ΤΑΞΙΔΙΑ

Κωνσταντίνος Τορνιβούκας: CEO του TOR Hotel Group

987a0915

Η ιστορία του ομίλου ξενοδοχείων TOR της οικογένειας Τορνιβούκα ξεκινά το 1925, με την ίδρυση του πρώτου πολυτελούς ξενοδοχείου στη Θεσσαλονίκη, του θρυλικού Hotel Mediterrannée. Οι απόγονοι της οικογένειας συνεχίζουν την παράδοση με τέσσερα ξενοδοχεία σε Θεσσαλονίκη και Χαλκιδική, ενώ σχεδιάζουν να επαναλειτουργήσουν ως ξενοδοχείο το θρυλικό εστιατόριο «Όλυμπος-Νάουσα» στην παραλία της Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με την Grivalia Hospitality. Από το τιμόνι του ομίλου και από τη θέση του αντιπροέδρου της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, ο Κωνσταντίνος Τορνιβούκας μάς μιλάει για τις προκλήσεις του τουριστικού κλάδου στην πόλη και για την ανάγκη σωστής προβολής της, προκειμένου να γίνει ο city-break προορισμός που όλοι οραματίζονται.

Η Θεσσαλονίκη τα τελευταία χρόνια έχει ξεχωρίσει ως city-break προορισμός και πολλά διεθνή μέσα τής έχουν πλέξει το εγκώμιο. Πού αποδίδετε αυτή την άνοδο;

Μετά την κρίση του 2009, έγινε μια προσπάθεια για την ανάδειξη της Θεσσαλονίκης ως πόλης ιδανικής για city break. Παρ’ όλα αυτά, θεωρώ ότι η προσπάθεια αυτή είναι ακόμα στα σπάργανα. Ο τουρισμός που είχαμε τα προηγούμενα χρόνια ήταν ως επί το πλείστον εσωτερικός και απευθυνόταν κυρίως σε business travellers. Οι βασικές εθνικότητες των επισκεπτών μας εξακολουθούν να είναι οι Έλληνες (που υπερβαίνουν το 50%), οι Κύπριοι, οι Ισραηλινοί και οι Τούρκοι, ενώ η πόλη παραμένει σχετικά άγνωστη στους Ευρωπαίους, πολλώ δε μάλλον σε αγορές όπως οι ΗΠΑ, η Ιαπωνία, η Κίνα.

Ποιες είναι οι σημαντικότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο τουριστικός κλάδος στη Θεσσαλονίκη;

Οι μεγαλύτερες προκλήσεις είναι η έλλειψη ασφάλειας, καθαριότητας και ευταξίας, καθώς και η ανομία, που ξεκινάει από τα παράνομα παρκαρισμένα αυτοκίνητα και φτάνει έως τη μη τήρηση του αντικαπνιστικού νόμου. Η έλλειψη αρκετών απευθείας αεροπορικών συνδέσεων είναι μία ακόμα πρόκληση, καθώς βέβαια και τα έργα του μετρό, που καθυστερούν εδώ και μία δεκαετία και έχουν μετατρέψει την πόλη σε ένα ατελείωτο εργοτάξιο. Το μεγαλύτερο, ωστόσο, εμπόδιο για μένα είναι ο τεράστιος και αθέμιτος ανταγωνισμός από καταλύματα τύπου airbnb, ειδικά όταν αυτά δεν εφαρμόζουν καμία από τις υπάρχουσες νομοθεσίες και συχνά δεν φορολογούνται. 

Οι ξενοδόχοι πώς αντεπεξέρχονται στις παραπάνω προκλήσεις;

Μέσω της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης (ΕΞΘ) οι ξενοδόχοι προσπαθούν να κάνουν ό,τι είναι δυνατόν για την προβολή της πόλης, όπως συνεχή παρουσία σε εκθέσεις του εσωτερικού και του εξωτερικού, φιλοξενίες δημοσιογράφων και πρακτόρων και πολλά άλλα. Ταυτόχρονα, το ξενοδοχειακό δυναμικό της Θεσσαλονίκης έχει αναβαθμιστεί  σε όλες τις κατηγορίες, κάτι που δυστυχώς δεν ισχύει για τις υποδομές της.

Πώς συμβάλλει ο όμιλός σας στην προβολή της πόλης;

Κατ’ αρχάς, ενθαρρύνοντας τους πελάτες των ξενοδοχείων μας στη Χαλκιδική να συνδυάσουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές με ένα διήμερο στη Θεσσαλονίκη, στην οποία μάλιστα τους ξεναγούμε. Επιπλέον, με αφορμή τα εγκαίνια του ξενοδοχείου The Excelsior το 2009 εκδώσαμε έναν χρόνο αργότερα, σε συνεργασία με τον συγγραφέα Σάκη Σερέφα και τον φωτογράφο και αρχιτέκτονα Άρι Γεωργίου, τον ποιοτικό τουριστικό οδηγό «Η Θεσσαλονίκη του Excelsior». Έτσι, θεωρούμε ότι βάζουμε και εμείς το λιθαράκι μας στην ανάδειξη της πόλης.