Ρεβέκκα Σκευάκη: «Πρέπει να προσαρμοστούμε για να επιβιώσουμε»

Ρεβέκκα Σκευάκη: «Πρέπει να προσαρμοστούμε για να επιβιώσουμε»

1' 56" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η διευθύνουσα σύμβουλος της GrecianLux επιχειρεί μια πρώτη εκτίμηση της κατάστασης.

Αν και ο τουρισμός ανέκαθεν υπήρξε ένας ανθεκτικός οικονομικός κλάδος και πάντα ανέκαμπτε, σε αυτή την κρίση είναι πολύ νωρίς για να πούμε πόσος χρόνος θα χρειαστεί. Μακάρι να είχα απάντηση στο τί είναι αυτό που μπορεί να σημάνει την αρχή της ανάκαμψης.

Συμφωνα με το Παγκόσμιο Συμβούλιο Τουρισμού (WTTC) μέχρι και 50 εκατομμύρια θέσεις εργασίας απειλούνται, ενώ η εκτιμώμενη μείωση για την τρέχουσα χρονιά είναι γύρω στο 25 με 30% και αυξάνεται μέρα με τη μέρα. Μιλάμε για τεράστιους αριθμούς, που θα επηρρεάσουν και τη χώρα μας. Ασχετως του ποιό παρακλάδι του τουρισμού υπηρετούμε, δυστυχώς κάποιοι δεν θα επιβιώσουμε και άλλοι θα πληγούμε βαρύτατα. Είναι δύσκολο να πει κανείς πόσες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε μια ούτως ή άλλως ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγοράς θα τα καταφέρουν. Το πόσο θα πληγεί η οικονομία εξαρτάται από τη διάρκεια των περιορισμών και το μέγεθος των απωλειών σε άλλους κλάδους.

Οι περισσότεροι στο χώρο απαντούν απερίφραστα ότι οι επιπτώσεις στον τουρισμό θα είναι μόνιμες, αλλά εγώ επιλέγω να είμαι πιο αισιόδοξη. Σίγουρα θα υπάρξει πτώση κατά την κρίσιμη περίοδο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου, ακόμα και αν βρεθεί θεραπεία, αλλά ελπίζω ότι το 2021 θα επιστρέψουμε σε κάτι σαν κανονικότητα. Η έμφυτη ανάγκη του ανθρώπου να ταξιδέψει δεν θα πάψει.

Παρά την πίεση στην αγορά των ταξιδίων, πιστεύω ότι η δραστική μείωση τιμών δεν είναι μέτρο που θα αποδώσει σε βάθος χρόνου, ίσως μάλιστα να έχει τα αντίθετα αποτελέσματα. Αυτή είναι η μεγαλύτερη δοκιμασία που έχει περάσει η σύγχρονη τουριστική βιομηχανία αλλά θεωρώ ότι πρέπει να αξιοποιήσουμε τον «ελεύθερο χρόνο» της αδράνειας για να εκτιμήσουμε την κατάσταση, να επεξεργαστούμε νέες στρατηγικές, να βελτιώσουμε τα προϊόντα μας ή να δημιουργήσουμε νέα και να περικόψουμε κάθε μη απαραίτητο έξοδο. Εκτίμηση – προσαρμογή – επιβίωση είναι το νέο μότο μας. Και φυσικά θα συνεχίζουμε να συζητάμε για τά ταξιδια, επειδή μας δίνουν ελπίδα – και θέλουμε να δώσουμε ελπίδα και σε εσάς. Δίνουμε εμφαση στην ασφαλεια των πελατών μας, τους κρατάμε ενημερωμένους με εντιμότητα και, θέλω να πιστεύω ότι όλοι οι επαγγελματίες του χώρου μας κάνουν το ίδιο.

*Η Ρεβέκκα Σκευάκη είναι Διευθύνουσα Σύμβουλος της grecianlux.com, εταιρείας διαχείρισης προορισμών, που ειδικεύεται σε tailor-made ταξίδια και events. Είναι επίσης manager της urbanadventures.com στην Ελλάδα, που διοργανώνει city tours και ημερήσιες εκδρομές σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κρήτη και Σαντορίνη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή