ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η θρυλική 6C 1750 κυριαρχεί στην εποχή της

i-thryliki-6c-1750-kyriarchei-stin-epochi-tis-2375780

Η 6C 1750 παρουσιάστηκε τον Ιανουάριο του 1929 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Ρώμης και κανείς θα μπορούσε να πει ότι εκφράζει την ωριμότητα της συνταγής 6C. Ο κινητήρας αποτελούσε μια εξέλιξη του 6κυλινδρου σε σειρά συνόλου της 1500. Κατασκευάστηκε σε διάφορες εκδόσεις, με μονό ή διπλό άξονα και με ή χωρίς μηχανικό συμπιεστή. Η απόδοση ξεινούσε από τους 46 ίππους της έκδοσης Turismo και έφτανε μέχρι τους 102 ίππους της Gran Sport. Η τελευταία αποτελούσε μια ειδική έκδοση και ελάχιστες παρήχθησαν. Στον κινητήρα της η κυλινδροκεφαλή και η θήκη του στροφαλοφόρου άξονα χυτεύονταν σε ένα κομμάτι ώστε να μην υπάρχει ανάγκη για φλάντζες (που υπήρχε πιθανότητα να καούν), ενώ συνολικά το αυτοκίνητο είχε βάρος μόλις 840 κιλά και η τελική του ταχύτητα έφτανε τα 170χλμ./ώρα.

Ο κινητήρας δεν ήταν βέβαια το μοναδικό στοιχείο που τοποθετούσε την 6C 1750 στην κορυφή της αυτοκινητιστικής πρωτοπορίας. Χρησιμοποιούσε ένα μηχανικό σύστημα πέδησης με μεγάλα ταμπούρα, των οποίων η ενεργοποίηση γινόταν μέσω ενός συστήματος μετάδοσης. Επίσης το πλαίσιο από πρεσαριστό χάλυβα ήταν τέλεια ισορροπημένο και εξαιρετικά άκαμπτο. Τα φύλλα σούστας στηρίζονταν έξω από το αμάξωμα και το χαμηλότερο κέντρο βάρους βελτίωνε σημαντικά την πρόσφυση στις στροφές. Παράλληλα το ρεζερβουάρ καυσίμου ήταν τοποθετημένο ακόμα πιο πίσω ώστε να φορτίζει με το βάρος του τον πίσω άξονα βελτιώνοντας την πρόσφυση, αλλά και την ισορροπία μεταξύ τους εμπρός και του πίσω άξονα. Με συνέπεια στη φιλοσοφία της μάρκας, όλες αυτές οι πρωτοποριακές λύσεις εφαρμόζονταν τόσο στα αγωνιστικά, όσο και στις εκδόσεις παραγωγής.

Όσους περισσότερους αγώνες κέρδιζε, τόσο μεγάλωνε το δέος που προκαλούσε το μοντέλο με την τεχνολογία του. Από το λανσάρισμα της, η 6C 1750, απόλαυσε σημαντική εμπορική επιτυχία. Μεταξύ του 1929 και του 1933, 2.579 μονάδες βγήκαν από την μονάδα παραγωγής του Portello για πελάτες στην Ιταλία, αλλά και στο εξωτερικό, κυρίως στη Μεγάλη Βρετανία και σε χώρες της Κοινοπολιτείας. Ήταν ένα εξαιρετικό εμπορικό αποτέλεσμα, ειδικά αν λάβει κανείς υπόψη του ότι επρόκειτο για ένα αυτοκίνητο πολυτελείας. Στην Ιταλία για παράδειγμα το κόστος του ήταν της τάξης των 40.000 με 60.000 λιρών, ποσό που αντιστοιχούσε στο 7πλασιο του μέσου ετήσιου μισθού.