O επανασχεδιασμός του ιστορικού κτιρίου του 1928 του Μουσείου Τέχνης της Φιλαδέλφεια στην Πενσυλβάνια από τον Frank Gehry απέδωσε έπειτα από τέσσερα χρόνια εργασιών 8.360 τ.μ. – από τα οποία 1.850 τ.μ. είναι νέες γκαλερί. Μετά την ολοκλήρωσή του, το μουσείο κυκλοφόρησε μια σειρά από φωτογραφίες με τις μετασχηματισμένες περιοχές του κτιρίου, μερικές από τις οποίες ακόμη και οι πιο τακτικοί επισκέπτες του μπορεί να μην αναγνωρίσουν. Παρ’ όλα αυτά, ο σχεδιασμός του Frank Gehry σέβεται απόλυτα τον χαρακτήρα του κτιρίου, εξασφαλίζοντας τις συνθήκες που θα οδηγήσουν το μουσείο στην επόμενη μέρα.
Οι βασικοί χώροι του ανανεωμένου μουσείου είναι:
• Το West Terrace, που μετονομάστηκε σε Robbi and Bruce Toll Terrace, περιλαμβάνει ράμπες, ψηφιακή σήμανση και τρεις ξεχωριστές εισόδους από χαλκό και γυαλί.
• Το ανανεωμένο Lenfest Hall, που αποτελεί την κύρια είσοδο του μουσείου, είναι πλέον πιο ευρύχωρο και λούζεται στο φως. Διαθέτει Members Lounge, το ανακαινισμένο Balcony Cafe και γραφεία εισιτηρίων σχεδιασμένα ειδικά για τον χώρο από τον Gehry. Ανακαινίστηκαν επίσης δύο μεγάλα γύψινα διακοσμητικά, ενώ τοποθετήθηκε και ένα γλυπτό του Martin Puryear.
• Το Williams Forum είναι ένας νέος δημόσιος χώρος που θα μπορεί να φιλοξενήσει εκδηλώσεις και εγκαταστάσεις μεγάλης κλίμακας.
• Το Vaulted Walkway, ένας διάδρομος μήκους 195 μ., κατά μήκος του κεντρικού κτιρίου, δεν ήταν ανοιχτό στο κοινό για περισσότερα από 50 χρόνια και τώρα επανήλθε. Ένα πρώτο αποκατεστημένο τμήμα του είχε συνδεθεί με τη Βόρεια Είσοδο από το 2019. Κάτω από τα νέο πέτρινο δάπεδο έχουν τοποθετηθεί αγωγοί ηλεκτρικής ενέργειας, δίκτυα ψηφιακών επικοινωνιών που εξυπηρετούν ολόκληρο το κτίριο και άλλες σύγχρονες υποδομές του μουσείου.
Τι άλλο υπάρχει; Οι περιοχές που καταλάμβαναν γραφεία, το εστιατόριο και το πωλητήριο του μουσείου έχουν δώσει τη θέση τους σε δύο πανομοιότυπες αίθουσες – η μία απέναντι στην άλλη. Η Robert L. McNeil, Jr. Galleries αποτελεί μια αφήγηση για την ανάπτυξη της πρώιμης αμερικανικής τέχνης (1650-1850), με έμφαση στον ρόλο που διαδραμάτισε η Φιλαδέλφεια. Η αίθουσα Daniel W. Dietrich II προβάλλει το δημιουργικό πνεύμα της πόλης σήμερα και εγκαινιάζεται με το πρότζεκτ «New Grit: Art & Philly Now», μια έκθεση 25 σύγχρονων καλλιτεχνών.
«Ο πρωταρχικός μας στόχος ήταν να δημιουργήσουμε χώρους για την τέχνη και τους ανθρώπους», αναφέρει ο Gehry, ο οποίος έγινε 92 ετών τον περασμένο μήνα. Ο Καναδο-Αμερικανός αρχιτέκτων και η ομάδα του ήταν αποφασισμένοι να τιμήσουν την αρχική αρχιτεκτονική γλώσσα και τα υλικά του κτιρίου, γι’ αυτό έκαναν χρήση του ίδιου ασβεστόλιθου Kasota, προερχόμενου από λατομείο της Μινεσότα, που είχε χρησιμοποιηθεί και αρχικά στην κατασκευή. Πρώτοι αρχιτέκτονες του μουσείου ήταν η ομάδα των Zantzinger, Borie και Medary μαζί με τον Horace Trumbauer και τον επικεφαλής σχεδιαστή του, Julian Abele. Ο τελευταίος ήταν ο πρώτος έγχρωμος αρχιτέκτονας που αποφοίτησε από την αρχιτεκτονική σχολή του Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνια και ο οποίος πιστώθηκε πολλά από τα κλασικά χαρακτηριστικά της κτιριακής δομής του μουσείου. philamuseum.org