Στον αστερισμό των προσωποποιημένων ταξιδιών

Στον αστερισμό των προσωποποιημένων ταξιδιών

Οι πιο απαιτητικοί πελάτες ζητούν πια tailor-made εμπειρίες και η τουριστική βιομηχανία ανταποκρίνεται.

6' 32" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το ταξίδι, ο προορισμός, οι λίγες ή πολλές ημέρες αποτοξίνωσης πάντα βρίσκονταν στο επίκεντρο των προτεραιοτήτων μας. Ωστόσο η ερώτηση που προκύπτει μετά την παρατεταμένη απομόνωση που έφερε η πανδημία δεν φαίνεται να είναι τόσο το «πού θες να ταξιδέψεις;», αλλά «γιατί;». Ποια εμπειρία επιθυμείς να βιώσεις;

Οι άνθρωποι της τουριστικής βιομηχανίας ετοιμάζονται να υποδεχτούν ένα κοινό που εδώ και δύο χρόνια ονειρεύεται τις διακοπές του, τις οποίες εύστοχα οι Αγγλοσάξονες δημοσιογράφοι ονόμασαν «Revenge Travel», το ταξίδι της εκδίκησης, αυτό που θα αναπληρώσει τον χαμένο χρόνο και το οποίο, μαζί με τα μέτρα πρόληψης, φαίνεται να αλλάζει τη βιομηχανία. Ειδικότερα στα ταξίδια που αφορούν ανθρώπους πολύ υψηλής εισοδηματικής κατηγορίας, γνωστούς ως Ultra High Net Worth Individuals (UHNWI).

Πώς όμως να ικανοποιήσεις τους ανθρώπους που τα έχουν όλα; Η απάντηση είναι η υπερπροσωποποίηση, η οποία αποτελεί την απόλυτη τάση στα πολυτελή ταξίδια. Πρόκειται για tailor-made αποδράσεις, οι οποίες οργανώνονται μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια, συνυπολογίζοντας ακόμα και την αλλαγή διάθεσης του πελάτη, την αγωνία που κρύβουν οι μετακινήσεις στην Covid-19 εποχή, την πρόθεση να μετακινηθούν πολλά άτομα μαζί διαφορετικών ηλικιών (multigenerational travelers) και την ανάγκη για απομόνωση. 

Οι ταξιδιωτικοί σύμβουλοι

Ο Philippe Brown είναι ο ιδρυτής του ταξιδιωτικού πρακτορείου πολυτελών διακοπών Brown + Hudson, με έδρα το Λονδίνο. Ο άνθρωπος τον οποίο κάποιοι αποκαλούν «Ferran Adrià των ταξιδιών» οργανώνει μαζί με την ομάδα του τις λεγόμενες luxpeditions (ο νεολογισμός προέρχεται από τις λέξεις «lux» και «expedition», πολυτελείς περιπέτειες δηλαδή). «Για να πετύχουμε την απόλυτη υπερπροσωποποίηση, έχουμε σχεδιάσει ένα ψυχολογικό ερωτηματολόγιο, σε συνεργασία με τον Dr. Jaime Kurtz από το αμερικανικό πανεπιστήμιο James Madison, το οποίο μας επιτρέπει να εξερευνήσουμε τις ξεκάθαρες αλλά και τις ασαφείς επιθυμίες του πελάτη, τα κίνητρα τα δικά του αλλά και όσων τον συνοδεύουν. Κατόπιν η ομάδα αξιολογεί τις απαντήσεις ώστε να βρει το ιδανικό μέρος, έχοντας όμως και εφεδρικό σχέδιο. Δεν εμπορευόμαστε έτοιμα προϊόντα. Για την ακρίβεια, είμαστε ενάντια σε αυτή τη λογική. Αυτό που χρειάζεται σήμερα είναι να μετατοπιστεί το ενδιαφέρον από τον τόπο προορισμού στον άνθρωπο. Η βιομηχανία του τουρισμού πρέπει να βγει από τη γυάλα της και να μάθει από την τεχνολογία και τον τρόπο λειτουργίας της, τη θετική ψυχολογία αλλά και τη λογική σχεδιασμού παιχνιδιών εικονικής πραγματικότητας». 

Στον αστερισμό των προσωποποιημένων ταξιδιών-1
Tο πρακτορείο Brown + Hudson οργανώνει κυρίως luxpeditions. © GREG LECOEUR

Το λονδρέζικο γραφείο Untold Story, που σχεδιάζει 30 χρόνια βιωματικές περιπέτειες, έχει δημιουργήσει ένα πολύ προσωπικό ταξίδι για τους πελάτες του, το οποίο αποκαλεί «Journey to Yourself». Σε συνεργασία με εργαστήρια προηγμένης τεχνολογίας επόμενης γενιάς (NGS), λαμβάνεται δείγμα DNA για να προσδιοριστεί η εθνοτική και πολιτιστική προέλευση του ταξιδιώτη. Ο Mark Allvey, συνιδρυτής και CEO της εταιρείας, εξηγεί: «Τα DNA τεστ καταδεικνύουν την καταγωγή μας. Με τα αποτελέσματα δημιουργούμε μαζί με τους πελάτες μας ένα ταξίδι αυτοεξερεύνησης, που ξεκινάει με μια ανάλυση του γενετικού τους προφίλ και ολοκληρώνεται με ένα ταξίδι που τους συνδέει με τις προγονικές τους ρίζες. Εξασφαλίζουμε ασφαλείς και γρήγορες μετακινήσεις, ιδιωτικές ξεναγήσεις σε μουσεία πριν ή μετά τις ώρες κοινού, πολυτελή διαμονή». Για την ουσιαστική γνωριμία με την αυθεντική ζωή στους προορισμούς, στο Untold Story έχουν δημιουργήσει ένα ευρύ δίκτυο τοπικών «αφηγητών», που αποκαλούνται Story Tellers. «Οι αφηγητές είναι συναρπαστικοί άνθρωποι που μπορούν να προσφέρουν μια καταπληκτική εμπειρία: από ένα απόγευμα με έναν διάσημο κυνηγό τρούφας και τα σκυλιά του στο Πιεμόντε της Ιταλίας μέχρι κολύμβηση με φάλαινες με οδηγό υποβρύχιο ντοκιμαντερίστα στην Ντομίνικα».
Στην εποχή της υπερπληροφόρησης, των influencers και της εικόνας, ο ταξιδιωτικός σύμβουλος είναι για τους εκατομμυριούχους ό,τι και ο επενδυτικός τους σύμβουλος· ένας συνεργάτης εμπιστοσύνης που προσωποποιεί το ταξίδι τους με την ίδια επιμέλεια που θα επιδείκνυε και ένας ράφτης της Savile Row στο tailor-made κοστούμι τους. Ο Nick Davies, διευθυντής πωλήσεων στο ταξιδιωτικό πρακτορείο Cookson Adventures, που στον στόλο του έχει 12 super yachts, εξηγεί: «Κανένα ταξίδι μας δεν μοιάζει με κάποιο άλλο. Δεν υπάρχουν έτοιμα πακέτα. Μόλις γνωρίσουμε καλά τους πελάτες μας και τις ανάγκες τους, επικοινωνούμε με το δίκτυο ειδικών που έχουμε σε όλο τον πλανήτη, όπως περιβαλλοντολόγους, αρχαιολόγους, ντοκιμαντερίστες, για να “ξεκλειδώσουμε” σπάνιους προορισμούς».

Ιδιωτικές μετακινήσεις

Τα χρήματα δεν εξασφαλίζουν μόνο εξατομικευμένες εμπειρίες, αλλά και ασφάλεια σε έναν κόσμο όπου η έννοιά της ανατράπηκε παντελώς από τον ιό. H Four Seasons Hotels and Resorts ανακοίνωσε για το 2021 τέσσερις ιδιωτικές διαδρομές με το νέο της αεροσκάφος που κατασκευάστηκε κατά παραγγελία, το Four Seasons Private Jet, ένα προσαρμοσμένο Airbus 48 θέσεων. Στο ίδιο μήκος κύματος, η εταιρεία πολυτελών ξενοδοχείων και βιλών Oetker Collection συνεργάστηκε με τη Sparfell Aviation, προσφέροντας ιδιωτικές πτήσεις από οποιοδήποτε αεροδρόμιο.

Στον αστερισμό των προσωποποιημένων ταξιδιών-2
H ιδιωτικότητα αποτελεί προτεραιότητα για τη Four Seasons Hotels & Resorts. © YEHIA EL ALAILY 

Η υπερπολυτελής αλυσίδα Aman Resorts, επίσης, διαθέτει το δικό της ιδιωτικό τζετ. Ο Roland Fasel, διευθύνων σύμβουλος της Aman Resorts, εξηγεί: «Σημειώνεται αύξηση στην άφιξη των πελατών μας με το ιδιωτικό αεροσκάφος της Aman Resorts. Αυξημένο ενδιαφέρον παρουσιάζεται και για τα Aman Driving Journeys, ένα νέο μας προϊόν που επιτρέπει στους πελάτες μας να γνωρίσουν την περιοχή προορισμού τους με ένα προσωποποιημένο ταξίδι λίγων ημερών με πολυτελή αυτοκίνητα». Η παροχή είναι διαθέσιμη και στο ξενοδοχείο της εταιρείας Amanzoe, στην Πελοπόννησο. Οι πελάτες οδηγούν πολυτελή σπορ αυτοκίνητα, SUV ή το δικό τους όχημα για μια διαδρομή τριών-πέντε ημερών.

Την ίδια αίσθηση ασφάλειας παρέχουν και τα ταξίδια με yachts. «Με ένα σκάφος η κάθε μέρα είναι διαφορετική, ειδικά με ένα σκάφος γεμάτο παιχνίδια θαλάσσης: καγιάκ, ταχύπλοο, εξοπλισμό για καταδύσεις και, για λίγους τυχερούς, ένα υποβρύχιο. Εκπαιδευτές συνοδεύουν τους πελάτες μας για να εγγυηθούν την ασφάλεια των παιδιών. Είναι το τέλειο καταφύγιο, καθώς αποφεύγονται οι πτήσεις μεγάλων αποστάσεων», λέει ο Nick Davies της Cookson Adventures.

Στον αστερισμό των προσωποποιημένων ταξιδιών-3
H Aman Resorts διαθέτει το δικό της ιδιωτικό τζετ για ασφαλείς μετακινήσεις. 

Τα yachts και τα ιστιοπλοϊκά είναι μια ασφαλής και πολυτελής απόδραση. Γι’ αυτό, ακόμα και τα city hotels, όπως το διακεκριμένο The Mark στη Νέα Υόρκη, το ξενοδοχείο που φιλοξένησε το baby shower της Μέγκαν Μαρκλ, προσθέτει την υπηρεσία στις εξατομικευμένες του παροχές. «Στις 15 Μαΐου επιστρέφει το “The Mark Sailboat”, ένα πανέμορφο σκάφος Herreshoff 70 μέτρων, κατασκευής 1921, για κρουαζιέρες γύρω από το λιμάνι της Νέας Υόρκης, με τον βραβευμένο σεφ Jean-Georges στο πλήρωμά μας. Διατίθεται ακόμα και για την τέλεση γάμων», λέει ο Andrew Jeffries, επικεφαλής πωλήσεων και μάρκετινγκ στο The Mark. 

Βίλες και exclusive υπηρεσίες

Η απομόνωση την εποχή της πανδημίας είναι ζητούμενο στην αγορά της πολυτελούς αναψυχής και οι τρόποι να την εξασφαλίσεις πολλοί. «Τα ξενοδοχεία με ανεξάρτητες βίλες αποδεικνύονται πολύ δημοφιλή, καθώς προσφέρουν ανεξαρτησία. Αυτό το καλοκαίρι συναντάμε multigenerational travelers. Οι οικογένειες θέλουν να είναι και πάλι μαζί, και μια βίλα μπορεί να τους χωρέσει όλους», λέει ο Philippe Brown.

Στον αστερισμό των προσωποποιημένων ταξιδιών-4
Η απομόνωση την εποχή της πανδημίας προτάσσεται ως ζητούμενο στην αγορά της πολυτελούς αναψυχής.

Για την Ultima Collection, εταιρεία με πολυτελή ξενοδοχεία και κατοικίες στους πιο ακριβούς ευρωπαϊκούς προορισμούς, όπως η Γενεύη και η Κουρσεβέλ, η οποία το 2020 πρόσθεσε στο χαρτοφυλάκιό της μια βίλα 1.000 τ.μ. στην Κέρκυρα, δεν είναι μόνο η ιδιωτικότητα προαπαιτούμενο. Γιατί και η πολυτέλεια από μόνη της δεν είναι αρκετή. «Από τη στιγμή που οι πελάτες μας μοιράζονται τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις τους, στόχος μας είναι να προβλέψουμε τις ανάγκες τους, όπως να εξοπλίσουμε τις ντουλάπες τους με τις αγαπημένες τους μάρκες μαγιό ή εξοπλισμό για σκι», λέει ο Ricardo Gato, Group Marketing Director της εταιρείας. 

Η τεχνολογία στο προσκήνιο

Οι πολυτελείς αλυσίδες φιλοξενίας υιοθετούν τις digital τακτικές του Amazon και του Netflix, αποθηκεύοντας τις προτιμήσεις των πελατών τους για ένα υπερεξατομικευμένο σέρβις. Για παράδειγμα, μόλις πραγματοποιηθεί μια κράτηση στην αλυσίδα ξενοδοχείων Dorchester Collection, εξειδικευμένη ομάδα ανθρώπων αναλαμβάνει να ερευνήσει το ψηφιακό προφίλ του πελάτη, ώστε να γνωρίζουν ενδιαφέροντα και επιθυμίες που ξεπερνούν το ερωτηματολόγιο. Έτσι, αν ο σκοπός του ταξιδιού του είναι η εργασία, προσαρμόζουν τα προγράμματα ευεξίας τους σε μικρότερη διάρκεια, λαμβάνοντας υπόψη τον περιορισμένο χρόνο του. Η λογική του copy/paste είναι πια ξεπερασμένη. Οι ελίτ πελάτες έχουν απαιτήσεις υψηλού επιπέδου, που ξεπερνoύν κατά πολύ την ιδιωτική πισίνα και τις βραβευμένες κουζίνες. Και η βιομηχανία ανταποκρίνεται.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή