ΤΑΞΙΔΙΑ

Μια εικόνα, χίλια likes

mia-eikona-chilia-likes-2043824

Τo Instagram εξελίσσεται στο πλέον χρήσιμο επικοινωνιακό εργαλείο των τουριστικών επιχειρήσεων.

Μία εικόνα αξίζει χίλιες λέξεις, λέγαμε παλιά. Την εποχή των κοινωνικών δικτύων, όμως, το παραπάνω γνωμικό άλλαξε κατάτι και πλέον μία εικόνα μετριέται σε χίλια και πλέον likes. Ή, έστω, αυτό είναι το ζητούμενο. Γιατί καθώς το ταξίδι είναι κάτι που μοιράζεσαι με τους άλλους, και πλέον με τα social media είτε αντλείς έμπνευση από φίλους και ακολούθους είτε επικοινωνείς τις δικές σου ταξιδιωτικές εμπειρίες μαζί τους, όλες οι μεγάλες φίρμες -αεροπορικές εταιρείες, ξενοδοχειακές αλυσίδες, τουριστικοί οργανισμοί και όλοι όσοι εμπλέκονται στον τουρισμό- έχουν επιδοθεί σε μια ατέρμονη αναζήτηση θετικών σχολίων και… σηκωμένων αντίχειρων.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της ειδησεογραφικής ιστοσελίδας skift.com, που εξειδικεύεται σε θέματα τουρισμού, το Instagram αποτελεί εκείνη την πλατφόρμα που συνδέεται περισσότερο από κάθε άλλη (Twitter και Facebook) με το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα. Τραβάς μια φωτογραφία, την επεξεργάζεσαι λίγο ή καθόλου, ενημερώνεις για την τοποθεσία λήψης, προσθέτεις ένα σχόλιο με τις σχετικές επισημάνσεις (hashtags και mentions) και… έχεις έτοιμη μια μίνι διαφήμιση, η οποία, ανάλογα με τον χρήστη και τους ακολούθους του, μπορεί μέσα σε μία μονάχα στιγμή να έχει απήχηση σε πολύ μεγάλο κοινό, και μάλιστα χωρίς κόστος.

Οι χρήστες του Instagram ξεπέρασαν γρήγορα το ένα εκατομμύριο, ενώ εταιρείες όπως η Red Bull, η Southwest Airlines και πολλές, πολλές ακόμη άρχισαν πολύ σύντομα να το χρησιμοποιούν ως άλλο ένα κοινωνικό κανάλι μέσα από το οποίο μπορούν να έρθουν σε επαφή με το κοινό τους. Δεν έχει περάσει πολύς καιρός, άλλωστε, από τότε που ξενοδοχείο στην Αυστραλία χάριζε δωρεάν διανυκτερεύσεις στους πελάτες του που θα συγκέντρωναν πάνω από κάποιο συγκεκριμένο αριθμό «like» σε φωτογραφία του ξενοδοχείου με τη σχετική επισήμανση. Ή που εταιρείες, τουριστικές και άλλες, πληρώνουν τους πλέον επιδραστικούς χρήστες της πλατφόρμας (με κάμποσες χιλιάδες ακολούθους ο καθένας δηλαδή) στις εκάστοτε αγορές που τους ενδιαφέρουν, προκειμένου να επιδίδονται σε καθημερινές φωτογραφικές αναρτήσεις με εταιρικό περιεχόμενο και το απαραίτητο hashtag.

Στα καθ’ ημάς, το «Visit Greece», που εκπροσωπεί τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού στο Instagram, έχει -τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές- 7.316 ακολούθους, έχοντας ανεβάσει περί τις 462 φωτογραφίες με ελληνικά τοπία από πέρυσι τον Ιούνιο που έγινε η πρώτη ανάρτηση. Δεδομένου ότι στο ελληνικό Instagram υπάρχουν χρήστες με τους διπλάσιους και πλέον followers, είναι πολύς ο δρόμος που πρέπει να διανύσει ακόμη…