Εικόνες ζητούν την ψήφο σας

Εικόνες ζητούν την ψήφο σας

4' 13" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

48.000 συμμετοχές από 146 χώρες διεκδικούν τις προτιμήσεις του κοινού στον 14ο φωτογραφικό διαγωνισμό του αμερικανικού περιοδικού Smithsonian, που ολοκληρώνεται σε λίγες ημέρες. Οκτώ από τους φιναλίστ μάς ταξιδεύουν από τη Σκωτία έως τη Μιανμάρ και από την Ινδονησία έως τις ακτές της Φλόριδας.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: ΤΑΞΙΔΙ

1. ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΙΓΙΔΑΣ

GARRY RIDSDALE

H αχνή δέσμη φωτός που αναδύεται μέσα από τα σύννεφα, πάνω από τον εντυπωσιακό βραχώδη σχηματισμό Old Man of Storr στη νήσο Σκάι, δίνει την ελπίδα πως η φθινοπωρινή καταιγίδα φτάνει στο τέλος της. Οι αιφνίδιες αλλαγές του καιρού  είναι μέρος του σκηνικού στην περιοχή κι αυτό το γνωρίζουν οι πεζοπόροι και οι φυσιολάτρες που φτάνουν μέχρι εδώ για να δουν από κοντά ένα από τα πιο πολυφωτογραφημένα τοπία της Σκωτίας.


ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: ΤΑΞΙΔΙ

2. Ο ΔΙΚΟΣ ΤΟΥΣ ΘΕΟΣ

PRADEEP RAJA KANNAIAH

Aν και σύμφωνα με το Ισλάμ ο καλύτερος χώρος προσευχής γι’ αυτές είναι το ίδιο τους το σπίτι, την περίοδο του Ραμαζανιού oι νυχτερινές γυναικείες συνάξεις για τη λατρεία του Αλλάχ είναι αρκετά διαδεδομένες. Στην προκειμένη περίπτωση, το σημείο συνάντησης είναι το τζαμί Ιστικλάλ στην Τζακάρτα, που χωρά 120.000 πιστούς και είναι και το μεγαλύτερο της νοτιοανατολικής Ασίας. Το σχεδόν ονειρικό στιγμιότυπο αποτυπώνει με τον πιο εύστοχο τρόπο την κατάνυξη, την εσωτερικότητα και τη βαθιά θρησκευτικότητα της στιγμής.


ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: ΤΑΞΙΔΙ

3. ΣΑΝ ΗΦΑΙΣΤΕΙΟ ΠΟΥ ΞΥΠΝΑ

GUNARTO GUNAWAN

Ανεβασμένος με το άλογό του στην κορυφή του όρους Μπρόμο (2.329 μ.), του ενεργού ηφαιστείου στο κέντρο της ηφαιστειακής καλντέρας Τενγκέρ της ανατολικής Ιάβας, ο φωτογράφος Gunarto Gunawan περιμένει τον ήλιο να φανεί στην Ανατολή. Γνωστή και ως «θάλασσα άμμου», η καλντέρα δημιουργήθηκε πριν από 45.000 χρόνια και αποτελείται από πέντε ηφαίστεια, εκ των οποίων τα τέσσερα είναι ακόμα ενεργά. Μπροστά στο μεγαλείο της φύσης, ο άνθρωπος γίνεται μια κουκκίδα στο κάδρο, υποκλίνεται στην απεραντοσύνη της, αναμετριέται με τον πραγματικό του εαυτό.


ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: BIΩΣΙΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

4. ΑΝΑΣΑ ΖΩΗΣ

BEN HICKS

Με φόρα στην επιφάνεια για μια ανάσα. Και ξανά πίσω στο νερό. Η πράσινη χελώνα που κολυμπά στα νερά της νότιας Φλόριδας έχει ανάγκη από συμμάχους και οι άνθρωποι που εργάζονται στην πράξη για τον αειφόρο τουρισμό είναι από τους πιο ισχυρούς. Συχνά οι παραλίες ωοτοκίας, όπου από τον Μάιο έως τον Οκτώβριο αποθέτει τα αυγά της σκάβοντας βαθιά στην άμμο, είναι από τις πιο δημοφιλείς μεταξύ των λουομένων. Χάρη στην αφοσίωση ομάδων θαλάσσιων βιολόγων και εθελοντών, οι φωλιές περιφράσσονται μέχρι να εκκολαφθούν τα αυγά. Και όταν πέφτει η νύχτα, ο τεχνητός φωτισμός στην περιοχή είναι τέτοιος που να μην αποπροσανατολίζει τα νεογέννητα χελωνάκια, τα οποία οδηγούμενα από το φως του φεγγαριού διασχίζουν την αμμουδιά και φτάνουν στη θάλασσα…


ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: ΑΝΘΡΩΠΟΙ

5. O ΨΑΡΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΟΡΜΟΡΑΝΟΙ

DUANGMON C

Από το 960 μ.Χ. Κινέζοι ψαράδες επιβιβάζονται λίγο πριν από το ξημέρωμα στις μπαμπού σχεδίες τους μαζί με τους κορμοράνους τους. Μόλις τα θαλασσοπούλια εντοπίσουν κάποιο ψάρι, βουτάνε στο νερό και το αρπάζουν με το ράμφος τους. Το σχοινί που έχουν δεμένο γύρω από τον λαιμό τους δεν τους επιτρέπει να καταπιούν τα πιο μεγάλα σε μέγεθος: αυτά είναι του… αφεντικού, που τα παίρνει και τα ρίχνει στο καλάθι του. Η πανάρχαια αυτή τεχνική ψαρέματος, δημοφιλής και στην Ιαπωνία, φθίνει όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια και μετατρέπεται προοδευτικά σε τουριστική ατραξιόν.


ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: ΤΑΞΙΔΙ

6. ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

KAMIL NUREEV

Αρχαίος νομαδικός λαός, οι Νένετς, αυτόχθονες της Σιβηρίας, δεν εξαρτώνται μόνο για τις μετακινήσεις τους αλλά και για την ίδια τους την επιβίωση από τους ταράνδους. Τα ανθεκτικά ζώα είναι, σε συνδυασμό με τα έλκηθρα που σέρνουν, το πιο αξιόπιστο μέσο μεταφοράς στον αρκτικό Βορρά. Μία φορά τον χρόνο, οι Νένετς της χερσονήσου Γιαμάλ –που στην τοπική γλώσσα θα πει «το τέλος του κόσμου»– διασχίζουν μαζί με τα κοπάδια τους τον παγωμένο κόλπο του Ομπ στον Αρκτικό ωκεανό και μετακινούνται νοτιότερα, όπου παραμένουν μέχρι τον ερχομό της άνοιξης. Το στοίχημα είναι να οδηγήσουν τα ζώα εγκαίρως στον προορισμό τους, στην τούνδρα, πριν αυτά εξαντληθούν, καθώς στη διαδρομή δεν υπάρχουν βοσκότοποι ούτε δυνατότητα εύρεσης τροφής.


ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: ΛΗΨΕΙΣ ΜΕ ΚΙΝΗΤΟ

7. O ΓΕΡΟΣ ΚΑΙ Η ΠΑΓΟΔΑ

KYAW KYAW WINN

Πολλές φορές η ιστορία πίσω από μια ωραία εικόνα είναι πολύ πιο απλή από όσο ίσως φαντάζεται κανείς. Ο Kyaw Kyaw Winn επισκέφτηκε τον περασμένο Οκτώβριο την επαρχία Σαγκαΐνγκ της πατρίδας του, της Μιανμάρ. Φτάνοντας στην πόλη Mινγκούνγκ, συνάντησε τον εικονιζόμενο ηλικιωμένο άντρα, o οποίος βιοπορίζεται μεταφέροντας τουρίστες με τη βοϊδάμαξά του. Φτάνοντας στην περίφημη λευκή παγόδα Hsinbyume, ο Winn τού ζήτησε να σταθεί με φόντο τον βουδιστικό ναό, για να τον φωτογραφίσει με το κινητό του.


ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: ΤΑΞΙΔΙ

8. Η ΩΡΑ ΤΟΥ ΔΕΙΛΙΝΟΥ

ΑΥΑ ΟΚΑWA

Tα χρώματα του δειλινού ταιριάζουν γάντι στην παραθαλάσσια πόλη της Ανδαλουσίας, που διανύει την τέταρτη χιλιετία συνεχούς κατοίκησής της (ιδρύθηκε από τους Φοίνικες περί το 1100 π.Χ.). Τραβηγμένη από ψηλά, η φωτογραφία συμπυκνώνει την ουσία του Κάντιθ, με τα οχυρωματικά έργα προστασίας από τα κύματα του Ατλαντικού και τον πολεοδομικό σχεδιασμό που λειτούργησε ως πρότυπο για τις παραθαλάσσιες ισπανικές αποικίες στην αμερικανική ήπειρο. Aν σας θυμίζει κάτι από Αβάνα ή Σαν Χουάν, την πρωτεύουσα του Πουέρτο Ρίκο, τώρα ξέρετε γιατί.

* Ψηφίστε την αγαπημένη σας φωτογραφία στο www.smithsonianmag.com/photocontest έως τις 27/3.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή