ΤΑΞΙΔΙΑ

Μαρία Καββαδία, Marketing & PR Manager στο Cosmorama

Μαρία Καββαδία, Marketing & PR Manager στο Cosmorama

Από το 2002 που ιδρύθηκε, το ταξιδιωτικό γραφείο Cosmorama δραστηριοποιείται με επιτυχία τόσο στον εξερχόμενο και εισερχόμενο τουρισμό όσο και στον εγχώριο. Ειδικότητά του, οι δύσκολοι και δυσπρόσιτοι προορισμοί, όπως η Ανταρκτική, καθώς και τα «Cultural Tours» – ταξίδια που εστιάζουν στον πολιτισμικό πλούτο ενός προορισμού, για τα οποία πρόσφατα βραβεύτηκε από τον ASTA (American Society of Travel Agents). Η Marketing & PR Manager του Cosmorama Μαρία Καββαδία, λάτρις των ταξιδιών και η ίδια, μιλάει για το ρόλο ενός ταξιδιωτικού γραφείου στη διαδικτυακή εποχή και το προφίλ του Ελληνα ταξιδιώτη.

Τι σημαίνει για εσάς «ταξίδι» και «ταξιδεύω»;

Ταξιδεύω σημαίνει ζω, υπάρχω, συμμετέχω. Εχω συμπληρώσει 30 χρόνια ταξιδιωτικής πορείας και πιστεύω ότι δεν θα μπορούσα να κάνω τίποτα διαφορετικό στη ζωή μου – γεννήθηκα με το μικρόβιο του ταξιδιού. Οταν το 2002 γεννήθηκε το Cosmorama, ολοκληρώθηκε μέσα μου ένα πάγιο αίτημα: να δημιουργώ και να υλοποιώ ταξιδιωτικές εμπειρίες που όχι μόνο απολαμβάνω η ίδια, αλλά έχω τη χαρά να προσφέρω και στους άλλους.

Σε πόσα μέρη του κόσμου έχετε ταξιδέψει; Ποιοι είναι αγαπημένοι προορισμοί και γιατί;

Εχω ταξιδέψει σχεδόν παντού. Υπάρχουν χώρες που έχω επισκεφτεί επανειλημμένως. Κάθε ταξίδι όμως είναι ξεχωριστό, μια νέα εμπειρία, που εξαρτάται από τη διάθεση και τις εμπειρίες που κουβαλάω κάθε φορά. Δεν είναι λίγες οι φορές που γνωστά μέρη με έχουν εκπλήξει στην τρίτη ή όγδοη φορά που τα έχω επισκεφτεί. Τώρα για τους αγαπημένους προορισμούς, τι να πω; Mου ταιριάζει η Αφρική. Η μαύρη, άγρια, ανεπιτήδευτη και δυσνόητη Αφρική. Ισως γιατί με κάνει να εκτιμώ πράγματα που δεν είναι διόλου δεδομένα. Γυρίζω άλλος άνθρωπος, γεμάτος ευγνωμοσύνη για τα πιο απλά, για την καθημερινότητα. 

Ποιος είναι ο ρόλος ενός ταξιδιωτικού γραφείου στα χρόνια του ίντερνετ;

Εχει γίνει πλέον πολύ πιο σημαντικός. Το διαδίκτυο αύξησε την πληροφορία, έκανε προσβάσιμη τη γνώση, τους προορισμούς, επέτεινε την όρεξη του κόσμου να βγει από το καβούκι του.

Το Cosmorama αντιμετώπισε εξαρχής το ίντερνετ σαν ευκαιρία. Απευθυνόμαστε όχι μόνο στη γνωστή «ταξιδιωτική πελατεία» μας, αλλά και στους πιο ενημερωμένους και απαιτητικούς χρήστες τους διαδικτύου. Εκ του αποτελέσματος, το ίντερνετ μας έφερε νέους πελάτες.

Οι τρεις ηλεκτρονικές πλατφόρμες πώλησης ταξιδιών που διαθέτουμε απευθύνονται στην παγκόσμια αγορά. Το www.cosmorama-travel.gr πουλάει online ταξίδια στην ελληνόφωνη αγορά (Ελλάδα και Κύπρο). Μια ευρεία γκάμα με πολιτιστικά ταξίδια έως την άκρη της Γης, κορυφαίους ευρωπαϊκούς προορισμούς αλλά και γαστρονομικά ταξίδια στην Ελλάδα, καθώς και αποδράσεις ειδικού ενδιαφέροντος, όπως birdwatching σε σημαντικούς υδροβιότοπους με έμπειρους συνοδούς.

maria-kavvadia-marketing-amp-038-pr-manager-sto-cosmorama0
«Εχω ταξιδέψει σχεδόν παντού. Μου ταιριάζει η Αφρική, γιατί με κάνει να εκτιμώ πράγματα που δεν είναι διόλου δεδομένα».

Το www.vfovacation.com απευθύνεται στην παγκόσμια αγορά, με αγγλόφωνα προγράμματα σε όλο τον κόσμο, σε εξαιρετικά προσιτές τιμές, και ανταγωνίζεται πλέον μεγάλα και καταξιωμένα ταξιδιωτικά γραφεία σε Ευρώπη και Αμερική! Το  www.ivisitgreece.com προσφέρει εξαιρετικά προγράμματα στην Ελλάδα και προσελκύει πελάτες από κάθε γωνιά του πλανήτη. Πώς θα είχαμε φτάσει έως εδώ χωρίς το ίντερνετ;

Τι είναι τα  «Cultural Tours» για τα οποία διακρίθηκε το Cosmorama;

Ταξίδια υπάρχουν πολλά και ταξιδιωτικά γραφεία ακόμη περισσότερα. Η ειδοποιός διαφορά είναι η ανάγκη την οποία καλύπτουν. Εστω ότι βλέπουμε μια εικόνα. Πολλοί μπορούν να την απαθανατίσουν με το χρωστήρα τους. Ο πραγματικός καλλιτέχνης όμως θα προσδώσει στο έργο τη διάσταση που θα το κάνει ξεχωριστό.

Ετσι κι εμείς προσεγγίζουμε τα ταξίδια μας με καλλιτεχνική διάθεση. Βάζουμε ψυχή και εμπειρία, ώστε ο ταξιδιώτης να νιώσει τη μέγιστη απόλαυση. Γι’ αυτό και είμαστε περήφανοι που τα ταξίδια μας αντιγράφονται. Χαιρόμαστε όταν κάποιος καινούργιος ταξιδιωτικός συνδυασμός τραβάει το ενδιαφέρον όχι μόνο των πελατών, αλλά και των συναδέλφων ταξιδιωτικών πρακτόρων. Και χαιρόμαστε ακόμη περισσότερο όταν οι ταξιδιώτες αναγνωρίζουν τη διαφορά ως προς την εκτέλεση και την ποιότητα της ταξιδιωτικής τους εμπειρίας.

Πώς έχει επηρεάσει η οικονομική κρίση τον τρόπο με τον οποίο ταξιδεύουν οι Ελληνες;

Οι Ελληνες έγιναν πιο επιλεκτικοί. Αναζητούν οικονομικά προγράμματα, σύντομα σε διάρκεια, και μερικοί ταξιδεύουν λιγότερο από πριν. Για τα γραφεία που βασίζονται στον μαζικό τουρισμό, αυτό ίσως να είναι πρόβλημα. Το Cosmοrama όμως ποτέ δεν βασίστηκε στη μαζικότητα. Επιδιώκουμε πάντα τη σχέση ποιότητας και τιμής και κυρίως την τιμιότητα στην παροχή υπηρεσίας. Καταφέραμε να κάνουμε προσιτούς πολλούς προορισμούς στην Ευρώπη, όπως τη Ρωσία, τη Σκανδιναβία, την Πολωνία και τις χώρες της Βαλτικής, ενώ προσφέρουμε την Ινδία, την Κίνα, την Ιαπωνία και τις Ηνωμένες Πολιτείες σε μοναδικές τιμές. Αυτό το Πάσχα, ένα 8ημερο πολιτιστικό ταξίδι στην Ινδία σε ξενοδοχεία 5 αστέρων, με πρωινό και βραδινό φαγητό, ξεναγήσεις από έμπειρους τοπικούς ξεναγούς, προσφέρεται στα 1.000 ευρώ, μαζί με αεροπορικά εισιτήρια και φόρους! 

Τι σημαίνει στην πράξη «οργανωμένο ταξίδι» και ποια είναι τα οφέλη του;

Το οργανωμένο ταξίδι είναι ο πιο άνετος και απολαυστικός τρόπος για να ταξιδέψει κανείς. Ο έμπειρος ταξιδιωτικός πράκτορας προσφέρει τεχνογνωσία, καλύτερη τιμή και, φυσικά, εξασφαλίζει μεγαλύτερη απόλαυση. Ολα είναι σωστά σχεδιασμένα, ενώ ο ταξιδιώτης έχει πάντα ένα διακριτικό και άγρυπνο μάτι να τον στηρίζει για ό,τι προκύψει. Πολλοί πιστεύουν πως, αν σχεδιάσουν μόνοι τους ένα ταξίδι, θα κάνουν οικονομία. Τελικά, η μόνη οικονομία θα είναι στην απόλαυση.  

Ποιο είναι το προφίλ του μέσου Ελληνα ταξιδιώτη;

Οι Ελληνες είναι σπουδαίοι ταξιδιώτες. Αναζητούν την περιπέτεια, την εξερεύνηση αλλά και την καλοπέραση. Οι νέοι, μεταξύ 30 και 45, προτιμούν συνήθως τα tailor made ταξίδια. Ζευγάρια, παρέες, αλλά και οικογένειες απευθύνονται στο Cosmorama για να σχεδιάσουμε μαζί τις διακοπές τους, που συνδυάζουν ξεκούραση, πολιτιστικές και αθλητικές δραστηριότητες. Τα οργανωμένα ταξίδια προσελκύουν ένα ευρύ ηλικιακό φάσμα. Σε ένα χριστουγεννιάτικο ταξίδι π.χ. στο Λονδίνο συναντάμε νέα ζευγάρια, οικογένειες αλλά και ανθρώπους μέσης ηλικίας. Σε ένα πολυήμερο ταξίδι στην Ασία ή στη Λατινική Αμερική, που προϋποθέτει ευχέρεια χρόνου και χρήματος, το κοινό διαφέρει.

Mία από τις βασικές σας αξίες είναι ο βιώσιμος τουρισμός.
Τι κάνετε για να το πετύχετε;

Το Cosmorama χρησιμοποιεί πάντα υπηρεσίες, ξενοδοχεία, εστιατόρια και μεταφορικά μέσα που πιστοποιημένα συμβάλλουν στην ιδέα της «βιωσιμότητας». Επίσης, υποστηρίζει πρωτοβουλίες που έχουν σκοπό να διατηρήσουν την πολιτιστική κληρονομιά και τη διαφορετικότητα κάθε τόπου. Το να είμαστε διακριτικοί και να αφήνουμε το ελάχιστο δυνατό αποτύπωμα δεν είναι απλώς ζητούμενο για  εμάς, αλλά προϋπόθεση.