Σοφία Βλάσση, Ιδιοκτήτρια του Racconto Boutique Design Hotel

Σοφία Βλάσση, Ιδιοκτήτρια του Racconto Boutique Design Hotel

5' 50" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στις αρχές Νοεμβρίου ήταν μία από τις νικήτριες της βραδιάς στην απονομή των βραβείων του Luxury Travel Guide που πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο. To Racconto Βoutique Design hotel που δημιούργησε πριν από ενάμιση χρόνο στην Πάργα και το οποίο σχεδίασε ο διακεκριμένος Ελληνας αρχιτέκτονας και interior designer Πάνος Πετρίδης, ανακηρύχθηκε το καλύτερο νέο ξενοδοχείο πολυτελείας της χρονιάς στον κόσμο. Η Σοφία Βλάσση μάς εξηγεί πώς ένα τουριστικό κατάλυμα υψηλού επιπέδου μπορεί να γίνει προορισμός, αλλά και ποια είναι τα στοιχεία εκείνα που τελικά του προσδίδουν την προστιθέμενη αξία που κάνει τη διαφορά.

Μετά από μόλις ενάμιση χρόνο λειτουργίας, το Racconto κατάφερε να αποσπάσει μια σημαντική διεθνή διάκριση. Ποιο ήταν το συγκριτικό σας πλεονέκτημα;

Το βραβείο New Luxury Hotel of the Year είναι σημαντικό όχι μόνο για το Racconto, αλλά και για την Πάργα και τη χώρα μας εν γένει: ένα ελληνικό ξενοδοχείο διακρίθηκε σε έναν θεσμό παγκόσμιου κύρους, και μάλιστα σε μια κατηγορία στην οποία συνυπήρχαν διεθνούς φήμης ξενοδοχεία, όπως το Ritz Paris. Πώς φτάσαμε έως εδώ; Το Racconto αποτελεί ένα διαφορετικό ξενοδοχειακό concept για την περιοχή του, το οποίο κατάφερε σε σύντομο χρονικό διάστημα να τοποθετηθεί σε μια άκρως ανταγωνιστική παγκόσμια αγορά. Το συγκριτικό του πλεονέκτημα είναι ότι πρόκειται για ένα ξενοδοχείο-έκπληξη στο σύνολό του, γεγονός που αναγνώρισε και η επιτροπή των βραβείων. Αυτό που χρειάζεται, όμως, από εδώ και πέρα είναι ακόμα πιο σκληρή δουλειά.

Ποια φράση συνοψίζει τη φιλοσοφία σας στη φιλοξενία;

Η φιλοξενία είναι η παροχή μιας ολοκληρωμένης εμπειρίας διακοπών. Τόσο το δωμάτιο όσο και το σύνολο των υπηρεσιών που προσφέρει μια ξενοδοχειακή μονάδα πρέπει να αποτελούν ξεχωριστή εμπειρία για τον ταξιδιώτη. Να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες του αλλά και να είναι κάτι παραπάνω από αυτό που είχε φανταστεί. Την περίοδο που σχεδίαζα το Racconto, σκεφτόμουν ότι θα ήθελα να λειτουργήσει σαν ένα παραμύθι διακοπών. Κάπως έτσι προέκυψε και η, καθόλου τυχαία, επιλογή του ονόματος: Racconto σημαίνει «παραμύθι, διήγημα». Στο Racconto επιδιώκουμε ο επισκέπτης να «ταξιδεύει» μακριά από τις εικόνες και τις στιγμές της καθημερινότητάς του.

Προέρχεστε από τον χώρο της επικοινωνίας. Τι σας οδήγησε στην απόφαση να ασχοληθείτε με τον τουρισμό;

Ποια είναι τα στοιχεία που συνδέουν τα δύο αυτά επαγγελματικά πεδία; Υπήρξα για πολλά χρόνια –και παραμένω– στέλεχος επικοινωνίας. Το να καλείσαι να χτίσεις το επικοινωνιακό προφίλ προσώπων, προϊόντων, εταιρειών σε επίπεδο στρατηγικής επικοινωνίας είναι κάτι που ακονίζει το μυαλό, όπως συνηθίζω να λέω. Η εμπειρία μου στο συγκεκριμένο επαγγελματικό πεδίο σαφώς βοηθάει στο τωρινό μου επιχειρηματικό εγχείρημα. Ο χώρος της φιλοξενίας ασφαλώς απαιτεί επικοινωνιακές δεξιότητες. Mε αυτές, δεν εννοώ την ικανότητα να μπορείς να γράψεις ένα ωραίο δελτίο Τύπου ή να επιτύχεις μια δυνατή επικοινωνιακή προβολή –αυτό άλλωστε είναι κάτι που μπορεί ο οποιοσδήποτε να το κάνει, ακόμα και αν δεν είναι άνθρωπος του χώρου–, αλλά κυρίως την ικανότητα διαχείρισης καταστάσεων σε πολλαπλά επίπεδα. Αυτό που πρωτίστως έχει σημασία, όμως, είναι το concept που υποστηρίζεις να είναι δυνατό, για να μπορεί να σταθεί και να αντέξει στον χρόνο.

Πάντως η ιδέα ενός boutique design ξενοδοχείου δεν προέκυψε ούτε συγκυριακά ούτε μέσα σε μία μέρα. Εχω μεγαλώσει σε περιβάλλον σχετικό, καθώς η οικογένειά μου διατηρούσε πολλά χρόνια κατάλυμα στην Πάργα, στο οποίο εργαζόμουν και εγώ τα καλοκαίρια. Ως εκ τούτου τα βιώματά μου στον χώρο της φιλοξενίας είναι πολλά και ανατρέχω συχνά σε αυτά, καθώς αποτελούν κομμάτι της ταυτότητάς μου.

Ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίσατε ως νέα ξενοδόχος σχεδιάζοντας τη μονάδα;

Αρχικά έπρεπε να πείσω την οικογένειά μου να πιστέψει στην ιδέα του Racconto, ώστε να προχωρήσει και στο ύψος της επένδυσης που είχα ορίσει με την ομάδα μου. Η οικογένειά μου με εμπιστεύτηκε και προχωρήσαμε. Στη συνέχεια, μεγάλη πρόκληση ήταν να κατανοήσουν οι συνεργάτες μου τη φιλοσοφία και το γενικότερο concept του ξενοδοχείου, το οποίο απευθύνεται σε ενήλικες, που ταξιδεύουν χωρίς τα παιδιά τους.

Πόσο σημαντική θεωρείτε τη συμβολή του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού ενός ξενοδοχείου στην εμπειρία του επισκέπτη;

Ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός καθορίζει αρχικά την πρώτη εντύπωση που σχηματίζει ο επισκέπτης για το ξενοδοχείο. Και λέω «αρχικά» γιατί στη συνέχεια τη συνδιαμορφώνουν οι υπηρεσίες, το προσωπικό και ο τρόπος λειτουργίας του. Ειδικά στην περίπτωση του Racconto, που είναι ένα boutique design ξενοδοχείο, το στυλ και το design ήταν καταλυτικής σημασίας. Μεγάλο μέρος της επιτυχίας του οφείλεται στον σπουδαίο interior designer Πάνο Πετρίδη, που, μεταξύ άλλων, υπογράφει μια σειρά από εξαιρετικά ξενοδοχεία πολυτελείας σε φημισμένους ελληνικούς προορισμούς. Δουλέψαμε σκληρά μαζί προκειμένου να δημιουργήσουμε ένα αποτέλεσμα υψηλής αισθητικής και να προσφέρουμε στον πελάτη μέσα από κάθε γωνιά του ξενοδοχείου την αίσθηση της πολυτέλειας, της ιδιωτικότητας και της χαλάρωσης.

Με ποιους τρόπους μπορεί ένα καλό ξενοδοχείο να δώσει υπεραξία στον προορισμό όπου βρίσκεται; Στην Πάργα εν προκειμένω;

Ενας από τους στόχους μου ήταν το Racconto να αποτελεί το ίδιο προορισμό. Το έχουμε καταφέρει ήδη, καθώς πολλοί πελάτες μας έρχονται στην Πάργα για το Racconto. Eνα ξενοδοχείο που παρέχει υψηλές υπηρεσίες, σε συνδυασμό με υψηλή αισθητική, προσελκύει ολοένα και περισσότερoυς «έμπειρους» ταξιδιώτες.

Πρόκειται για πελάτες με απαιτήσεις και προσδοκίες, όχι μόνο από το κατάλυμα αλλά συνολικά από την περιοχή: αναζητούν καλό φαγητό, ωραίες παραλίες, ξεχωριστές προτάσεις ψυχαγωγίας, κ.λπ. Η ομορφιά ενός τόπου είναι πλεονέκτημα, όπως συμβαίνει στην περίπτωση της Πάργας, αλλά δεν αρκεί. Χρειάζεται και η ιδιωτική πρωτοβουλία. Κάθε επιχειρηματίας οφείλει να εξελίσσει την επιχείρησή του με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, λαμβάνοντας υπόψη τις τάσεις της εποχής και τον ανταγωνισμό. Οταν ανεβαίνει ο πήχης, όλα προσαρμόζονται σε ένα υψηλό επίπεδο: ανοίγουν καλά εστιατόρια, δημιουργούνται ποιοτικά μαγαζιά, ο προορισμός αναβαθμίζεται στο σύνολό του.

Τι σχέδια έχετε για το μέλλον; Ποια είναι η επόμενη μέρα για το Racconto;

Κύριος στόχος μας είναι να βελτιωνόμαστε διαρκώς σε όλα τα επίπεδα και να ανταποκρινόμαστε πλήρως στις προσδοκίες των πελατών μας, που είναι και αυτοί που μας οδηγούν σε κάθε νέο μας βήμα, σε κάθε αλλαγή ή βελτίωση. Οφείλουμε να σεβόμαστε τις προσδοκίες και τις ανάγκες τους. Φιλοξενία παρέχουμε, άρα το προϊόν μας πρέπει να εξυπηρετεί πλήρως τις ανάγκες των επισκεπτών μας. Ως εκ τούτου, και φέτος επενδύουμε εκ νέου στο Racconto τόσο σε επίπεδο αισθητικής, με νέους χώρους, όσο και σε επίπεδο υπηρεσιών, που αποτελούν πάντα τη βασική μας προτεραιότητα. Το Racconto αποτελεί για μένα την αρχή για μια σειρά από επιχειρηματικές δραστηριότητες στον χώρο της φιλοξενίας. Ηδη επεξεργάζομαι το επόμενο βήμα, το οποίο ελπίζω σύντομα να μπορώ να το επικοινωνήσω.

Τι σας έχει διδάξει η μέχρι σήμερα εμπειρία σας ως ξενοδόχου;

Οι υψηλού επιπέδου υπηρεσίες και η ειλικρίνεια απέναντι στον πελάτη είναι δύο βασικά χαρακτηριστικά που κρατάω σαν απαράβατη αρχή για τον χώρο του hospitality. Στη φιλοξενία δεν πρέπει να γίνονται εκπτώσεις. Δεν μπορείς να ξεγελάσεις τον πελάτη, δίνοντάς του κάτι λιγότερο από αυτό που του έχεις υποσχεθεί. Με ευχαριστεί να ακούω τους ανθρώπους που επιλέγουν το ξενοδοχείο μας να δηλώνουν ικανοποιημένοι κατά τη διάρκεια της διαμονής τους ή να παραδέχονται ότι η πραγματική εικόνα του ξενοδοχείου ανταποκρίνεται πλήρως στον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζεται στο διαδίκτυο, όπου το βλέπουν για πρώτη φορά.

Η βράβευση του Racconto με δίδαξε ότι τίποτα δεν κατακτιέται τυχαία. Αυτό που χρειάζεται είναι σκληρή δουλειά, ικανή ομάδα και στοχοπροσήλωση. Αλλά, πάνω από όλα, να ακούει κανείς το ένστικτό του και να πιστεύει στις επιλογές του.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή