Αθήνα Θεσσαλονίκη με… υπομονή

Αθήνα Θεσσαλονίκη με… υπομονή

1' 34" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Ποιο είναι 3; Εδώ γράφει άλλο». Η αρίθμηση των βαγονιών είναι από τις πιο συνηθισμένες απορίες με τις οποίες ξεκινά το ταξίδι Αθήνα – Θεσσαλονίκη με τρένο. Το τελευταίο διάστημα κάνω την απογευματινή διαδρομή κάτι παραπάνω από 2 φορές τον μήνα και ως «βετεράνος» γνωρίζω ότι ο σωστός αριθμός είναι σε μια μικρή πλακέτα δίπλα στην πόρτα. Η διαδρομή διαρκεί 5 ώρες και 23 λεπτά, σύμφωνα με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά οι μυημένοι κοιταζόμαστε συνωμοτικά κάθε φορά που κάποιος ρωτά τους ελεγκτές αν θα φτάσουμε στην ώρα μας, καθώς η περίπου 30λεπτη καθυστέρηση είναι μέρος του προγράμματος, όπως έγινε και στο τελευταίο μου ταξίδι επιστρέφοντας από Θεσσαλονίκη. Αλλαγή μηχανής στον Δομοκό και αναμονή στις διασταυρώσεις για να δώσουμε προτεραιότητα. Το καθεαυτό ταξίδι έχει τις καλές και τις κακές του στιγμές. Το τρένο σου προσφέρει υπέροχες εικόνες όταν ταξιδεύεις ημέρα και μια βόλτα στους διαδρόμους σε ξεκουράζει από την πολύωρη διαδρομή. Είναι ορατά όμως τα σημάδια της εγκατάλειψης στο εσωτερικό των συρμών. Καθίσματα ταλαιπωρημένα και λερωμένα, αυτόματες πόρτες που δεν λειτουργούν κανονικά, χώροι υγιεινής αποκαρδιωτικοί. Θυμάμαι στις αρχές του 2000, σε ένα ταξίδι με τρένο, το λεγόμενο Interail, στην Ιταλία και τη Σλοβενία, οι ελληνικοί συρμοί ήταν αισθητικά σε πολύ καλό επίπεδο συγκρινόμενοι με τους ιταλικούς, αν και οι τελευταίοι υπερτερούσαν σε ταχύτητα. Είναι κρίμα που τα ίδια τα τρένα -τουλάχιστον οι συρμοί με τους οποίους έτυχε να ταξιδέψω- δεν ακολουθούν την εξέλιξη των υπηρεσιών που προσφέρονται στον επιβάτη, όπως το ηλεκτρονικό εισιτήριο με εκπτώσεις και προσφορές και το ταξί που μπορείς να κλείσεις μέσα από το Διαδίκτυο. Εσχάτως μάλιστα έμαθα ότι στις πρωινές διαδρομές κυκλοφορεί και ένας συρμός με βαγόνι-παιδότοπο. Μερίδιο ευθύνης έχουμε φυσικά και εμείς ως επιβάτες που τείνουμε να λησμονούμε ότι το τρένο είναι και αυτό κομμάτι του δημόσιου χώρου και ο σεβασμός του είναι δείγμα πολιτισμού. Ανάλογο δείγμα είναι και οι κεντρικοί σταθμοί Αθήνας και Θεσσαλονίκης που είναι μια άλλη ιστορία από μόνοι τους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή