Τα ξενοδοχεία των millennials

Ντιζάιν, τεχνολογία, χιούμορ, casual ατμόσφαιρα... Η νέα «συνταγή» της μοντέρνας φιλοξενίας ήρθε και στην Ελλάδα.

6' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

To κοινό των millennials, των ανθρώπων δηλαδή που ενηλικιώθηκαν στις αρχές του 21ου αιώνα, εκτιμάται ότι αποτελεί διεθνώς το ένα τρίτο της πελατείας των ξενοδοχείων. Υπό αυτό το πρίσμα, είναι αναμενόμενο ότι μεγάλοι ξενοδοχειακοί όμιλοι διεθνώς φτιάχνουν brands που απευθύνονται ειδικά σε αυτό το κοινό. Μεταξύ αυτών, η Marriott δημιούργησε τα Moxy, η Hilton τα Canopy και τα Curio και η Hyatt τα Centric. Το ενδιαφέρον για τους millennials χαρακτηρίζει και αρκετά από τα ξενοδοχεία που άνοιξαν στην Ελλάδα το τελευταίο διάστημα.     

Το πρώτο συστατικό που επιστρατεύουν τα ξενοδοχεία ώστε να κερδίσουν το κοινό των millennials είναι αυτό της διακόσμησης. Η ατμόσφαιρα που τα χαρακτηρίζει είναι φιλική και ανεπίσημη, ενώ το στοιχείο του παιχνιδιού έχει συχνά πρωταγωνιστικό ρόλο. Στο Moxy στην Πάτρα, τον φιλοξενούμενο υποδέχονται συνθήματα γραμμένα με γράμματα-μαγνητάκια κολλημένα στον πάγκο της ρεσεψιόν. Αντίστοιχο κλίμα για τους «νέους στην καρδιά», όπως αντιλαμβάνεται το κοινό του το συγκεκριμένο brand της Marriott, είναι το ποδοσφαιράκι στον χώρο του λόμπι και –όταν δεν το απαγορεύει η πανδημία– ένα γιγαντιαίο φουσκωτό φλαμίνγκο μέσα στην πισίνα. Το Onoma Hotel στη Θεσσαλονίκη αφιερώνει μια ολόκληρη σάλα στο παιχνίδι. Στο συγκεκριμένο playroom μπορεί κανείς να παίξει από ηλεκτρονικά της δεκαετίας του 1980 και Playstation 5 μέχρι φλιπεράκι και πινγκ πονγκ, ενώ στην ταράτσα του εξωτερικού χώρου έχει δημιουργηθεί ένα πολύχρωμο αστικό μίνι γήπεδο μπάσκετ. 

Αναζητώντας τη μοναδικότητα

Τα ξενοδοχεία των millennials-1
Παλιά βινύλια στα πικάπ των δωματίων του DAVE Red Athens.  

Το DAVE Red Athens επιλέγει αντίστοιχα να εστιάσει στο στοιχείο του vintage, με έπιπλα και διακοσμητικά αντικείμενα από αντικερί και παλαιοπωλεία της Αθήνας. Ο ίδιος ο πάγκος της ρεσεψιόν, ένα έπιπλο δανέζικου design της δεκαετίας του 1950, θυμίζει περισσότερο δισκοπωλείο παρά ξενοδοχείο, ενώ στα πικάπ των δωματίων οι μουσικόφιλοι μπορούν να ακούσουν επιλογές από Prodigy, Boney M και Madonna έως David Bowie και Michael Jackson. Άλλο ένα χαρακτηριστικό του συγκεκριμένου ξενοδοχείου είναι ότι προβάλλει την ιδιαίτερη ιστορία του κτιρίου του, το οποίο και φιλοξένησε στο παρελθόν τα γραφεία του ΚΚΕ, μέσα από μια σύγχρονη τοιχογραφία. Το τοπικό και το ιδιαίτερο στοιχείο είναι οπωσδήποτε κάτι που ελκύει τους millennials που επιθυμούν τόσο να ζήσουν όσο και να φωτογραφίσουν ιδιαίτερες στιγμές και γωνιές. Την προτίμηση αυτή έλαβε υπόψη και το Moxy, το οποίο ανέθεσε στον Πατρινό street artist Kle να φιλοτεχνήσει τοιχογραφίες για τους κοινόχρηστους χώρους του ξενοδοχείου. Η ενσωμάτωση στοιχείων της τοπικής κουλτούρας στη διακόσμηση αλλά και στις εμπειρίες που μπορεί να βιώσει ο φιλοξενούμενος είναι κάτι που χαρακτηρίζει και τα Selina Hotels. Οι τοίχοι του Selina της Μακρινίτσας, για παράδειγμα, είναι διακοσμημένοι με έργα εμπνευσμένα από την ελληνική μυθολογία, δοσμένα σε ύφος street art. Αντίστοιχα, το Selina που άνοιξε το καλοκαίρι στην Πούντα της Πάρου απευθύνεται στο κοινό του kite-surf, του cross fit και της γιόγκα και προτείνει εμπειρίες που επικεντρώνονται γύρω από το fitness, τη μουσική και τον κινηματογράφο. Για το προσεχές διάστημα προγραμματίζονται μάλιστα μικρά μουσικά φεστιβάλ και προβολές ταινιών μικρού μήκους.   

Τα ξενοδοχεία των millennials-2
Οι τοίχοι του Selina της Μακρινίτσας είναι διακοσμημένοι με έργα εμπνευσμένα από την ελληνική μυθολογία, δοσμένα σε ύφος street art.

Burgers, εκπλήξεις και γρήγορο ίντερνετ

Η τεχνολογία αποτελεί σαφώς σημαντικό ζητούμενο για το νεότερο κοινό και δεν είναι λίγοι εκείνοι που ρωτούν για την ταχύτητα του ίντερνετ στο ξενοδοχείο πριν κάνουν την κράτησή τους. Στο Onoma, η παρουσία της τεχνολογίας είναι έντονα αισθητή από τη στιγμή του check in, το οποίο και ο πελάτης μπορεί να κάνει μόνος του στο σχετικό μηχάνημα της ρεσεψιόν. Στο δωμάτιο υπάρχει συσκευή ασύρματης φόρτισης κινητού και τάμπλετ μέσα από το οποίο μπορεί να ελέγξει όλες τις συσκευές του δωματίου και να επικοινωνήσει με την υποδοχή και το room service. 

Σε επίπεδο γεύσης, τα ξενοδοχεία που απευθύνονται σε millennials τολμούν να απενοχοποιήσουν το street food. Τα burgers αποτελούν κεντρική πρόταση στα μενού των περισσότερων από αυτά, χωρίς να λείπουν βέβαια ειδικές γαστρονομικές βραδιές, όπως αυτές με σούσι στο roof garden του Onoma Hotel ή τα events του Moxy, όπου οι θαμώνες του μπαρ συμμετέχουν στη δημιουργία νέων συνδυασμών ποτών. 

Τα ξενοδοχεία των millennials-3
Η παιχνιδιάρικη διάθεση χαρακτηρίζει την πισίνα του Moxy στην Πάτρα.

Άσος στο μανίκι των ξενοδοχείων είναι οι μικρές και μεγάλες εκπλήξεις που επιφυλάσσουν. Το λόμπι του Onoma περιλαμβάνει ένα photobooth, στο οποίο οι φιλοξενούμενοι μπορούν να ποζάρουν και να τυπώσουν αυτόματα μια τετράδα από φωτογραφίες τους. Το DAVE Red Athens υποδέχεται τους επισκέπτες με κρύα μπίρα και ποπ κορν και τους αποχαιρετά με ρετρό αυτοκόλλητα, που μπορούν να κολλήσουν στις βαλίτσες τους ως αναμνηστικό της διαμονής τους. Το ξενοδοχείο τολμά μάλιστα να πάει και ένα βήμα παραπέρα, διαθέτοντας ένα «Love Box» εξοπλισμένο με παιχνίδια που απευθύνονται μόνο σε ενήλικες, το οποίο ο φιλοξενούμενος μπορεί να αγοράσει από τη ρεσεψιόν. To Onoma δίνει στους πελάτες του την επιλογή να ζήσουν μια εξατομικευμένη εμπειρία μέσα στον χώρο του δωματίου τους και επιστρατεύει τον σχετικό εξοπλισμό για να τη δημιουργήσει. Οι λάτρεις της φωτογραφίας μπορούν, για παράδειγμα, να επιλέξουν να φωτιστεί το δωμάτιό τους σαν σκοτεινός θάλαμος και να βρουν μέσα σε αυτό έναν χάρτη με φωτογενή σημεία της Θεσσαλονίκης, ένα βιβλίο με τεχνικές φωτογραφίας και μια συσκευή από την οποία μπορούν να εκτυπώσουν φωτογραφίες Polaroid απευθείας από το κινητό τους.    

Τα ξενοδοχεία των millennials-4
Το πολύχρωμο αστικό μίνι γήπεδο μπάσκετ σε ταράτσα του Onoma Hotel έχει «κερκίδα» φανατικών στο Instagram.  

Δωμάτια με αντίστοιχες εμπειρίες διαμορφώνονται για λάτρεις του μπάσκετ, της μουσικής, του κρασιού, της ευεξίας καθώς και για ζευγάρια. Το στοιχείο της διασκέδασης βρίσκει άλλο ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα στην περίπτωση του DAVE Red Athens, στο οποίο θα εγκαινιαστεί το προσεχές διάστημα ένα underground club υπό την επιμέλεια γνωστής ομάδας της αθηναϊκής νυχτερινής ζωής.  

Η εργασία αλλιώς

Τα ξενοδοχεία των millennials-5
Το Selina της Πλατείας Θεάτρου παρέχει co-working spaces, απευθυνόμενο τόσο σε digital nomads όσο και σε Αθηναίους.

Οι millennials, εκτός από τη διασκέδαση, ενδιαφέρονται και για εναλλακτικούς αλλά λειτουργικούς χώρους, από τους οποίους μπορούν να εργαστούν. Το Selina της Πλατείας Θεάτρου στην Αθήνα παρέχει co-working spaces, απευθυνόμενο τόσο στους digital nomads, που αποτελούν βασικό κοινό της αλυσίδας διεθνώς, όσο και σε Αθηναίους που επιθυμούν ένα διαφορετικό περιβάλλον εργασίας. Τηρουμένων των υγειονομικών πρωτοκόλλων, υπάρχει η δυνατότητα για εργασία σε έναν κοινόχρηστο χώρο με γραφεία και μια μεγάλη τραπεζαρία αλλά και σε ξεχωριστά δωμάτια, ενώ δεν σπανίζουν οι πελάτες που επιλέγουν να τηλε-εργαστούν από τον χώρο του μπαρ. Το Onoma τολμά να βάλει στον χώρο των επαγγελματικών συναντήσεων τρεις κούνιες και μια δεξαμενή με πλαστικά μπαλάκια, στην οποία μπορούν να βυθιστούν οι φιλοξενούμενοι. Συνδυάζοντας τα απρόσμενα αυτά στοιχεία με τα παραδοσιακά έπιπλα μιας αίθουσας συσκέψεων, δημιουργεί ένα περιβάλλον που διεγείρει τη δημιουργικότητα και τον διαφορετικό τρόπο σκέψης.

Σε μια εποχή που τα ξενοδοχεία όλων των τύπων επιταχύνουν τον ρυθμό εξέλιξής τους ώστε να παραμένουν επίκαιρα στα μάτια των πελατών τους, εκείνα που απευθύνονται σε millennials έχουν, ενδεχομένως, ακόμα πιο γρήγορα αντανακλαστικά. Οι απαιτήσεις και οι προτιμήσεις της πελατείας τους δείχνουν, ενδεχομένως, τον δρόμο για την ανάπτυξη των υποδομών και των υπηρεσιών που θα χαρακτηρίζουν τη φιλοξενία μερικές δεκαετίες μετά. 

Και η τέχνη στο παιχνίδι

Τα ξενοδοχεία των millennials-6

Με έναν ιδιαίτερο τρόπο συνδέεται με το κοινό των millennials το Τhe Bold Type Hotel στην Πάτρα. Το ξενοδοχείο, το οποίο στεγάζεται σε ένα μεγαλοπρεπές νεοκλασικό κτίριο της πόλης, προσκαλεί καλλιτέχνες της νέας γενιάς να εμπνευστούν, να φιλοτεχνήσουν και να εκθέσουν τα έργα τους στους χώρους του. Η διαδικασία αυτή ανοίγει έναν διάλογο ανάμεσα στο έργο του κάθε καλλιτέχνη και στον χώρο, ο οποίος και αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα της μεγαλοαστικής αρχιτεκτονικής κληρονομιάς της πόλης. Η πρώτη ατομική έκθεση της φετινής σεζόν ήταν αυτή του διεπιστημονικού καλλιτέχνη Γιάννη Βογδάνη και είχε τίτλο Binary Ceramics, ενώ μια σειρά από αντίστοιχες εκθέσεις προγραμματίζονται για το φθινόπωρο. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή