Σταύρος Κοντακτσής, Ειδικός σε θέματα ψηφιακού μάρκετινγκ

Σταύρος Κοντακτσής, Ειδικός σε θέματα ψηφιακού μάρκετινγκ

3' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την εποχή που οι περισσότεροι ταξιδιώτες διαμορφώνουν τις διακοπές τους σερφάροντας στο διαδίκτυο από τo κινητό, ο Σταύρος Κοντακτσής, απόφοιτος του ΕΜΠ με εμπειρία δεκαπέντε χρόνων στο Digital Marketing, μας μιλάει για τον ψηφιακό τουρισμό, τονίζοντας ότι «δεν αρκεί ένα ωραίο site με κολακευτικές φωτογραφίες» και ότι «το κλειδί για την ανάδειξη ενός προορισμού βρίσκεται στις συνέργειες». Είναι συνιδρυτής της εταιρείας ψηφιακής επικοινωνίας Giraffes in the Kitchen, που δραστηριοποιείται διεθνώς και έχει συντονίσει καμπάνιες για μεγάλες εταιρείες που ξεχωρίζουν στο χώρο της βιομηχανίας του τουρισμού και σε άλλους κλάδους.

Τι είναι ο ψηφιακός τουρισμός;

Είναι η νέα πραγματικότητα που θέλει την εμπειρία ενός τόπου να διαμορφώνεται πριν από το ταξίδι, με κυριότερο όχημα την οnline επικοινωνία και με κατάληξη το online booking. Η διαδικτυακή κράτηση προϋποθέτει ότι ο ταξιδιώτης έχει αφιερώσει χρόνο στη συλλογή πληροφοριών για προορισμούς, είτε επειδή αναζητά άμεσα μέρος για διακοπές είτε διαβάζοντας ως εν δυνάμει ταξιδιώτης. Πριν αποφασίσει, έχει μπει στη διαδικασία σύγκρισης τιμών και υπηρεσιών που προσφέρουν τα ξενοδοχεία και έχει ενημερωθεί για τις δραστηριότητες και τις εμπειρίες που θα διαμορφώσουν τις διακοπές του. Η τελική επιλογή μπορεί να επηρεαστεί από πολλές και διαφορετικές οnline πηγές: από κορυφαία διεθνή sites με τις λίστες για τους 10, 15, 20… προορισμούς που πρέπει να επισκεφτείς μέχρι από φωτογραφίες διακοπών στο Facebook. Οσο νωρίτερα συνειδητοποιήσουν οι επαγγελματίες του τουρισμού ότι ο ταξιδιώτης αναζητά όλο το χρόνο και όχι μόνο την περίοδο των διακοπών τόσο νωρίτερα θα δουν θετικά αποτελέσματα.

Τι λάθος κάνουν οι Ελληνες ξενοδόχοι στην ψηφιακή μετάβαση;

Δυσκολεύονται να αντιληφθούν ότι η παρουσία τους στο διαδίκτυο οφείλει να αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα και να είναι προσωποποιημένη, δηλαδή αποτέλεσμα μιας από κοινού διαμόρφωσης με τους επισκέπτες τους. Συχνά θεωρούν πως, αν φτιάξουν ένα ωραίο site με ελκυστικές φωτογραφίες, αρκεί. Ακόμα χειρότερα, κάποιοι πιστεύουν πως, αν γράψουν μόνοι τους δυο-τρεις ύμνους στο Tripadvisor ή οπουδήποτε αλλού, αλλοιώνουν τις όποιες αρνητικές κριτικές. Παράλληλα, φαίνεται να αγνοούν ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα της online επικοινωνίας, τα data: την πλήρη εικόνα που μπορούν σταδιακά να χτίσουν γύρω από το κοινό που τους αφορά.

Μπορεί ένα μικρό ελληνικό χωριό να διεκδικήσει μια θέση στον ψηφιακό τουριστικό χάρτη και πώς;

Αν είναι σε θέση να οριοθετήσει με ακρίβεια τις προσφερόμενες υπηρεσίες και τα πλεονεκτήματά του έναντι των ανταγωνιστικών προορισμών, μπορεί. Γι’ αυτό πρέπει να ορίσουμε με σαφήνεια τι είναι «προορισμός» και ποια είναι η υπόσχεσή του προς τον επισκέπτη. Ετσι, προορισμός για τον τουρίστα δεν είναι η Ελλάδα, αλλά ένας νομός, ένα νησί ή μια πόλη. Δεν λέει «πάω στην Ελλάδα», λέει «πάω στη Νάξο». Μετά, γίνεται η αξιολόγηση των χαρακτηριστικών και της online συμπεριφοράς του ταξιδιώτη. Ακολουθεί η χάραξη στρατηγικής με την επιλογή κατάλληλων μέσων επικοινωνίας και, τέλος, η παραγωγή του σωστού περιεχομένου για το κάθε μέσο μαζικής δικτύωσης και η διάχυσή του σε αυτό. Χρειάζεται προετοιμασία και υπομονή. Δεν φτιάχνονται brand names από τη μία μέρα στην άλλη. Το κλειδί βρίσκεται στις συνέργειες. Πολλοί ξενοδόχοι πρέπει να συνεργαστούν στο πλαίσιο μιας συνολικής στρατηγικής που υπηρετεί την ανάδειξη του προορισμού.

Ενας προορισμός που προβάλλεται με τον σωστό τρόπο αξίζει πραγματικά;

«Καλός» προορισμός είναι ο «έξυπνος» προορισμός που γνωρίζει σε ποιους απευθύνεται, πώς θέλει να φαίνεται, πώς επιβεβαιώνει την εικόνα που χτίζει στο διαδίκτυο και, βέβαια, έχει συνειδητοποιήσει ότι αυτή η διαδικασία διαρκεί μέρα-νύχτα, 365 μέρες το χρόνο.

Πείτε μας κάποια μέρη στην Ελλάδα που έχουν αναπτύξει ψηφιακά την προβολή τους;

Πέρα από τη Μεσσηνία, τη Μύκονο και τη Σαντορίνη, είναι εντυπωσιακή η άνοδος της Νάξου σε πολλούς δείκτες του online τουρισμού. Αυτό προφανώς δεν συνέβη μόνο του. Δεν άρχισε το Condé Nast Traveler, έτσι, να γράφει άρθρα, όπως αυτό με τίτλο «Τα 4 νησιά που πρέπει να επισκεφτείς στην Ελλάδα», με αναφορές σε Κουφονήσια, Πάρο, Αντίπαρο και Νάξο. Κάποιος ασχολήθηκε με την προβολή του νησιού, των καλών εστιατορίων, των πολυτελών ξενοδοχείων, των εμπειριών που προσφέρει.

Ποια καμπάνια ξεχωρίζετε ως θετικό παράδειγμα;

Του Airbnb, με το μήνυμα «Liveς like a local», όπου έθεσε την έννοια της εμπειρίας τού να ζεις τον προορισμό όπως ο ντόπιος και όχι σαν τουρίστας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή