ΤΑΞΙΔΙΑ

Ξενοδοχεία Ηλέκτρα: Έτοιμοι να προσφέρουμε την καλύτερη ελληνική φιλοξενία στους επισκέπτες μας

2--2

Με συγκρατημένη αισιοδοξία αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι του τουρισμού την εικόνα που δημιουργείται μέρα με την ημέρα στη χώρα μας. Το πλήγμα είναι τεράστιο και ο ρεαλιστικός στόχος δεν είναι να επιδιωχθεί μια χρονιά κερδοφορίας, αλλά να διατηρηθεί ισχυρό το ελληνικό τουριστικό προϊόν, μια κεντρική προσπάθεια της κυβέρνησης σε συνεργασία με τους ανθρώπους του κλάδου. Στόχος να αναδειχθούν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του ελληνικού τουρισμού, σε σχέση με τον ανταγωνισμό, προκειμένου να δημιουργηθούν οι συνθήκες για μια καλύτερη επόμενη χρονιά.

Η διαχείριση της κρίσης μοιάζει με το πέρασμα του τυφώνα που αποδεικνύει ποια δέντρα είχαν πιο γερές ρίζες.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο όμιλος των ξενοδοχείων Ηλέκτρα. Από την πρώτη στιγμή η διοίκηση έδωσε προτεραιότητα στους 650 εργαζόμενους, στη διασφάλιση της υγείας τους, αλλά και την πρακτική και ψυχολογική στήριξη την περίοδο του lockdown. «Διοργανώθηκαν ειδικά σεμινάρια ενίσχυσης της ψυχικής ανθεκτικότητας προς στρατηγικούς συνεργάτες, τουριστικούς πράκτορες και tour operators, γεγονός που αξιολογήθηκε ιδιαίτερα θετικά», όπως λέει η Καλλιόπη Καραντεμοίρη Διευθύντρια Ανθρωπίνου Δυναμικού. Δημιουργήθηκε ένα ηλεκτρονικό δίκτυο των εργαζομένων για να παραμένουν σε επαφή, να ενημερώνονται αλλά και να υποστηρίζονται. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο να διατηρηθεί υψηλό το ηθικό των ανθρώπων των ξενοδοχείων που έβλεπαν για πρώτη φορά στη ζωή τους σκοτάδι στους πολυσύχναστους διαδρόμους. Να δοθεί η αίσθηση της προοπτικής, παρά την κρίση. Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και τα bonus των εργαζομένων από τον απολογισμό της προηγούμενης – ιδιαίτερα θετικής – χρονιάς, συνεχίστηκαν να δίνονται ακόμα και τους μήνες που τα ξενοδοχεία ήταν εκτός λειτουργίας.

«Δεν αισθανθήκαμε ποτέ μόνοι μας», σχολιάζει η Ζωή, υπεύθυνη Οροφοκομίας στο Electra Palace της Αθήνας. «Παρά την ασυνήθιστη μοναξιά του ξενοδοχείου, τα στελέχη της διοίκησης ήταν μαζί μας έστω για να μας πουν μια καλημέρα. Ο κ. Γιάννης Ρέτσος (CEO του ομίλου και Πρόεδρος του ΣΕΤΕ) πέρναγε σχεδόν κάθε μέρα για να βεβαιωθεί ότι όλα είναι υπό έλεγχο».

«Υπάρχει μια ιδιαίτερη σχέση των ανθρώπων που εργάζονται στον όμιλο. Είναι σχέσεις διαρκείας. Δεν είναι για μια σαιζόν», επισημαίνει ο Δημήτρης, υπάλληλος υποδοχής στο ίδιο ξενοδοχείο.

Όμως, οι μήνες του lockdown δεν ήταν μια περίοδος στασιμότητας. Αξιοποιήθηκαν για να γίνουν ανακαινίσεις και επισκευές σε εγκαταστάσεις και υποδομές, που δεν θα μπορούσαν να γίνουν με τα ξενοδοχεία εν λειτουργία.  Πίσω από τις κλειστές πόρτες υπήρχε μια εργώδης προσπάθεια για να μην είναι η καραντίνα ένας χαμένος χρόνος.

«Στόχος μας ήταν τα ξενοδοχεία να είναι έτοιμα να ανοίξουν με το πάτημα ενός κουμπιού, ακόμα καλύτερα από πριν και το καταφέραμε» επισημαίνει ο Γιώργος Σπυρόπουλος, Chief Operating Officer του Ομίλου. «Ταυτόχρονα μείναμε σε επαφή με την αγορά και δίπλα στους μεγάλους μας πελάτες, για να διαχειριστούμε μαζί αυτή την πρωτόγνωρη κατάσταση και να ετοιμαστούμε για την επόμενη μέρα με ρεαλιστικές προσδοκίες αλλά και φιλόδοξα σχέδια για το μέλλον».

Σήμερα, ο όμιλος έχει ανοίξει τέσσερα από τα ξενοδοχεία του. Στην αρχή το Electra Hotel στην Ερμού και το Electra Metropolis στη Μητροπόλεως και τα δύο στην Αθήνα. Στις 17 Ιουλίου άνοιξε το εμβληματικό Electra Palace στην πλατεία Αριστοτέλους της Θεσσαλονίκης, μετά από ένα πολύ μεγάλο πρόγραμμα ανακαίνισης, το οποίο ξεκίνησε πριν την πανδημία και εξελίχθηκε σε όλη τη διάρκεια της καραντίνας. Την ίδια ημέρα άνοιξε και το ιστορικό Electra Palace της Ναυάρχου Νικοδήμου στην Πλάκα.
«Το σημαντικότερο είναι όχι μόνο να αισθανθούν οι επισκέπτες μας ασφάλεια, αλλά και να είναι ασφαλείς», λέει ο Παύλος, υπάλληλος υποδοχής στο Electra Metropolis Athens. «Γι’ αυτό έχουμε εκπαιδευτεί όλοι οι εργαζόμενοι, έχουμε περάσει εξετάσεις για την τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων και έχουμε πιστοποιηθεί».

Με το σύνθημα “Stronger Together” που υπάρχει εμφανές στους χώρους των ξενοδοχείων του, ο όμιλος υπενθυμίζει διαρκώς σε επισκέπτες και εργαζόμενους ότι ακόμα και στη χαλάρωση των διακοπών δεν μπορεί να αγνοείται η υγειονομική πραγματικότητα, διατηρώντας έτσι την εγρήγορση και την τήρηση των μέτρων ασφαλείας για το κοινό καλό.

Έχοντας την υψηλότερη πιστοποίηση ασφαλείας, έχουν προβλεφθεί όλα τα δυνατά μέτρα προστασίας. Από τις διαρκείς απολυμάνσεις όλων των επιφανειών και των υφασμάτινων με ειδικούς ατμοκαθαριστές, διαδικασία απολύμανσης ακόμα και των κλειδιών των δωματίων, QR-codes αντί για μενού, ειδικές επιδαπέδιες σημάνσεις για την τήρηση των αποστάσεων, ειδικά ενημερωτικά video, αντισηπτικά παντού, γάντια και μάσκες για όλους τους εργαζόμενους. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι έχει δημιουργηθεί ένα σύστημα χρωματισμού των μασκών ανάλογα με την κάθε ώρα της ημέρας, προκειμένου να τις αλλάζουν οι εργαζόμενοι ανά δίωρο και να είναι εύκολα αντιληπτό ότι όλοι κυκλοφορούν στους χώρους, έχοντας τη μεγαλύτερη δυνατή προστασία.  Ενώ η επιθεώρηση είναι διαρκής για να διασφαλιστεί ότι λειτουργούν όλα όπως προβλέπονται.

«Είναι για όλους κάτι το πρωτόγνωρο. Προσαρμοζόμαστε στα νέα δεδομένα που προκύπτουν κάθε ημέρα, καθώς πρόκειται για μια διαδικασία εν εξελίξει. Παρακολουθούμε τι συμβαίνει διεθνώς, προσαρμόζουμε βέλτιστες πρακτικές στα δικά μας δεδομένα», υπογραμμίζει η Μαργαρίτα Μαχαίρα, Υπεύθυνη Marketing του ομίλου.

«Όμως το πιο σημαντικό είναι οι εργαζόμενοι να αισθάνονται ασφαλείς. Για τους ίδιους και τις οικογένειές τους», επισημαίνει ο κ. Σπυρόπουλος. Γι’ αυτό εφαρμόζεται ένα σύστημα όπου οι εργαζόμενοι φορούν τα ρούχα εργασίας μέσα στα ξενοδοχεία και πριν φύγουν, αλλάζουν ξανά και μπορούν να κάνουν μπάνιο, ενώ στον τελευταίο σταθμό πριν την έξοδο κάνουν έναν ψεκασμό με αντισηπτικό.

«Δεν φοβάμαι» υποστηρίζει  ο Νίκος, από το Electra Hotel της Ερμού.  «Ξέρω ότι κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να είμαστε όλοι ασφαλείς. Γνωρίζουμε τι πρέπει να κάνουμε ακόμα κι αν εμφανισθεί κάποιο κρούσμα. Είμαστε έτοιμοι να δώσουμε την καλύτερη ελληνική φιλοξενία στους ξένους επισκέπτες μας που ξέρω πως πραγματικά περιμένουν και προσδοκούν να έρθουν στην Ελλάδα για διακοπές».