Τζούλια Κουράφα: Υπεύθυνη Επικοινωνίας του Somewhere We Know

Τζούλια Κουράφα: Υπεύθυνη Επικοινωνίας του Somewhere We Know

4' 19" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το Somewhere we know (Κάπου που εμείς γνωρίζουμε) είναι ένα οικογενειακό γραφείο πολιτισμικού και περιηγητικού τουρισμού που απευθύνεται σε Ελληνες και ξένους ταξιδιώτες που θεωρούν το ταξίδι μια εμπειρία και όχι απλώς διακοπές. Στα γραφεία του στο κέντρο της Αθήνας, όλοι τρέχουν πυρετωδώς σχεδιάζοντας το επόμενο ταξίδι. Η Τζούλια Κουράφα, ως υπεύθυνη επικοινωνίας, αναλαμβάνει να μοιραστεί μαζί μου τις σκέψεις τους για το μέλλον του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

Πώς προέκυψε το Somewhere we know και τι προσφέρει;

Δημιουργήσαμε το γραφείο πριν από δύο χρόνια, έχοντας συνειδητοποιήσει ότι, αν και η Ελλάδα έχει υπέροχα πράγματα να δείξει, τελικά μένει δέσμια του διπτύχου «ήλιος-θάλασσα» και ο ξένος ταξιδιώτης περιορίζεται σε πέντε-δέκα αξιοθέατα, χωρίς ποτέ να του δίνεται η δυνατότητα να εμβαθύνει. Θέλαμε να καλύψουμε το κενό αυτό στις παρεχόμενες τουριστικές υπηρεσίες, προσφέροντας τη δυνατότητα στον επισκέπτη να κατανοήσει σε βάθος την ιστορική περίοδο με την οποία ασχολείται η περιήγηση, να ζήσει από κοντά έναν τόπο, να μάθει τα έθιμα και τον τρόπο ζωής της τοπικής κοινωνίας. Προς αυτή την κατεύθυνση, επιλέγουμε να συνεργαζόμαστε με ανθρώπους που έχουν γνώση του αντικειμένου της εκάστοτε περιήγησης και προτιμούμε τα μικρά γκρουπ, διότι μας επιτρέπουν να αναπτύσσουμε προσωπική επαφή με τους ταξιδιώτες.

Είχατε από πριν κάποια σχέση με τον τουρισμό;

Κανείς στην οικογένεια δεν είχε επαγγελματική σχέση με τον τουρισμό, αλλά ανέκαθεν αγαπούσαμε τα ταξίδια, τον πολιτισμό και τη γνώση. Από μικρή θυμάμαι τους γονείς μας να μας βάζουν σε ένα αμάξι, να φορτώνουν τη σχάρα με έναν μπόγο πράγματα και να ξεκινάμε για να ανακαλύψουμε νέους τόπους και πολιτισμούς. Πάντα με οργάνωση και πλάνο και πάντα με έναν οδηγό στο χέρι. Και εννοείται ότι δεν φεύγαμε από κάποιον τόπο αν δεν είχαμε πρώτα επισκεφτεί όλα τα μουσεία. Την αγάπη αυτή για τη γνώση, που μας μετέδωσαν οι γονείς μας, προσπαθούμε τώρα να περάσουμε και εμείς στα ταξίδια που οργανώνουμε.

Τζούλια Κουράφα: Υπεύθυνη Επικοινωνίας του Somewhere We Know-1

Πώς επιλέγετε τους προορισμούς;

Σίγουρα η αγάπη μας για την ιστορία και τον πολιτισμό επηρεάζει τις επιλογές, τόσο των προορισμών όσο και των θεματικών των ταξιδιών, ωστόσο προσπαθούμε να αποφεύγουμε την πεπατημένη. Προκειμένου να καταλήξουμε σε μια εκδρομή, τη δοκιμάζουμε πρώτοι εμείς, βεβαιωνόμαστε πως η ξενάγηση είναι όπως θα τη θέλαμε και περνάμε από κάθε σημείο της διαδρομής, επιλέγοντας προσεκτικά τα καταλύματα και τα εστιατόρια.

Ποιο είναι το προφίλ των πελατών σας;

Καλώς ή κακώς, οι πελάτες μας δεν είναι οι συνηθισμένοι τουρίστες/καταναλωτές. Είναι οι ταξιδιώτες/περιηγητές που θα θελήσουν να εμβαθύνουν, να κατανοήσουν και να εξοικειωθούν με τον πολιτισμό, την κουλτούρα και την ιστορία της Ελλάδας. Είναι άνθρωποι για τους οποίους τα ταξίδια είναι ευκαιρία να μάθουν κάτι καινούργιο, να ανακαλύψουν νέους τόπους και τρόπους ζωής. Οι περισσότεροι πελάτες μας είναι ηλικίας άνω των 45 ετών. Πρόκειται για ανθρώπους που έχουν ταξιδέψει πολύ, ξέρουν τι θέλουν, αγαπούν τη γνώση και μπορούν να εκτιμήσουν την ιδιαίτερη εμπειρία που τους προσφέρουμε.

Πού νομίζετε ότι οφείλεται η στροφή του κόσμου προς τα βιωματικά, ταξιδιωτικά tours;

Οι ξένοι, ιδίως, αναζητούν πλέον κάτι διαφορετικό. Πόσω μάλλον αν έχουν ξανάρθει στην Ελλάδα, οπότε δεν επιθυμούν την επανάληψη. Αυτό που μοιάζει να τους ελκύει είναι η επαφή με τους ντόπιους, να ζήσουν όπως οι ντόπιοι, να δοκιμάσουν τις γεύσεις ενός τόπου, να μάθουν την ιστορία τους. To μότο του γραφείου μας -«Δες την Ελλάδα διαφορετικά»- είναι μια προτροπή προς τον ξένο. Ενδεχομένως όμως να πρέπει οι ίδιοι να δούμε την Ελλάδα διαφορετικά και να προσεγγίσουμε το τουριστικό μας προϊόν με άλλους τρόπους. Η στροφή αυτή προς τον εναλλακτικό τουρισμό ίσως να είναι μια ευκαιρία για τη χώρα μας ώστε να σταματήσει να θεωρεί δεδομένη την τουριστική της αξία, να μην επαναπαύεται στο ότι ο ξένος θα αρκεστεί στο «θάλασσα, ήλιος και ρετσίνα». Δεν είμαστε μόνο αυτά και, στερώντας τους ξένους από τον πλούτο της ιστορίας και της κουλτούρας μας, αδικούμε τη χώρα μας.

Εχετε επιδιώξει ένα άνοιγμα στην ξένη αγορά;

Η αλήθεια είναι ότι δεν είναι εύκολο να πουλήσεις ένα τόσο εξειδικευμένο προϊόν σαν το δικό μας. Οι περισσότεροι tour operators του εξωτερικού προτιμούν τις πιο κλασικές ξεναγήσεις ή συνεργάζονται ήδη με κάποια ελληνικά ταξιδιωτικά γραφεία. Οι βασικοί μας συνεργάτες είναι από την Ελλάδα και σε αυτούς περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων πολιτιστικοί σύλλογοι, μουσεία, αθηναϊκά ξενοδοχεία, καθώς και φορείς που δραστηριοποιούνται στο χώρο της εκπαίδευσης και του πολιτισμού.

Από τις εκδρομές που έχετε κάνει, ποια είχε τη μεγαλύτερη απήχηση;

Ενα ταξίδι που έχουμε πραγματοποιήσει ήδη τρεις φορές είναι η «Πολιτιστική διαδρομή στα αρχαία θέατρα της Ηπείρου». Γίνεται σε συνεργασία με την περιφέρεια της Ηπείρου και το «Διάζωμα», μια κίνηση πολιτών που στόχο έχει την ανάδειξη και την προστασία των αρχαίων θεάτρων της Ελλάδας, σε μια προσπάθεια να αναδείξουμε την περιοχή της Ηπείρου μέσω του πολιτιστικού της πλούτου. Για παράδειγμα, επισκεπτόμαστε το θέατρο της Κασσώπης στο νομό Πρεβέζης, άγνωστο στους πολλούς.

Ποιο είναι, λοιπόν, το επόμενο ταξίδι που έχετε προγραμματίσει;

Στις 17-21 Ιουνίου οργανώνουμε ένα ταξίδι που λέγεται «Στα βήματα του Πάτρικ Λι Φέρμορ», αποκλειστικά για Ελληνες. Μια ιστορική περιήγηση στην Κρήτη και στο χρονικό της απαγωγής του Γερμανού στρατηγού Χάινριχ Κράιπε, κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, με πρωταγωνιστές τον Βρετανό ταξιδιωτικό συγγραφέα Πάτρικ Λι Φέρμορ και τον συναγωνιστή του Γ. Στάνλεϊ Μος. Η εκδρομή αυτή γίνεται με αφορμή την κυκλοφορία δύο βιβλίων (εκδ. Μεταίχμιο), γραμμένων από τον Φέρμορ και τον Μος. Αιτήσεις συμμετοχής έως τις 28 Μαΐου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή