ΤΑΞΙΔΙΑ

Gabriel Escarrer: Αντιπρόεδρος και CEO της Melia Hotels International

Gabriel Escarrer: Αντιπρόεδρος και CEO της Melia Hotels International

O Gabriel Escarrer, αντιπρόεδρος και CEO της Melia Hotels International, μας μιλάει για τη θέση-κλειδί της Ελλάδας στα επενδυτικά σχέδια του ομίλου του, για την Αθήνα, που κατά τον ίδιο συνιστά «ιδανικό προορισμό bleisure», αλλά και για το πώς μπορεί μια παραδοσιακή ξενοδοχειακή αλυσίδα να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό και τις προκλήσεις της ψηφιακής εποχής.   

Ο όμιλος Melia μέσα στα επόμενα χρόνια αναμένεται να εγκαινιάσει περί τα δέκα νέα ξενοδοχεία στη χώρα μας. Μιλήστε μας γι’ αυτή την απόφαση.

Η Ελλάδα και οι χώρες της Μεσογείου αποτελούν για τη Melia Hotels International προορισμούς υψηλής προτεραιότητας, τόσο στην τρέχουσα αναπτυξιακή μας στρατηγική όσο και στο τριετές πλάνο που ξεκινά το 2020. Με στόχο να εδραιώσουμε τη θέση μας ως κορυφαία ξενοδοχειακή εταιρεία στο κομμάτι της αναψυχής παγκοσμίως, η Ελλάδα είναι ένας προορισμός-κλειδί. Την ίδια στιγμή, παρακολουθούμε στενά την εξέλιξή της στον κλάδο του τουρισμού και έχουμε εκτιμήσει θετικά το πόσο μεταμορφώνεται και βελτιώνεται σε όλους τους τομείς που σχετίζονται με αυτόν (υποδομές, αεροπορικές συνδέσεις κ.λπ.). Εγκαινιάζοντας την παρουσία μας στην Ελλάδα, πριν από δέκα και πλέον χρόνια, με το Melia Athens Hotel και την Αθήνα να συνιστά τον ιδανικό «bleisure» προορισμό, διερευνούμε ευκαιρίες και σε δημοφιλή νησιά, όπως η Κρήτη, η Κως, η Ρόδος και η Κέρκυρα, η Μύκονος και η Σαντορίνη.

Ποιες αγορές αποτελούν για σας επένδυση για το μέλλον και γιατί; 

Η Melia Hotels International είναι ο τρίτος μεγαλύτερος ξενοδοχειακός όμιλος στην Ευρώπη, πρώτος στην Ισπανία και 18ος παγκοσμίως, με 390 και πλέον ξενοδοχεία σε περισσότερες από 45 χώρες. Η διεθνής μας παρουσία μάς επιτρέπει να αναλύουμε την εξέλιξη των προορισμών αναψυχής σε όλο τον κόσμο και τις τελευταίες ταξιδιωτικές τάσεις, έτσι ώστε να έχουμε τη δυνατότητα να εδραιώσουμε τη θέση μας στις περιοχές αυτές. Την ίδια στιγμή που άλλες μεγάλες εταιρείες αναπτύσσονται ταχέως σε μια συγκεκριμένη αγορά, εμείς προτιμάμε την ανάπτυξη με εξειδικευμένο χαρακτήρα, στοχεύοντας να αυξήσουμε την παρουσία μας ειδικά στην Ασία, στη Μέση Ανατολή, στη Βόρεια Αφρική, καθώς και στην Καραϊβική.

Από στρατηγικής άποψης, η πορεία της Melia εξελίσσεται με ένα «asset right» μοντέλο, δίνοντας έμφαση σε συμφωνίες management ή franchise. Χωρίς αμφιβολία, η Μεσόγειος και τα Βαλκάνια θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στο μέλλον του ομίλου μέσα στα επόμενα χρόνια, λόγω του ανταγωνιστικού χαρακτήρα τους απέναντι σε πιο παραδοσιακούς τουριστικούς προορισμούς, όπως η Αίγυπτος, η Τυνησία και η Τουρκία.

Στην εποχή των ψηφιακών κρατήσεων, πώς μπορεί ένας παραδοσιακός ξενοδοχειακός όμιλος να εξελιχθεί στην αγορά;

Έχουμε αναπτύξει ένα ισχυρό χαρτοφυλάκιο εμπορικών σημάτων, για να καλύπτουμε όλα τα προφίλ του ταξιδιωτικού κοινού. Η ηγετική μας θέση και η εμπειρία μας για περισσότερα από 60 χρόνια στον τομέα των θερέτρων μάς επέτρεψαν να ξεχωρίσουμε και στον κλάδο των αστικών ξενοδοχείων. Ως μεσαία εταιρεία (περίπου 400 ξενοδοχεία), πιστεύουμε περισσότερο στη διαφοροποίηση παρά στον όγκο και επικεντρωνόμαστε ξεκάθαρα στο πεδίο των leisure ξενοδοχείων. Η κυρίαρχη παρουσία μας στην ψηφιακή μεταμόρφωση της τουριστικής βιομηχανίας αποτελεί επίσης ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα.

Πόσο σημαντικές είναι οι «πράσινες» πολιτικές για τον όμιλο Melia;

Ως ηγέτες στον χώρο, γνωρίζουμε καλά πόσο σημαντικό είναι το περιβάλλον και οι φυσικοί πόροι για τον τομέα του τουρισμού και γι’ αυτόν τον λόγο, άλλωστε, είμαστε πολύ συνειδητοποιημένοι όσον αφορά το αποτύπωμά μας. Η Melia Hotels International πέτυχε την υψηλότερη βαθμολογία που έχει δοθεί ποτέ στην παγκόσμια ταξιδιωτική και τουριστική βιομηχανία από την ετήσια αξιολόγηση SAM Corporate Sustainability Assessment (CSA). Αυτό το καταφέραμε χάρη στις εξαιρετικές μας επιδόσεις, μεταξύ άλλων, στα ανθρώπινα δικαιώματα, στην περιβαλλοντική στρατηγική και στη δεοντολογία.