Οταν η αρχιτεκτονική ακούει χιπ χοπ μουσική…

Οταν η αρχιτεκτονική ακούει χιπ χοπ μουσική…

1' 46" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η σχέση του χιπ χοπ με τον χορό, το γκράφιτι, ακόμα και τη μόδα είναι σχετικά προφανής, πώς όμως αλληλεπιδρά το μουσικό «κίνημα», που γεννήθηκε στις φτωχογειτονιές του Μπρονξ τη δεκαετία του ’70 και κατάφερε να κατακτήσει τον κόσμο, με την αρχιτεκτονική ή τον αστικό σχεδιασμό; Η έκθεση, που φιλοξενείται αυτή τη στιγμή στο Κέντρο Αρχιτεκτονικής της Νέας Υόρκης, επιχειρεί να δώσει μία απάντηση στο ερώτημα, αντλώντας υλικό από την έρευνα του Sekou Cooke, καθηγητή στο Πανεπιστήμιο των Συρακουσών. Αρχιτέκτονες, ακαδημαϊκοί, καλλιτέχνες και φοιτητές από όλον τον κόσμο αναδεικνύουν μέσω της δουλειάς τους πως το χιπ χοπ μπορεί να θέσει τις κατευθυντήριες γραμμές για τον σχεδιασμό κτιρίων, τόσο από αισθητικής πλευράς όσο και υπό το πρίσμα της κοινωνικοπολιτικής κριτικής, που καθιέρωσαν καλλιτέχνες όπως οι Public Enemy και ο 2Pac, καθώς και οι πρωτοπόροι του λεγόμενου gangsta rap.

Δεδομένου ότι πρόκειται για μια εντελώς καινούργια τάση στον χώρο της αρχιτεκτονικής, ακόμα και οι διοργανωτές της έκθεσης δυσκολεύονται να προσδιορίσουν τα ακριβή χαρακτηριστικά της. Ωστόσο, τα περισσότερα έργα, τα περισσότερα εκ των οποίων δεν έχουν, προς το παρόν, υλοποιηθεί, είναι επηρεασμένα από τις αρχές του μεταμοντερνισμού και την αγάπη του χιπ χοπ για το remix: Εντυπωσιακές προσόψεις, πτέρυγες που διαφέρουν η μία από την άλλη σε ύψος, πλάτος και ύφος, οικοδομήματα που αψηφούν τους κανόνες τις συμμετρίας σε τέτοιο σημείο που μοιάζουν σχεδόν σαν να είναι σε κίνηση.

Το «Shanty-Megastructures» του Olalekan Jeyifous αποτελείται από φουτουριστικά κτίρια σε σχήμα βαρελιών, τα οποία δεσπόζουν πάνω από τις πολυκατοικίες μιας κατά τ’ άλλα υποβαθμισμένης πόλης, φοιτητές του Πανεπιστημίου του Ουισκόνσιν προτείνουν την κατασκευή ενός τριγωνικού, πολύχρωμου Μουσείου Χιπ Χοπ στο Μπρονξ, και μία φοιτητική ομάδα από το Πανεπιστήμιο των Συρακουσών παρουσιάζει ένα πρότζεκτ για την ανάπλαση ολόκληρης της πόλης της Ουάσιγκτον με τίτλο «New Chocolate City: Hip Hop Architecture in Washington, DC». Ακόμα, ο γνωστός γκραφιτάς Chino έχει αναλάβει να γεμίσει την κεντρική γκαλερί του Center for Architecture με τοιχογραφίες και tags (υπογραφές με σπρέι τους τοίχους), ενώ σε μία αίθουσα του υπογείου ακούγονται επιλεγμένα ραπ κομμάτια που έχουν επηρεαστεί από την αρχιτεκτονική.

​​Η έκθεση «Close to the Edge: The Birth of Hip-Hop Architecture» συνεχίζεται ώς τις 12 Ιανουαρίου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή