Φωτογραφία: Σιγκαπούρη: Paul Cezanne: Le golfe de Marseille vu de l’Estaque και Auguste Renoir: Madame Darras © Courtesy of Musée d’Orsay, Paris.
// ΣΙΓΚΑΠΟΥΡΗ //
Ο κόσμος των ιμπρεσιονιστών [Έως 11/03/2018]
Τη δεκαετία του 1860 μια ομάδα νεαρών ζωγράφων, οι Claude Monet, Auguste Renoir, Camille Pissarro κ.ά., αρχίζουν να προκαλούν το κατεστημένο και να αμφισβητούν τις συντηρητικές προσεγγίσεις, δημιουργώντας έργα που δίνουν έμφαση στο φως και χρησιμοποιώντας χρώματα: το κίνημα των Ιμπρεσιονιστών μόλις είχε ανατείλει. Οι καλλιτέχνες βγαίνουν έξω από το στούντιο, αιχμαλωτίζουν ακόμα και φευγαλέα την επίδραση του φωτός και ανακαλύπτουν νέες τεχνικές. Η έκθεση «Colours of Impressionism: Masterpieces from the Musée d’Orsay» στην Εθνική Πινακοθήκη φέρνει στο κοινό της Ασίας 60 αριστουργήματα από τους πρωτοπόρους του κινήματος που επηρέασε βαθιά την ιστορία της τέχνης. Επιπλέον εξετάζει πώς χρησιμοποιούσαν λευκό και μπλε για τις σκιές, πράσινο και μπλε για τα τοπία και απαλά ροζ και μοβ για αρμονία.
Φωτογραφία: Μόναχο JOSEPH BEUYS: Rote Tusche, 1972 © Photo: Lenbachhaus © VG Bild Kunst, Bonn 2017
// MONAXO //
Στο μυαλό του Beuys [Έως 18/03/2018]
Η έκθεση «Joseph Beuys: Flawless Pictures 1945-1984» στο Lenbachhaus παρουσιάζει σκίτσα του Γερμανού δημιουργού Joseph Beuys (1921-1986) σε χαρτί από τη συλλογή του εκδότη Lothar Schirmer, ο οποίος συγκέντρωσε έργα του από όλες τις δημιουργικές περιόδους του, που αποτελούν σήμερα σημαντικό
ντοκουμέντο της γραφιστικής τέχνης του εκκεντρικού εικαστικού.
Φωτογραφία: Kοπεγχάγη: George Condo: The Lunatic, 1998 © Photo: Adam Reich
// ΚΟΠΕΓΧΑΓΗ //
Υβρίδιο δημιουργίας [Έως 4.2.2018]
Η έκθεση «The Way I Think» στο Louisiana παρουσιάζει ένα από τα «άγρια» παιδιά της νεοϋορκέζικης σκηνής των ’80s. Ο George Condo (1957-), που καλλιτεχνικά «συγγενεύει» με τον Basquiat, ανέμειξε στοιχεία από μεγάλους ζωγράφους με την Pop Art, δημιουργώντας ένα «υβρίδιο» που καταργεί τα όρια ανάμεσα στο γκροτέσκ και στην ομορφιά, στο κλασικό και στο καινοτόμο.
Φωτογραφία: Mιλάνο Sol LeWitt, 1989 © Courtesy Julie e | and Edward J. Minskoff Collection
// ΜΙΛΑΝΟ //
Με μέθοδο [Έως 23/06/2018]
Με συνεπιμελητές τον αρχιτέκτονα Rem Koolhaas και τον επιμελητή Francesco Stocchi, η έκθεση «Sol LeWitt: Between the Lines» στο Fondazione Carriero δίνει μια νέα προοπτική στο έργο του Αμερικανικού καλλιτέχνη Sol LeWitt (1928-2007). Μέσα από επτά διάσημα σχέδια τοίχων και 15 γλυπτά διερευνάται η σχέση ανάμεσα στην ιστορία της τέχνης και την αρχιτεκτονική, καθώς ολόκληρο το έργο του LeWitt είναι απαλλαγμένο από αισθητικές και ιδεαλιστικές απόψεις, στοχεύοντας κυρίως στη διαδικασία και στις μεθόδους.
Φωτογραφία: Νέα Υόρκη: Edvard Munch: The Dance of Life, 1925 © The Metropolitan Museum of Art
// ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ //
Oι διδαχές του Munch [Έως 04/02/2018]
Η έκθεση «Edvard Munch: Between the Clock and the Bed» στο MET Breuer παρουσιάζει 43 έργα του αυτοδίδακτου Νορβηγού καλλιτέχνη Edvard Munch (1863-1944), ο οποίος υπήρξε πρωτοπόρος του 20ού αιώνα και διακρίθηκε ανάμεσα στους Συμβολιστές. Οι πίνακές του δείχνουν τεχνικές ικανότητες και αυτοπεποίθηση, καθώς δεν δίσταζε να κάνει γρατζουνιές πάνω στους καμβάδες ή να εισάγει καινοτόμα στοιχεία. Η έκθεση επισημαίνει τη συχνότητα με την οποία ο Munch επέστρεφε στα θέματά του και τα επεξεργαζόταν με ανανεωμένη διάθεση. Θεματικά, τα έργα του επικεντρώνονται στις αυτοπροσωπογραφίες, στην εφηβεία, στην ασθένεια και στον θάνατο. metmuseum.org