«Η φετινή σεζόν είναι ένα λευκό χαρτί»

«Η φετινή σεζόν είναι ένα λευκό χαρτί»

3' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η CEO της Μarketing Greece Iωάννα Δρέττα πιστεύει ότι ο ελληνικός τουρισμός θα περάσει και αυτή τη δοκιμασία.

Πόση δουλειά και πόση φαντασία μπορεί να κρύβει ένα βίντεο 40 δευτερολέπτων; «Δεν φαντάζεσαι», μου απαντά η Ιωάννα Δρέττα, αναφερόμενη στη νέα «σημαία» προβολής της Ελλάδας στο πιο κρίσιμο καλοκαίρι για τον τουρισμό της. «Πρόκειται για το επόμενο βήμα στην προσπάθεια της χώρας να δημιουργήσει υπεραξία, μετά την επιτυχή διαχείριση της υγειονομικής κρίσης και τη θετική δημοσιότητα που τη συνόδευσε», λέει η CEO της Marketing Greece, διστάζοντας να αποκαλύψει πολλές λεπτομέρειες, καθώς την ημέρα της έκδοσης του τεύχους αναμενόταν το «πράσινο φως» για τα αποκαλυπτήρια της νέας καμπάνιας. «Δεν είναι σίγουρα μια συνηθισμένη τουριστική διαφημιστική εκστρατεία. Δεν περιλαμβάνει, π.χ., αναγνωρίσιμους προορισμούς ή συμβατική αφήγηση. Είναι ένας “καμβάς” που μεταφέρει τα συναισθήματα του ελληνικού καλοκαιριού. Είναι μια καμπάνια συναισθημάτων». Θέλω να μάθω και άλλα, όμως μάλλον πρέπει να κάνω υπομονή – θέτοντας κάποια άλλα ερωτήματα.

Τι άλλο θετικό έχετε να μας μεταφέρετε από το «μέτωπο» του τουρισμού;

Και ο ελληνικός τουρισμός, με σεβασμό και υπευθυνότητα προς όλους, κάνει προσεκτικά βήματα στην επάνοδο, επαναπροσδιορίζει τον τρόπο λειτουργίας του, προχωράει σε υιοθέτηση νέων μοντέλων, και αυτό από μόνο του είναι ιδιαίτερα θετικό, καθώς δείχνει να προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα. Σε ό,τι αφορά προβλέψεις και στοχεύσεις, θεωρώ ότι είναι πραγματικά άτοπο να γίνονται, μια και όλοι μας πραγματικά βρισκόμαστε μπροστά σε ένα λευκό χαρτί για τη φετινή σεζόν. Ας πούμε ότι κατά κάποιον τρόπο μάς δίνεται η ευκαιρία να «ξαναγράψουμε» με νέες συνθήκες την πορεία του ελληνικού τουρισμού.

Kαθώς ξεκινά σταδιακά η επανεκκίνηση, πιστεύετε ότι ο κλάδος θα περάσει τις «εξετάσεις» της ετοιμότητας;

Έχει δοκιμαστεί και παλαιότερα και τα κατάφερε ο κλάδος. Πιστεύω πως όλο αυτό το διάστημα ο ελληνικός τουρισμός αντιμετώπισε την κατάσταση με υπευθυνότητα και ωριμότητα και έχει ξεκινήσει ήδη να προετοιμάζεται για το πρώτο καλωσόρισμα των επισκεπτών της χώρας, διατηρώντας το συγκριτικό του πλεονέκτημα, που είναι η επαφή με τον άνθρωπο. Ακόμα και υπό αυτές τις συνθήκες ο Έλληνας έχει την ικανότητα να μοιράζεται τις αξίες του και να κάνει τον επισκέπτη να νιώθει άνετα και φιλόξενα.

Πολλά έχουν ακουστεί για τη «νέα πραγματικότητα» στον παγκόσμιο τουρισμό. Ότι θα γίνει «στροφή» στη φύση και στην ιδιωτικότητα, ότι το μαζικό μοντέλο δεν έχει μέλλον κ.λπ. Δίνετε βάση σε κάποια από αυτές που προβάλλονται ως νέες τάσεις;

Η επαφή με τη φύση και η αναζήτηση ήσυχων και λιγότερο πολυσύχναστων προορισμών δεν είναι νέες τάσεις, καθώς τα τελευταία χρόνια ο ταξιδιώτης επιδιώκει να βρεθεί σε τέτοιους προορισμούς και να απολαύσει τα συναισθήματα που του προσφέρουν. Σε αυτό το πλαίσιο που έχει διαμορφώσει προσθέτει ως βασικό πλεονέκτημα και ζητούμενό του την επαφή με την τοπική κοινωνία, τους «locals». Θεωρώ λοιπόν, και ιδιαίτερα μετά το στρες που βίωσε o άνθρωπος τους προηγούμενους μήνες, ότι θα ενισχυθεί αυτή του η προτίμηση, με την αλληλεπίδραση που θα έχει με την κοινωνία να παραμένει ως ζητούμενο, αλλά υπό νέες συνθήκες.

«Η φετινή σεζόν είναι ένα λευκό χαρτί»-1

Τα διεθνή ΜΜΕ «δουλεύουν» αρκετά για εμάς αυτό το διάστημα, αφού βέβαια εμείς εργαστήκαμε προηγουμένως ως χώρα για να αντεπεξέλθουμε στην πανδημία. Πώς αξιολογείτε αυτή τη θετική δημοσιότητα;

Η Ελλάδα κατάφερε να χτίσει μια νέα ταυτότητα εν μέσω πανδημίας, που προκύπτει από την αποτελεσματικότητα, την αλληλεγγύη, τη φροντίδα και την ευθύνη που επέδειξε. Συνδυαστικά με τις άλλες διαχρονικές της αξίες, όπως το φιλότιμο, η φιλοξενία, η αγάπη για τη ζωή και τον άνθρωπο, δημιούργησε μια υπεραξία, ένα άυλο κεφάλαιο το οποίο πρέπει να αναδείξουμε. Η δημοσιότητα που έχει προκύψει είναι, όπως πολύ σωστά αναφέρετε, προϊόν υπεύθυνης δουλειάς, και αυτό μόνο θετικό πρόσημο μπορεί να έχει για την Ελλάδα. Τώρα πρέπει όλοι μας να το αξιοποιήσουμε προς όφελος της χώρας μας, με σύνεση και ωριμότητα.

Το #GreeceFromHome συζητήθηκε πολύ και σχολιάστηκε θετικά. Πώς εξελίσσεται η απήχησή του;

Αρχικά να πούμε ότι η πρωτοβουλία #GreeceFromHome αποτελεί ένα εξαιρετικό παράδειγμα συνεργασίας, άμεσων αντανακλαστικών και δημιουργικότητας, και είμαστε υπερήφανοι που συμμετείχαμε σε αυτό το επιτυχημένο εγχείρημα, το οποίο συνεχίζει να αναπτύσσεται και να προσελκύει το ενδιαφέρον του κοινού. Περνώντας στην επόμενη μέρα του ελληνικού τουρισμού, το #GreeceFromHome εξελίσσεται αντίστοιχα προκειμένου να είναι συμβατό με το περιβάλλον και για κάποιον καιρό ακόμα θα αποτελεί ένα από τα οχήματα με τα οποία επικοινωνεί η χώρα.

Τι άλλο ετοιμάζετε ως Marketing Greece στο πεδίο της προβολής της χώρας στο εξωτερικό;

Πέρα από τη δημιουργία της νέας καμπάνιας για την Ελλάδα με το Υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ, είμαστε σε ανοικτή επικοινωνία με κάποιες περιφέρειες και δήμους, αλλά κυρίως με ενώσεις ξενοδόχων και μεγάλες τουριστικές επιχειρήσεις, και αρχίζουμε να σχεδιάζουμε νέες καμπάνιες των προορισμών της χώρας μας. Εντατικοποιούμε τις δράσεις του International Media Office μας, φροντίζοντας για την προβολή της Ελλάδας σε ξένα μέσα, και συνεχίζουμε μέσα από το αναβαθμισμένο Discovergreece.com να προβάλλουμε την Ελλάδα στο διεθνές ταξιδιωτικό κοινό.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή