Βασίλης Μηναδάκης: Γενικός διευθυντής του Ομίλου Grecotel

Βασίλης Μηναδάκης: Γενικός διευθυντής του Ομίλου Grecotel

5' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Γνήσιο «τέκνο» της Κρήτης, ο όμιλος Grecotel γεννήθηκε στο Ρέθυμνο, όταν οι αδελφοί Νίκος και Τάκης Δασκαλαντωνάκης μεταπήδησαν από τον χώρο της μεταποίησης ελαιολάδου σε αυτόν του τουρισμού. Σαράντα χρόνια μετά, αριθμεί 32 πολυτελείς μονάδες σε όλη την Ελλάδα, ωστόσο η Κρήτη παραμένει το σημείο αναφοράς. Ο γενικός διευθυντής του ομίλου Grecotel, Βασίλης Μηναδάκης, ερμηνεύει τα μηνύματα της σεζόν που έχει ξεκινήσει και μας μιλάει για τους τρόπους με τους οποίους η παράδοση εντάσσεται στις εμπειρίες διακοπών, αλλά και για το προφίλ των ταξιδιωτών που επιλέγουν το νησί ως προορισμό.

Ο όμιλος Grecotel είναι κατά μία έννοια βαρόμετρο του ελληνικού τουρισμού. Ποια είναι η εικόνα για τη σεζόν που έχει ξεκινήσει για την Κρήτη, αλλά και για την υπόλοιπη Ελλάδα;

Για μία ακόμη χρονιά οι αφίξεις έχουν ξεπεράσει τις προσδοκίες. Το ίδιο συμβαίνει και με την Κρήτη, όπου η βασική πρόκληση πλέον είναι η επέκταση της σεζόν, και είμαστε πρόθυμοι να συνεργαστούμε γι’ αυτό με όλους τους αρμόδιους φορείς. Tην τελευταία χρονιά, εξάλλου, η Grecotel προχώρησε σε επενδύσεις πολλών εκατομμυρίων με στόχο την αναβάθμιση και την ολοκληρωτική ανακαίνιση των ξενοδοχείων της. Επαναλανσάραμε μετά από ολική μεταμόρφωση το Casa Marron (πρώην Lakopetra Beach) στην Πελοπόννησο, το LuxMe Daphnila Bay στη Δασιά της Κέρκυρας, το Pella Beach στην Κασσάνδρα Χαλκιδικής και το Rhodos Royal στην Καλλιθέα στη Ρόδο. Κορυφαίο έργο είναι η ανάπλαση του Corfu Imperial με νέα δωμάτια, μπαρ και εστιατόρια. Πολυτελή σκάφη pontoon συνδέουν κάθε 40 λεπτά τα τρία ξενοδοχεία μας στη χερσόνησο του Κομμένου στην Κέρκυρα, ενοποιώντας τις λειτουργίες τους και πολλαπλασιάζοντας τις επιλογές και τις εμπειρίες των πελατών. Ως αποτέλεσμα των κινήσεων αυτών, η πληρότητα των καταλυμάτων μας αγγίζει εξαιρετικά επίπεδα καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 8%-10% σε σχέση με την περσινή σεζόν-ρεκόρ.

Παραμένει η Ελλάδα προορισμός διακοπών για τους Έλληνες; Τι «λένε» τα στοιχεία των κρατήσεων;

Η ελληνική αγορά συνεχίζει και μετά την κρίση να συνεισφέρει ένα 12% στις διανυκτερεύσεις του ομίλου, αποδεικνύοντας την αγάπη της ελληνικής οικογένειας στο brand και στα ξενοδοχεία μας, ενώ οι Έλληνες επαναλαμβανόμενοι πελάτες είναι ένα σημαντικό ποσοστό του Privilege Club.

Την προτίμηση συγκεντρώνουν οι οδικοί προορισμοί και ιδιαίτερα η Πελοπόννησος. Μεγάλη ζήτηση έχουν τα ξενοδοχεία με ολοκληρωμένες παροχές για όλη την οικογένεια, ιδιαίτερα τα ξενοδοχεία με aqua parks, όπως το Riviera Olympia & Aqua Park και το Club Marine Palace. Μία ακόμη τάση που παρατηρείται είναι οι οργανωμένες εταιρικές εκδρομές που προσφέρουν μεγάλες επιχειρήσεις στα στελέχη τους – μια τάση που βλέπουμε ότι θα συνεχιστεί και στο άμεσο μέλλον.

Με ποιους τρόπους μπορεί ένα ξενοδοχείο να λειτουργήσει ως πρεσβευτής του προορισμού;

Ένα ξενοδοχείο μπορεί να εμπνέεται από το φυσικό τοπίο και να εντάσσεται σε αυτό –όπως για παράδειγμα το Cape Sounio στον εθνικό δρυμό του Σουνίου–, να αναδεικνύει την τοπική αρχιτεκτονική –όπως οι βίλες και τα Palazzi στο Corfu Imperial ή τα αιγαιοπελαγίτικα bungalows στο Mykonos Blu– και να αξιοποιεί τοπικά υλικά κατασκευής – όπως η πέτρα και το ξύλο των μινωικών ανακτόρων στο Amirandes στην Κρήτη. H τεράστια γαστρονομική κουλτούρα της χώρας είναι για μας ένα αστείρευτο κεφάλαιο έμπνευσης. Η Grecotel από τη δεκαετία του 1980 έχει εισαγάγει το κρητικό πρωινό και τα παραδοσιακά προϊόντα στους μπουφέδες της και έχει αποσπάσει αμέτρητα βραβεία για την προβολή της ελληνικής κουζίνας. Ένα άλλο μεγάλο κεφάλαιο είναι οι άνθρωποι. Από τους 5.700 υπαλλήλους της Grecotel, πάνω από το 80% είναι ντόπιοι, με περηφάνια για τον τόπο και τα έθιμά τους. Αυτοί είναι οι καλύτεροι πρεσβευτές μας.

H διαδρομή της Grecotel ταυτίζεται με την Κρήτη. Ποια στοιχεία της παράδοσής της έχετε εντάξει στην εμπειρία διακοπών που προσφέρουν τα ξενοδοχεία σας στο νησί;

Η Grecotel έχει τις ρίζες της στην Κρήτη, έναν τόπο που ενέπνευσε την ίδρυση του ομίλου μας από τον Νίκο Δασκαλαντωνάκη. Στον πυρήνα της λειτουργίας της βρίσκεται η κρητική παράδοση και οι αρχές της κρητικής φιλοξενίας, τις οποίες μεταφέρουμε σε όλους τους επισκέπτες μας, ενώ ένας στους τρεις εργαζομένους έχει καταγωγή από την Κρήτη. Από τις γαστρονομικές επιλογές των εστιατορίων, με τις νόστιμες μεσογειακές γεύσεις και τα αυθεντικά τοπικά προϊόντα, μέχρι τις βραδιές με θεματικό περιεχόμενο που αναβιώνουν σκηνές από τα παλιά, τα θέρετρα της Grecotel ταυτίζονται με την Κρήτη και τον κρητικό πολιτισμό.

Στη φάρμα της Grecotel στο Ρέθυμνο, την Agreco, οι πελάτες των ξενοδοχείων μας μπορούν να ζήσουν από κοντά εμπειρίες όπως η κουρά των προβάτων, ο τρύγος, το πάτημα των σταφυλιών και να ζήσουν σαν αγρότες για μία μέρα. Τους συνοδεύουμε επίσης σε υπέροχες ξεναγήσεις στα σοκάκια της παλιάς πόλης του Ρεθύμνου, στη διάρκεια των οποίων δοκιμάζουν κεράσματα στα καφενεία και στα ζαχαροπλαστεία, συνομιλούν με παλιούς τεχνίτες στα παραδοσιακά εργαστήρια, γεύονται φρούτα, τυριά και λιχουδιές των τοπικών παραγωγών στη λαϊκή αγορά της πόλης.

Στο ξενοδοχείο Creta Palace στο Ρέθυμνο, οι μοναχές από το μοναστήρι της Αγίας Ειρήνης έχουν δικό τους χώρο για να προβάλλουν τα υφαντά και τις εικόνες που φτιάχνουν για τους πελάτες του ξενοδοχείου, ενώ ξεναγήσεις πελατών μας διοργανώνονται στο νέο Μουσείο της Αρχαίας Ελεύθερνας, του οποίου είμαστε χορηγοί, και στην ανασκαφή στον αρχαιολογικό χώρο.

Ποιο είναι το προφίλ των πελατών σας που επιλέγουν την Κρήτη για τις διακοπές τους; Διαφοροποιείται από το αντίστοιχο των φιλοξενουμένων σε άλλους προορισμούς;

Η Κρήτη είναι σταθερά ένας προορισμός που προσφέρει ποικιλία επιλογών: καλό καιρό, ατέλειωτες παραλίες, αμέτρητους αρχαιολογικούς χώρους, νυχτερινή διασκέδαση και ενδιαφέρουσες δραστηριότητες όλη την ημέρα για ζευγάρια και οικογένειες. Θεωρώ πως κατά κύριο λόγο η Κρήτη προσελκύει τους τουρίστες που θέλουν να ζήσουν εμπειρίες, να γνωρίσουν από κοντά την «ψυχή» του προορισμού, να περιηγηθούν τα χωριά και να έρθουν κοντά με τους κατοίκους.

Βασίλης Μηναδάκης: Γενικός διευθυντής του Ομίλου Grecotel-1

Από τη δεκαετία του 1980 η Grecotel έχει εισαγάγει στους μπουφέδες της τις κρητικές γεύσεις. (Φωτογραφία: © Heinz Troll)

Πόσο απαραίτητο είναι το στοιχείο της πολυτέλειας για μια εμπειρία ουσιαστικής φιλοξενίας;

Η Grecotel ήταν η πρώτη που εισήγαγε στην Ελλάδα τις διακοπές σε ένα περιβάλλον εξαιρετικής άνεσης και πολυτέλειας, με μοναδικές παροχές για όλες τις ηλικίες. H έννοια της πολυτέλειας εξελίσσεται ανάλογα με την εποχή που ζούμε, τις συνθήκες και τις τάσεις που τη χαρακτηρίζουν. Στον τουρισμό βλέπουμε όλο και περισσότερο να συνδέεται με τον διαθέσιμο χρόνο, την αυθεντικότητα και τη μοναδικότητα νέων εμπειριών. Από το «αγοράζω υλικά αγαθά» περνάμε στο «ζω αυθεντικές εμπειρίες».

Για εμάς, η προσιτή, διακριτική πολυτέλεια προσφέρει δυνατότητες ανάπτυξης και διευρύνει τις πτυχές του τουριστικού προϊόντος που παρέχουμε. Αναδύεται μέσα από την αυθεντικότητα των ανθρώπων μας και τις εμπειρίες που χτίζουμε στα θέρετρά μας, τις γενναιόδωρες εκπλήξεις που επιφυλάσσουμε στους επισκέπτες μας και το ξεπέρασμα των προσδοκιών τους.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή