ΤΑΞΙΔΙΑ

Sally Guillaume: Μια φωνή αειφορίας από τις Γαλλικές Άλπεις;

Sally Guillaume: Μια φωνή αειφορίας από τις Γαλλικές Άλπεις;

Η Sally Guillaume, ιδιοκτήτρια του εναλλακτικού ταξιδιωτικού γραφείου, Undiscovered Mountains, περιγράφει πώς πιστεύει ότι θα ξημερώσει η επόμενη μέρα.

Το Undiscovered Mountains είναι ένα ταξιδιωτικό γραφείο των Γαλλικών Άλπεων που διοργανώνει φυσιολατρικές εξορμήσεις (birdwatching, ποδηλατάδες, χιονοεκδρομές) εστιάζοντας σε όσο γίνεται πιο βιώσιμες πρακτικές (συνεργασία με ντόπιους προμηθευτές, επιλογή λιγότερο γνωστών προορισμών για την αποσυμφόρηση των φημισμένων κ.λπ.). Σε αυτή τη μεταβατική, για την τουριστική βιομηχανία, περίοδο, όπου λίγο πολύ τα πάντα έχουν παγώσει, η ιδιοκτήτριά του μοιράζεται μαζί μας την άποψή της για το πώς πρέπει να πορευτεί ο κλάδος όσον αφορά δύο βασικές παραμέτρους: την ασφάλεια και την αειφορία.

– Τι μπορεί να κάνει ένα γραφείο για να αισθανθούν οι πελάτες του ασφάλεια, όταν με το καλό ξαναρχίσουν τα ταξίδια;

Πολύ σημαντική ερώτηση. Το ποια μέτρα θα επιβληθούν στους προορισμούς θα καθοριστεί από τις κυβερνήσεις και δεν είναι κάτι που μπορούμε να ελέγξουμε. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να πιέσουμε έτσι ώστε να τεθούν κάποια στάνταρ. Θα ζητήσουμε από τα ξενοδοχεία και τους διοργανωτές δραστηριοτήτων να προσφέρουν μάσκες και τη δυνατότητα απολύμανσης (χώρο για πλύσιμο χεριών ή μπουκαλάκια με αντισηπτικό). Παράλληλα, θα θέλαμε, όπου μπορούν, να επιβάλλουν μέτρα για τη διατήρηση της «κοινωνικής απόστασης».

sally-guillaume-mia-foni-aeiforias-apo-tis-gallikes-alpeis0

Το μεγαλύτερο πρόβλημα, νομίζω, βρίσκεται στις μετακινήσεις. Τα ταξίδια με γεμάτα αεροπλάνα και τρένα είναι, για εμάς, εκτός συζήτησης. Αν οι επικεφαλής των αεροπορικών εταιρειών και των σιδηροδρόμων δεν θεσπίσουν κανόνες για να διατηρούνται οι αποστάσεις ασφαλείας, θα συμβουλεύουμε τους πελάτες μας να ταξιδεύουν με αυτοκίνητο. Αυτό εναντιώνεται στις περιβαλλοντικές απόψεις μας (οι μετακινήσεις με τρένο έχουν λιγότερες επιπτώσεις στο περιβάλλον), όμως κάποιες φορές ένας συμβιβασμός είναι απαραίτητος.

– Πιστεύετε ότι ο νέος κορονοϊός θα αναγκάσει την τουριστική βιομηχανία να αλλάξει συμεπριφορά, υιοθετώντας πιο αειφόρες πρακτικές; Είναι ο covid-19 μια «ευκαιρία» τόσο για τα γραφεία όσο και για τους ταξιδιώτες να δουν τα πράγματα διαφορετικά;

Πιστεύω ότι εκ των πραγμάτων ο χώρος του τουρισμού θα αλλάξει μετά τον Covid-19. Οι άνθρωποι θα θέλουν να μείνουν μακριά από λαοφιλείς προορισμούς, κρουαζιέρες και γενικώς από οποιοδήποτε μέρος επικρατεί συνωστισμός. Το μοντέλο του μαζικού τουρισμού είναι επικερδές, αλλά δεν είναι ό,τι καλύτερο ούτε για το περιβάλλον ούτε για τις κοινότητες που εκμεταλλεύεται (για να λειτουργήσουν μοντέλα σαν αυτό υπάρχει πάντα εκμετάλλευση). Η συγκυρία προσφέρει ευκαιρίες σε μικρότερα ταξιδιωτικά γραφεία που ακολουθούν μια πιο αειφόρο προσέγγιση. Στο Undiscovered Mountains διοργανώνουμε ταξίδια με ολιγομελή γκρουπ για να διασφαλίσουμε την ποιότητα και τη σωστή εξυπηρέτηση. Συνεργαζόμαστε μόνο με ντόπιους προμηθευτές, έτσι ώστε τα χρήματα να επιστρέφουν στην τοπική οικονομία και αποφεύγουμε τους δημοφιλείς προορισμούς. Προτιμούμε να προσφέρουμε πιο αυθεντικές εμπειρίες και ταυτόχρονα να μειώνουμε την πίεση που ασκείται στα γνωστά μέρη. 

sally-guillaume-mia-foni-aeiforias-apo-tis-gallikes-alpeis1 

Όλες οι παραπάνω επιλογές έχουν συνέπειες στην κερδοφορία. Τα μικρά γκρουπ με τα εξατομικευμένα (tailor made) προγράμματα συνεπάγονται πιο ακριβά ταξίδια, με αποτέλεσμα συχνά να έχουμε μικρότερο κέρδος για να μπορέσουμε να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί. Πέρα από αυτό, το είδος των διακοπών που προσφέρουμε είναι δυσκολότερο να το πουλήσεις, γιατί οι άνθρωποι διστάζουν να αγοράσουν κάτι που δεν έχουν ξαναδοκιμάσει. Για παράδειγμα, ένας ταξιδιώτης που θέλει να κάνει διακοπές στο βουνό θα προτιμήσει να σκαρφαλώσει στο Μον Μπλαν απ΄ ό,τι σε μια λιγότερο γνωστή κορυφή. Πέρα από αλλαγή επιχειρηματικού μοντέλου, λοιπόν, χρειάζεται και αλλαγή νοοτροπίας των τουριστών. Να εμπιστευθεί ο κόσμος μικρότερες εταιρείες, να ταξιδέψει σε λιγότερο γνωστούς προορισμούς, να είναι διατεθειμένος να πληρώσει περισσότερο προκειμένου να κάνει πιο αειφόρες διακοπές. Νομίζω ότι η άλλαγή νοοτροπίας των καταναλωτών προϋπήρχε, αλλά το lockdown την ενίσχυσε ακόμα περισσότερο.

Υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες επιχειρήσεις σαν τη δική μας σε όλο τον κόσμο, που δυστυχώς θα υποφέρουν περισσότερο από την πανδημία. Δεν έχουμε κάποιο σεντούκι με κρυμμένο θησαυρό από το οποίο να αντλήσουμε πόρους. Δεν το βάζουμε κάτω, όμως. Αν το ξεπεράσουμε όλο αυτό και βγούμε στην απέναντι όχθη, πιστεύω ότι το μέλλον μας προδιαγράφεται λαμπρό. Ο μαζικός τουρισμός πνέει τα λοίσθια και ο δρόμος ανοίγει για τον αειφόρο τουρισμό μικρής κλίμακας.

–> https://undiscoveredmountains.com/