ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το θρυλικό Bulli γιορτάζει τα 70 του χρόνια

volkswagen-transporter---t1-1950-1967-1
Αυτόν το μήνα συμπληρώνονται 70 χρόνια από την έναρξη παραγωγής ενός μοντέλου-σύμβολου για τους επαγγελματίες, του Volkswagen Transporter, που έγινε παγκόσμια γνωστό και ως "Bulli". Στις 8 Μαρτίου του 1950, το πρώτο Transporter, με τον κωδικό Type 2, βγήκε από τη γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο της Volkswagen στο Wolfsburg της Γερμανίας. Μετά το Beetle, το γνωστό «σκαραβαίο» που είχε λάβει τον κωδικό Type 1, το Transporter ήταν το δεύτερο παγκόσμιο best-seller της Volkswagen. Μέχρι σήμερα και από το 1950, έχουν ακολουθήσει περισσότερα από 13 εκατομμύρια αυτοκίνητα, κατανεμημένα σε έξι γενιές και με διαφορετικές εκδόσεις όπως Transporter Van, Bulli, Camper, Kombi, Multivan, Caravelle κ.α.. Οι επαγγελματίες πάντα θεωρούσαν το Transporter ως έναν αξιόπιστο συνεργάτη. Οι γονείς απολάμβαναν την ασφάλεια του Bulli για την οικογένειά τους. Οι ταξιδιώτες γύριζαν τον κόσμο όλο με το Camper.

Το Transporter δημιουργήθηκε παράλληλα με το Beetle, με στόχο να υπηρετήσει την ανερχόμενη μετά τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο οικονομία της Ευρώπης, που απαιτούσε ένα μεγαλύτερο όχημα. Το Transporter ήρθε να προσφέρει ένα επαγγελματικό όχημα συμπαγών διαστάσεων με μέγιστη εκμετάλλευση χώρου, με μπόξερ κινητήρα στο πίσω μέρος, με τον οδηγό πολύ μπροστά και έναν τεράστιο χώρο ανάμεσά τους. Αυτά ήταν τα βασικά χαρακτηριστικά του T1 – της πρώτης γενιάς του βαν που εξελίχθηκε από τους μηχανικούς της Volkswagen και έφερε επανάσταση στην κατηγορία του.  
Η κύρια γραμμή παραγωγής των επαγγελματικών αυτοκινήτων της Volkswagen στο Ανόβερο και στο εργοστάσιο στο Πόζναν της Πολωνίας είναι άρτια εξοπλισμένες με εξαιρετικά προηγμένα συστήματα παραγωγής για τις μελλοντικές γενιές Bulli. Το 2019, οι εργαζόμενοι στο Αννόβερο και στο Πόζναν συνολικά παρήγαγαν περίπου 190.000 Transporter. Το Νοέμβριο που μας πέρασε, για παράδειγμα, ένα νέο κορυφαίο εργοστάσιο ξεκίνησε να λειτουργεί στην πρωτεύουσα της Κάτω Σαξονίας. Εξοικονομεί περισσότερα από 25.000 μεγαβάτ ενέργειας και 60 τόνους βαφής αυτοκινήτων ετησίως. 

Και το μέλλον θα είναι επίσης ηλεκτρικό στα επαγγελματικά οχήματα της Volkswagen. Ήδη οι προετοιμασίες για την παραγωγή του ID.BUZZ στο Ανόβερο εντείνονται  ώστε το ηλεκτρικό Bulli να μπει στην παραγωγή από το 2022. Θα αποτελέσει το κέντρο για τα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά οχήματα. Και έτσι το Bulli αποκτά δυναμική για να καλύψει και τα επόμενα 70 χρόνια. Υπάρχουν πιο πολλές από αρκετές ιδέες για το πώς μπορεί να είναι το μέλλον του μακροβιότερου επαγγελματικού οχήματος στον κόσμο. Ένα είναι το σίγουρο: για το Bulli, τα επόμενα χρόνια θα είναι τα πιο συναρπαστικά από ποτέ!