Klarna: Το κίνημα του BNPL κατακτά και την Ελλάδα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ
klarna-το-κίνημα-του-bnpl-κατακτά-και-την-ελλάδα-562144135

Klarna: Το κίνημα του BNPL κατακτά και την Ελλάδα

Οι Έλληνες καταναλωτές αγαπούν τις ηλεκτρονικές αγορές δηλώνουν ότι προτιμούν τις υπηρεσίες του «Buy Now, Pay Later» από τις πιστωτικές κάρτες.

Στις αρχές του 2005, τρεις Σουηδοί οραματιστές έλαβαν μέρος στον ετήσιο διαγωνισμό επιχειρηματικότητας που διοργανώνει η Σχολή Οικονομικών της Στοκχόλμης. Η κριτική επιτροπή δεν ενθουσιάστηκε με την ιδέα μίας υπηρεσίας, που θα πρόσφερε στους καταναλωτές τη δυνατότητα να αγοράζουν τώρα και να πληρώνουν αργότερα- αυτό που σήμερα είναι γνωστό ως Buy Now Pay Later, ή απλώς BNPL-, έτσι η πρόταση των τριών νεαρών έλαβε την τελευταία θέση.

Όμως ο Sebastian Siemiatkowski ο Niklas Adalberth και ο Victor Jacobsson δεν πτοήθηκαν. Τον Απρίλιο της ίδιας χρονιάς, με την υποστήριξη του επενδυτικού «αγγέλου» Jane Walerud, δημιούργησαν την Kreditor Europe AB, που έμελλε να μετονομαστεί σε Klarna και να κατακτήσει τον κόσμο μετασχηματίζοντας τον τρόπο που γίνονται οι διαδικτυακές αγορές. Σχεδόν δύο δεκαετίες αργότερα, η Klarna αποτελεί μία κορυφαία παγκόσμια τράπεζα λιανικής, πληρωμών και υπηρεσιών αγοράς, που χρησιμοποιείται από 150 εκατ. καταναλωτές σε τρεις ηπείρους και συνεργάζεται με πάνω από 400.000 μεγάλες και μικρότερες επιχειρήσεις- ανάμεσα τους, οι Η&Μ, Αdidas, Sephora, IKEA κ.α.

Klarna: Το κίνημα του BNPL κατακτά και την Ελλάδα-1

Από τον Σεπτέμβριο του 2022, η Klarna είναι διαθέσιμη και στην χώρα μας, προσφέροντας μας τη δυνατότητα να κατανέμουμε το κόστος των αγορών μας σε τρεις άτοκες δόσεις και να εξοφλούμε μόνο τα προϊόντα που δεν σκοπεύουμε να επιστρέψουμε, μαζί με πολλά ακόμα προνόμια. «Το BNPL “εφευρέθηκε” από την Klarna πριν από 17 χρόνια και γρήγορα η εταιρεία επεκτάθηκε στην βόρεια και στην κεντρική Ευρώπη όπου αυτή τη στιγμή η διείσδυση είναι εντυπωσιακή. Για παράδειγμα, στη Γερμανία έφτασε να είναι είναι κατά μία έννοια συνώνυμη με τη λέξη shopping. Αργότερα ακολούθησαν οι πολύ μεγάλες αγορές των ΗΠΑ, της Μεγάλης Βρετανίας, του Καναδά και της Αυστραλίας καθώς και οι περισσότερες χώρες της Ευρώπης» μας εξηγεί ο Country Manager της Klarna για την Ελλάδα, Ηλίας Πίτσαβος.

«Η Ελλάδα είναι η τελευταία χώρα της Νότιας Ευρώπης, όπου επεκτάθηκε η Klarna μετά την Ιταλία, την Ισπανία και την Πορτογαλία. Η απόφαση είχε κυρίως να κάνει με τον πολύ υψηλό ρυθμό ανάπτυξης του online εμπορίου στη χώρα μας, ο οποίος μάλιστα έφθασε να να είναι από τους μεγαλύτερους σε όλη την Ευρώπη τα τελευταία χρόνια. Παράλληλα, η μεγάλη διείσδυση των χρεωστικών καρτών ως βασικός τρόπος πληρωμής καθώς και το γεγονός ότι οι Έλληνες καταναλωτές είναι εκπαιδευμένοι στην έννοια των δόσεων έκαναν την απόφαση πολύ εύκολη.  Οι πρώτες ενδείξεις που έχουμε είναι τρομερά ενθαρρυντικές. Από ότι φαίνεται έρχεται να καλύψει ένα σημαντικό κενό στην αγορά», συνεχίζει.

Πράγματι, οι Έλληνες εμφανίζονται κάτι παραπάνω από έτοιμοι να εντάξουν την Klarna στην καθημερινότητα τους: Τρεις φορές περισσότεροι αγοραστές θα προτιμούσαν υπηρεσίες «Buy Now, Pay Later» (63%) έναντι των πιστωτικών καρτών (22%), σύμφωνα με την έρευνα που διεξήγαγε πρόσφατα η Klarna σε συνεργασία με το ερευνητικό γραφείο Dynata. Φαίνεται μάλιστα ότι στην Ελλάδα το BNPL είναι ακόμα πιο δημοφιλές έναντι των πιστωτικών καρτών από ότι σε άλλες χώρες, καθώς το 61% των καταναλωτών δηλώνει πρόθυμο να εγκαταλείψει τις πιστωτικές του κάρτες και να «αγκαλιάσει» το BNPL.

Klarna: Το κίνημα του BNPL κατακτά και την Ελλάδα-2

«Ο βασικότερος λόγος που οι Έλληνες πλέον στρέφονται σε BNPL επιλογές έχει να κάνει με το χαμηλό επίπεδο εμπιστοσύνης προς τις τράπεζες και τις πιστωτικές σαν τρόπο πληρωμής», υπογραμμίζει ο κ. Πίτσαβος. «Οι πιστωτικές κάρτες κρύβουν διάφορες χρεώσεις, έρχονται με πολύ υψηλά επιτόκια και μπορεί να οδηγήσουν σε υπέρογκα χρέη. Αντίθετα, το BNPL είναι ένας βιώσιμος και δίκαιος τρόπος πληρωμής χωρίς επιπλέον χρεώσεις και με ξεκάθαρο πλάνο αποπληρωμών», προσθέτει, διευκρινίζοντας ότι η Klarna «είναι δωρεάν για τον καταναλωτή, χωρίς κρυφές χρεώσεις, χωρίς υπέρογκα επιτόκια, σε αντίθεση με τις πιστωτικές κάρτες». Παράλληλα, του επιτρέπει « να σπάσει την αγορά του σε άτοκες δόσεις ακόμη και με τη χρεωστική του κάρτα, η οποία προτιμάται από το 60% των ηλεκτρονικών αγορών στην Ελλάδα».

Όπως προκύπτει από την έρευνα, εννέα στους δέκα Έλληνες πιστεύουν ότι αγοράζοντας μέσω online καταστημάτων εξοικονομούν χρόνο και χρήμα. Επιπλέον, το 70% των Gen Z’ers και Millennials στην Ελλάδα προτιμούν να κάνουν τουλάχιστον τις μισές αγορές τους σε ηλεκτρονικά καταστήματα, ξεπερνώντας ακόμα και καταναλωτές σε πιο ανεπτυγμένες αγορές όπως της Γερμανίας ή των ΗΠΑ. Εξίσου έντονη είναι η στροφή προς τις αγορές μέσω smartphones, καθώς το 68% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι σε 5 χρόνια από τώρα θα έχει αυξήσει τις ηλεκτρονικές αγορές του μέσω κινητού τηλεφώνου, φτάνοντας τα επίπεδα υιοθέτησης του mobile shopping στις ΗΠΑ.  

Klarna: Το κίνημα του BNPL κατακτά και την Ελλάδα-3

Κάνοντας τα ψώνια μας από το κινητό μας μέσω της εφαρμογής Klarna έχουμε απόλυτο έλεγχο των αγορών μας «με μία συνολική post purchase εμπειρία. Μπορεί κάποιος να δει ακόμη και τη φωτογραφία του προϊόντος που έχει αγοράσει, να αποπληρώσει άμεσα, να ζητήσει extra χρόνο για την αποπληρωμή, να δει παρόμοια προϊόντα ακόμη και το CO2 footprint της αγοράς του» καταλήγει ο επικεφαλής της Klarna Greece. Aυτή τη στιγμή οι καταναλωτές στην Ελλάδα μπορούν ήδη να ψωνίσουν με την Klarna σε περισσότερα από 200 καταστήματα, μεταξύ των οποίων τα aboutyou.gr και public.gr

Περισσότερες πληροφορίες για τα προϊόντα της Klarna και τα πλεονεκτήματα που απολαμβάνουν οι έμποροι που ενσωματώνουν την υπηρεσία στο checkout θα βρείτε στο www.klarna.com/gr/business/.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή