Travel και σιγά σιγά διεύρυνε τις δραστηριότητές της. Σήμερα ταξιδεύει σε 42 προορισμούς, από την Αθήνα, τη Μύκονο και την Κέρκυρα μέχρι τη Μόσχα, την Οδησσό και τη Ρίγα.    

Στις αρχές του περασμένου Σεπτεμβρίου αναλάβατε τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Ellinair. Πώς βλέπετε την εξέλιξη και την ανάπτυξη της εταιρείας;

Προφανώς δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που ανέλαβα στην Ellinair, συνεπώς βρίσκομαι σε διαδικασία καθορισμού των προτεραιοτήτων και ευθυγράμμισης με όλα τα τμήματα. Η Ellinair διαθέτει δύο κύρια «συστατικά» όσον αφορά το μείγμα επιβατών της. Από τη μία είναι ο επιβάτης των ναυλωμένων πτήσεων (charter), συνήθως από χώρες της Ανατολής, και από την άλλη ο επιβάτης των προγραμματισμένων πτήσεων. Ο βραχυπρόθεσμος στόχος είναι να αναπτυχθούν και τα δύο αυτά segments (τμήματα αγοραστικού κοινού), σε συνεργασία τόσο με τη Mouzenidis Travel όσο και με άλλα ταξιδιωτικά γραφεία, αλλά και με τις τοπικές αγορές, με ταξιδιωτικούς πράκτορες και συνεργάτες των προγραμματισμένων πτητικών προγραμμάτων.

H Ellinair έγινε η πέμπτη εταιρεία που δημιουργεί βάση στο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Τι αλλαγές σηματοδοτεί αυτή η εξέλιξη;

Η Ellinair συνδέει τη Θεσσαλονίκη με την Αθήνα εδώ και αρκετό καιρό, αν και όχι με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο για τον επιβάτη. Αναχωρώντας από τη μία πόλη τη βέλτιστη δυνατή ώρα, χανόταν το βέλτιστο χρονικό περιθώριο επιστροφής από την άλλη πόλη. Με τη δημιουργία της βάσης μας στην Αθήνα, έχουμε δύο αεροσκάφη που εξυπηρετούν αποκλειστικά το συγκεκριμένο δρομολόγιο, τα οποία αναχωρούν την ώρα που εξυπηρετεί τους επιβάτες μας, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα επιστροφής την ίδια ημέρα – ανεξαρτήτως του αν ξεκινούν από Αθήνα ή Θεσσαλονίκη. Φυσικά, η παρουσία μας στην Αθήνα είναι σημαντική και για τη μελλοντική ανάπτυξη της διαδρομής.

Ποια είναι η πιο δημοφιλής πτήση της Ellinair;

Αρκετές πτήσεις της Ellinair, τόσο εσωτερικού όσο και εξωτερικού, είναι δημοφιλείς. Η σύνδεση Μόσχα-Θεσσαλονίκη χαίρει ιδιαίτερης αποδοχής, αλλά το ίδιο συμβαίνει και για το δρομολόγιο από και προς τη Σαντορίνη.

Τι πρέπει να κάνει μια αεροπορική εταιρεία για να διαφοροποιείται από τον ανταγωνισμό;

Πάντοτε ήταν δύσκολο για μια αεροπορική εταιρεία να είναι επιτυχημένη, λόγω πληθώρας ζητημάτων. Οι τιμές των καυσίμων και η μεταβλητότητα της γεωπολιτικής σκηνής, το υψηλό φορολογικό καθεστώς πολλών χωρών, συμπεριλαμβανομένης και της δικής μας, και ο σκληρός ανταγωνισμός από network αλλά και low cost carriers είναι απλώς κάποια από αυτά τα ζητήματα. Ο συνεχής και ενδελεχής έλεγχος κόστους, η προσφορά αναβαθμισμένης ποιότητας, η ενσωμάτωση του ανθρώπινου στοιχείου και οι ευέλικτες και φιλικές προς τον χρήστη υπηρεσίες μπορούν να κάνουν τη διαφορά.

Με εξαίρεση το 2009, από το 2005 η παγκόσμια ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια παρουσιάζει αύξηση 6,6% κάθε χρόνο κατά μέσο όρο. Πιστεύετε ότι το αυξημένο ενδιαφέρον του κοινού ωθεί τους αερομεταφορείς να βελτιώνουν το προϊόν τους;

Οι άνθρωποι επιθυμούμε να ταξιδεύουμε αεροπορικώς και οι επιλογές που έχουμε για να το κάνουμε είναι πάρα πολλές. Τα νούμερα των επιβατών παγκοσμίως έχουν ξεπεράσει τα 4 δισεκατομμύρια και θα συνεχίσουν να αυξάνονται τουλάχιστον κατά 100 εκατομμύρια ετησίως. Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν γίνει υβριδικές στο μοντέλο εσόδων (Low Cost Vs. Network carrier) και πάντα θέλουν να προσφέρουν περισσότερες υπηρεσίες, όπως ενοικίαση αυτοκινήτου, ξενοδοχείο ή ακόμα και ασφαλιστικά προϊόντα. Στην Ευρώπη αντιμετωπίζουμε μεγάλο κίνδυνο υπερβολικής διαθεσιμότητας και δυστυχώς κάποιες συγχωνεύσεις θα είναι αναπόφευκτες.

Πόσο επηρεάζονται οι αερομεταφορές από την κλιματική αλλαγή; Τι μπορούν να κάνουν οι αεροπορικές εταιρείες για να περιορίσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα;

Τα αεροπορικά ταξίδια ευθύνονται για μόλις το 3% των αερίων θερμοκηπίου, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν πρέπει να λαμβάνουμε προληπτικά μέτρα προς αυτή την κατεύθυνση. Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν δοκιμάσει τα βιοκαύσιμα εδώ και αρκετά χρόνια και έχουν εξετάσει διάφορα μέσα μείωσης των εκπομπών, με έξυπνες διαδρομές προσέγγισης αεροδρομίων, με προηγμένες τεχνικές πλοήγησης και περιορισμό της χρήσης του κινητήρα στο έδαφος. Δεν πρέπει να σταματήσουμε τέτοιου είδους ενέργειες, καθώς οφείλουμε στις επόμενες γενιές να είμαστε όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικοί.

Πόσο σημαντικό είναι για το γόητρο μιας τουριστικής χώρας όπως η Ελλάδα να διαθέτει τους δικούς της αερομεταφορείς;

Εξαιρετικά σημαντικό, καθώς η Ελλάδα ζει από τον τουρισμό. Η αερομεταφορά λοιπόν, που είναι μία από τις βασικές πτυχές της ταξιδιωτικής εμπειρίας, πρέπει να βρίσκεται στο προσκήνιο. Πρέπει να προωθήσουμε αποτελεσματικά τα ταξίδια και τα city breaks καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους –καθότι η χώρα μας έχει ηλιοφάνεια πάνω από 200 ημέρες τον χρόνο– και να παρέχουμε στους ταξιδιώτες όλα τα απαραίτητα εχέγγυα υπηρεσιών υψηλών προδιαγραφών, καθώς τα ταξίδια και οι διακοπές στην Ελλάδα ξεκινούν με μια πτήση!

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή